Gå til innhold

Råd om fuglehold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Dilla_*
Skrevet

Jeg ønsker å skaffe en fugl til å holde meg med selvskap. Til tross for at jeg har vurdert alle forholdene hjemme hoss meg og har bestemt meg for at fuglen skal skaffes vet jeg ikke hva slags fugl.

Som gammel akvarist er jeg vant til å nyte synet av naturen i min egen stue, uten å være istand til å gjøre meg til del av den; Jeg tror derfor ddet beste for meg hadde vært et finkepar jeg kan ta vare på og se trives.

Det er alikevel fristende å få kontakt med en skapning, det har jeg jo faktisk savnet med fiskene, så en mellomting kanskje; kanarie eller undulat.

Så har jeg den tredje faktoren, jeg har lyst til å bygge meg opp til det med erfaring men den egentlige drømmen er en nymfeparakitt eller rosella, men jeg synes dette blir å kaste meg ut på for dypt vann.

Hva foreslår dere å gjøre for å forbedre meg og kanskje hjelpe meg besteme. Jeg hr allerede lest flere bøker om finker, undulater og pappegøyer, men jeg trenger deres erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Dilla_*
Skrevet
Tror du får flere svar ;) av "fuglekyndige" på denne siden.

Takk for linken, jeg håper virkleig på gode råd for å hjelpe meg inn i denne nye hobbien.

Skrevet

Ingen problem;)

Nå fins det jo egne forum for de mest utenkelige ting - det er bare å finne dem.

Fordelen med "spesifiserte" forum er at folk som er der er engasjerte....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...