Gå til innhold

sex på første date

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sex med ett mennske jeg ikke kjenner. Hvorfor? vel, uønsket graviditet og kjønnsykdommer er to grunner. Jeg hadde ikke respektert en mann som ville ha sex med meg på første date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondom ser ut til å løse begge de problemene, men jeg ser ikke hvordan det å kjenne et menneske hindrer deg i å få kjønnssykdommer og graviditet, så det kan umulig være grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondom ser ut til å løse begge de problemene, men jeg ser ikke hvordan det å kjenne et menneske hindrer deg i å få kjønnssykdommer og graviditet, så det kan umulig være grunnen.

Jo, det er det.

Går jeg inn i ett forhold skal han teste seg før vi har sex, da er det også grunnlag for å bruke noe som beskytter mot graviditet.

En annen grunn er selvfølgelig at jeg ikke gir av meg selv til en mann jeg ikke er glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en mann du har møtt for første gang kan vise til dokumentasjon som viser at han er sterilisert og fri for kjønnssykdommer, vil det øke sjansene hans med deg på første date?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en mann du har møtt for første gang kan vise til dokumentasjon som viser at han er sterilisert og fri for kjønnssykdommer, vil det øke sjansene hans med deg på første date?

Nei, har ikke sex med noen jeg ikke kjenner, og det gjør jeg ikke første gang jeg treffer en mann.

Har aldri vært ett problem for meg da, de mennene jeg har møtt har respektert det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke sex med noen jeg ikke kjenner, og det gjør jeg ikke første gang jeg treffer en mann.

Har aldri vært ett problem for meg da, de mennene jeg har møtt har respektert det:)

Må legge til at vi faktisk har gått sammen til legen;) det forholdet varte i noen år, det var ikke utroskap som var årsak til bruddet for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ganske mange fellestrekk i menneskers sinn og reaksjoner da, som man faktisk kan forutsi...noe som blir gjort hver dag over alt..i fra barnehager til skoler, til jobbsammenheng, til helsevesen, etc etc etc

Er ikke uten grunn vi har statistikk på det meste innen forhold også..vi er ikke så spesielle og unike..og våre liv følger i større grad en lik utvikling, enn en ulik en.

Så kommer man til det personlige og individuelle plan.

Hva du gjør i ditt liv spiller ingen rolle for min del..som sagt før, hvis man mener at man kjenner ett individ, en personlighet i løpet at 2-3 dater..så regner jeg med at det er snakk om ganske unge mennesker her som ikke har opplevd lange forhold...

Å kjenne det generelle menneskets psyke og reaksjonsmønstre er ett studie, og å kjenne en personlighet..er to forskjellige nivåer.

Personlig syns jeg ikke det er for mye forlangt av meg å ta hensyn til ett menneske..men så har jeg heller ikke opplevd disse mennene som ikke vil noe mer og som bare vandrer lykkelig av sted..så aner ikke noe om den virkeligheten.

Så det er selvfølgelig forskjellige perspektiver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppgitt

Heisann. vetjeg blir hatet av mange nå.

Men hvorfor skal dere ha sex på første daten?

Jeg er en mann på 27 år. vært på mange dater i løpe av livet . å sagt mye nei til sex første date.

Jeg snakker for mange menn med dette, ikke alle men mange.

Hvis jenta sprer beina førstegang man dater. så er det ikke så jævlig imponerende. hvorfor?

pga jeg mener at den dagen man finner den jenta/mannen som er den rette (føles rett) så skal første gang være spesiell.

mange menn som opplever ei dame som vil ha sex på første date. tenker veldig enkelt. hmmm dette er jo ikke spesiellt. gjør hun det med meg har hun garantert gjort det før.

ja er man ute etter ei å knulle på så da er det så klart som hun ene sier at mannen er mer enn veldig opptatt av henne. men hvorfor? pga vi vet hun er litt løs så denne jenta kan vi oppleve mye rått med. men kjæreste evne? nei tror ikke det.

lest en del om sex og kjønn i verden. hvorfor har damene blitt mere løse enn gutta? enda dere damer i alle år har klaga på at vi er som en hund som knuller alt vi kommer over. dere har jo blitt værre selv!å ja jeg tør gå så langt at dere har mistet mye av mystiken og sjarmen. før i tiden var det pirrende å kjempe seg til sengs for den jenta man følte var spesielt. i dag er det mere skrekk å gru. hvilken kjønnsykdom har hun eller hun..

blir kvalm av dere rett å slett. gjelder gutta som knuller alt på 2 bein også..

sex skal være noe spesielt mellom 2 stykker som elsker hverandre.

er virkelig dere så glad for å vite at dama mi eller mannen min har delt kjønne sitt med ett 2 siffra antall mennesker som han eller hun kanskje ikke husker engang?

værste er jo at man til og med advarer folk via media som aviser og tv. at clamydia er mere vanlig blant unge mennesker enn influensa.

selv om de har laget ppiller .plaster angre piller osv. hvorfor tar dere sjansen?

dere leser vell om menn å damer som går der ute med hiv de ikke vet om engang.

hvordan tror dere at tiden vil være o 5 år? 10 år 20 år osv??

når i 2005 var clam mere vanlig enn influensa?

norge er nye afrika om disse årene om ikke menn å damer i dette landet slutter å være løse.

håper noen her inne tenker seg om 2 ganger før de neste gang putter eller lar noen putte inn noe i kjønne sitt.

alt var bedre i gammle dager. da oppførte folk seg da.

så til gutta. ikke surv over at damene kallere dere hunder som knuller alt som rører seg.

