Gå til innhold

Gratis mat på Kiwi


Gjest Kiwi-Bibbi

Anbefalte innlegg

Gjest Kiwi-Bibbi

Ja, jeg innrømmer det. Jeg har sunket dypt. Pengene strekker ikke til, så jeg prøver utradisjonelle veier for å klare meg.

Jeg tar meg en "snoke-runde" på Kiwi iblant, på jakt etter varer som går ut av dato samme dag eller dagen etter. Finner jeg slikt, får jeg varen gratis. Jeg har funnet litt, og fått meg noen gratismiddager på den måten. Men huff, så pinlig det er da. :tristbla:

Noen andre som har sunket like dypt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det pinlig? Har man lite penger, da må jo man spise også og har de den regelen, da er det jo greit?

Jeg har ikke gjort det selv, men jeg handler heller ikke på Kiwi, så jeg hadde ikke hørt om dette.

Men dersom jeg hadde visst om dette, og handlet på Kiwi, hvorfor ikke hvis jeg hadde sett noe som går ut av dato (og da med ting som ikke blir ekle fort)? Samtidig tviler jeg på at jeg hadde 'jaktet' varene, siden jeg rett og slett har ikke tid for sånt og jeg trenger det heller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kiwi.no/page.html?catid=3&s...amp;undercat=20

De har den regelen ja. En del av meg sier "såklart jeg skal benytte meg av muligheten til gratis mat når ting er som de er". En annen del av meg sier at jeg burde skamme meg over å være så fattig at jeg ikke har råd til å kjøpe min egen mat. Den siste delen av meg vinner oftest.

Maten jeg får gratis er jo helt i orden. Ingenting er ødelagt. Men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri funnet det på den kiwibutikken jeg handler på, men så har jeg ikke letet så veldig nøye heller. Kiwi-Bob har nok vært der før meg.

Synes ikke det er noe å skamme seg over. Kjenner studenter som lever på den måten, de er ikke dårligere mennesker for det. Har vært fattig selv, da må du jo bare spare der du kan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Bunnpris, og vi har den samme regelen (:

Så vidt jeg vet gjelder det alle dagligvarebutikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Kjære deg. Ikke stjeler du eller gjør noe annet uærlig for å få endene til å møtes. Ikke vær flau du, de aller fleste vet hvordan det er å ha dårlig råd. Det er jo en ærlig og redelig måte å skaffe seg mat på :)

Aldri prøvd det selv da, er ingen Kiwibutikker der jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber på Bunnpris, og vi har den samme regelen (:

Så vidt jeg vet gjelder det alle dagligvarebutikker..

Nope, det gjør nok ikke det. Jeg vet om butikker som selger varer til halv pris dersom varen går ut samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Coop, for eksempel.

Synes heller ikke du burde være flau, jeg ville garantert også ha gjort det hvis jeg hadde dårlig råd og tilgang til en Kiwi-butikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Coop fortsatt en slik regel om at man kan levere emballasjen og få pengene tilbake hvis maten ikke smakte? Isåfall er det rart at Kiwi-Bob ikke heller har valgt å bli Coop-Bob ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Coop fortsatt en slik regel om at man kan levere emballasjen og få pengene tilbake hvis maten ikke smakte? Isåfall er det rart at Kiwi-Bob ikke heller har valgt å bli Coop-Bob ;)

Ja, den gjelder fortsatt. Idiotisk greie spør di meg, for det gir uærlige folk en mulighet til å stjele lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe å skamme seg over da? Jeg ser ikke på meg selv som fattig, men har flere ganger tatt med meg biff og indrefilet som er på siste eller nest siste forbruksdag. Det er jo da biffen er mørest :sikle: Lærte av God-morgen-Wenche at man skal spise den så nærme denne datoen som mulig, gjerne et par dager etter, for da har enzymene fått mørnet biffen skikkelig. Andre ting ser jeg på holbarhet. Kjøper ikke melk på halv pris, elller utgått dato, for jeg rekker ikke drikke det før det blir dårlig. Også en del oppskåret kjøttpålegg er jeg forsiktig med, pga listeria-fare.

Men alt annet? Hvorfor bruker mer penger enn nødvendig. Vil kalle det snobberi om man skal ha koteletter en dag, men ikke kjøper den til halv pris/gratis fordi det er stakkarslig, flaut eller whatever. Kunne ikke falt meg inn å tenke slik. Økonomisk sans heter det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kiwi.no/page.html?catid=3&s...amp;undercat=20

De har den regelen ja. En del av meg sier "såklart jeg skal benytte meg av muligheten til gratis mat når ting er som de er". En annen del av meg sier at jeg burde skamme meg over å være så fattig at jeg ikke har råd til å kjøpe min egen mat. Den siste delen av meg vinner oftest.

Maten jeg får gratis er jo helt i orden. Ingenting er ødelagt. Men likevel...

Det er bedre at du får den gratis og spiser den, enn at de kaster den. :) Synd å feks slakte et dyr for å kaste kjøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde regelen var noe slik som at "hvis vi har varen, får du ny vare lik den du har funnet. Hvis vi ikke har varen får du penger" .

Dvs at hvis du finner en pose potetgull som er utgått på dato får du en ny pose potetgull som ikke er utgått på dato.

Misforstått jeg da :sjenert:

Har aldri benyttet meg av "tilbudet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bedre at du får den gratis og spiser den, enn at de kaster den. :) Synd å feks slakte et dyr for å kaste kjøttet.

Veeeldig enig :Nikke: Synes det er rart ikke folk tenker på den måten heller, enn å fokusere på at man må være fattig for å gjøre slikt. For meg har det overhodet ingenting med fattigdom å gjøre, men økonomisk sans og miljøhensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kiwi sier jo selv at de ikke kaster maten som går ut samme dag, men gir den til frivillige organisasjoner

Jeg vil anta at det bare er de stedene hvor slike organisasjoner er i umiddelbar nærhet, dvs storbyene, og derfor kun gjelder et fåtall av de kiwi-butikkene som finnnes her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde regelen var noe slik som at "hvis vi har varen, får du ny vare lik den du har funnet. Hvis vi ikke har varen får du penger" .

Dvs at hvis du finner en pose potetgull som er utgått på dato får du en ny pose potetgull som ikke er utgått på dato.

Misforstått jeg da :sjenert:

Har aldri benyttet meg av "tilbudet"

Tror det er sånn om varen er utgått på dato. Men om den går ut samme dag eller dagen etter får du den varen gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gabriela

Går varen ut i morgen, får du den gratis.

Går varen ut i dag, får du den gratis.

Har varen gått ut på dato, får du tilsvarende vare med ok dato, om det ikke finnes får du pengene.

Apotekvarer, alkohol og røyk/snus får du pengene for uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kiwi_*

For tiden er jeg permitert fra jobb. Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten Kiwi og kvalitetsreglene deres. Men Kiwi-mat har alikevel vært "hobbyen" min i to år (vi har 4 kiwi- butikker her jeg bor.

Det er ufattelig mye penger å spare på dette :jepp: Spesielt fordi når noe går ut av dato,så går gjerne hele partiet ut av dato. Så jeg innrømmer aty fryseren er full av gratis mat. Og jeg er IKKE flau over det.

I fjor tjente jeg 6000 kroner og fikk gratis mat for i snitt ca 300 kroner i uken. I går kasserte jeg inn 600 kroner også. Det lønner seg å ta seg ekstra tid i butikken. Har aldri opplevd maken til timesbetaling, skattefritt er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde meg for første gang på kjempelenge i går! :)

Var på Rema for å kjøpe middag og i det jeg står å tenker på å kjøpe kyllingfilet så ser jeg at det ligger kalkunfilet der som gikkut på dato akkurat denne dagen. Jeg gikk bort til kassa og spurte, og hun sa at nå like før stengetid fikk hun ikke solgt de alikevel og at de ville bli kastet, så da kunne jeg bare ta det med meg, gratis! Ikke ofte jeg spiser kalkun, og nå fikk jeg altså to stk. gratis som straks gikk i fryseren så de kan brukes til en "bedre middag". selv er jeg student og har hverken god eller dårlig råd, men om sånnt skjer så er det jo bare supert. :)

Jeg kan skjønne at det føles flaut når man har lite å rutte med og benytter seg av denne regelen, men de som jobber i butikken vet ikke hva du har og ikke har av penger om du ikke sier det rett ut! Du kan jo for all del være miljøbevisst, økonomisk bevisst, oppdaget det tilfeldig osv. osv. osv.

Tror mer det er følelsen av at "alle" ser "igjennom" deg, jeg vet hvor ekkel den følelsen er. Så da kan du heller poengtere et par ganger at du liksågodt tar med deg "gratisvarene" f.eks. for miljøets skyld hvis det er sånn at du bruker den samme butikken ofte! Da tenker de ikke "ah, der er h*n som leiter opp alt utgått fordi h*n ikke har penger" det blir heller "åh, der er h*n miljøfantasten igjen" og det er kanskje lettere å holde hodet hevet med! ;) Eller?

(edit: skriveleif)

Endret av Colargol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...