å til damene ikke klag på at gutta sier dere er tøser løse osv.

sannheten er at mange og da er det virkelig mange gutter og jenter er det de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg er gammel...jeg har ikke vokst opp med en kultur der det er helt normalt å være så overfladisk i sine forhold til andre mennesker..

Jeg undres..til dere som har denne holdningen med sex med fremmede er helt ok..for noen på min alder er det faktisk en fremmed etter ett par dater..

Vil dere anbefale det til deres egne døtre?..altså helt normalt..ingen konsekvenser at man har ett helt annet verdisystem sammenlignet med ikke så mange år siden...( haha føles ikke så lenge siden da..)

Og når man har en normal..med en slik livsstil,..kan jeg ikke forestille meg hvordan det påvirker ens evne til å være i ett forhold som er mye basert på ansvarsfølelse, som ett langvarig ekteskap handler om i stor grad der det er barn til stede......er ikke som at " kjærligheten" er noe som magisk daler ned fra en sky i den rette person..så plutselig endrer man seg helt fullstendig og får ett helt nytt verdisystem om ansvar for hverandre, omsorg og lojalitet....

Kanskje man bør stille spørsmål ved disse "normalene" i samfunnet..både når jeg var ung, og i denne tiden..

I tillegg har vi ett samfun nå som virker som det er gjennomsyret med overfladisk syn på mennesker..sjarm og utseende er liksom nok?..egen lykke og egen fornøyelse i fokus..

Det krasjer hardt mot en virkelighet der man må sette seg selv til sides for å bringe barn opp i verden...der man eldes, og kropper endrer seg, og der man går igjennom mange tunge faser i livet som kommer til alle før eller siden..

Undrer hva dere tenker om det...siden dating og sex i allefall før handlet om å finne en partner, danne forhold, skape familie etc...kan hende det er utdatert også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til har jeg følt at mennesker har disset meg fordi jeg avstår fra sex med ett menneske jeg ikke kjenner. Kan fort bli kalt rødstrømpe o,l

Det er ikke det det er snakk om, alle mennesker er ikke like, noen vil ikke ha sex med en de ikke kjenner og har selvtillit nok til å stå for det.

En mann, og forhåpentligvis min siste vil forstå det,jeg tror til og med han vil være glad for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah C og Firewater...

For meg er sex på topp to lista over det gøyeste i hele verden. Samtidig vet jeg for meg selv at jeg bruker lang tid på å knytte meg til et menneske, og i perioder hvor jeg er singel er det en kjæreste, og ikke sex jeg savner, tror jeg... Og prøver derfor å ikke blande sex inn i datingen for tidlig.

Sikkert også fordi jeg er en utrolig seksuell person, så blir jeg fort misforstått som en som bare ønsker sex, fordi jeg nyter det så veldig.

Jeg tror at man fint kan ha en strålende seksuellopplevelse uten følelser, men i savnet etter en partner, så prøver jeg å unngå å ha sex bare for sexens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah C og Firewater...

For meg er sex på topp to lista over det gøyeste i hele verden. Samtidig vet jeg for meg selv at jeg bruker lang tid på å knytte meg til et menneske, og i perioder hvor jeg er singel er det en kjæreste, og ikke sex jeg savner, tror jeg... Og prøver derfor å ikke blande sex inn i datingen for tidlig.

Sikkert også fordi jeg er en utrolig seksuell person, så blir jeg fort misforstått som en som bare ønsker sex, fordi jeg nyter det så veldig.

Jeg tror at man fint kan ha en strålende seksuellopplevelse uten følelser, men i savnet etter en partner, så prøver jeg å unngå å ha sex bare for sexens skyld.

Hva er det gøyeste i verden da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av og til har jeg følt at mennesker har disset meg fordi jeg avstår fra sex med ett menneske jeg ikke kjenner. Kan fort bli kalt rødstrømpe o,l

Rødstrømpe? Sto ikke de for fri sex? Samtidig som de hatet menn, hehe. Men ærlig talt, hva slags folk er det du omgås som "disser" deg for dette eller kaller deg rødstrømpe? Er det de forsmådde mennene som gjør det, eller andre folk? Høres ikke ut som folk du trenger å omgås, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Grunnen til at jeg ikke vil anbefale sex for tidlig er at det skaper en falsk form for intimitet som ikke er der enda. Man blottlegger seg for et menneske man ikke kjenner tilstrekkelig og føler seg sårbar og usikker.

Hvis man føler det slik er jeg enig i at det kan være best å styre unna, men ikke alle er sånn. Selv føler jeg ikke at sex er så stort og spesielt at det må deles med færrest mulig. Sex er for meg noe godt og morsomt noe, som jeg gjør når jeg har lyst. Uavhengig av forelskelse, kjærelighet og antall dater. Føler meg heller ikke sårbar av å ha sex, er det god sex føler jeg meg bare bra etterpå. Og ikke tolker jeg sex som noe uttrykk for noe mer enn kåthet fra hans side heller. Dermed funker det fint for meg å sex på første daten, og jeg har heller aldri opplevd at en mann har nedvurdert meg eller forsøkt å styre unna forhold pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

delt førsteplass med hva? he he er bare nysgjerrig:)

Kjærlighet, vel?

:)

Jeg personlig har opplevd at forhold blir kjipe pga sex på første date. Vanskelig å skille begjær fra følelser, vanskelig å vite når man er sammen, lett at det går fort over når man lærer hverandre å kjenne bedre og at man tar det tyngre enn hva man hadde gjort om man ikke hadde startet å være "kjærestepar" fra dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...