Gå til innhold

Hvordan få hunden min til og si fra når han må ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min hund er nå 13 mnd gammel og han tisser sjeldent inne, men greia er at jeg alltid passer på og få han ut så han får tisset.

og derfor sier han ikke fra når han må, siden jeg alltid er påpasselig at han kommer seg ut.

men nå som han begynner og bli såppas gammel er det vell på tide at han sier fra selv...men hvordan lære han det?

det er ikke ofte men det har hendt at han tisser inne, og ikke har vist noen tegn til at han må ute før han har tisset på gulvet.

i tillegg så er han stor så det kommer noe sinnsykt mye når han tisser...veldig kjipt og vaske opp når det blir så mye :kjefte: hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får bare fortsette å ta han ut jevnlig.. Noen bruker lengre tid før dem sier i fra at de må ut :)

Skrevet

De aller fleste gir også signaler før de tisser, selv om disse er kjempesmå og kan være vanskelige å se. Prøv å få en oversikt over ca hvor lang tid det kan gå (varierer jo etter hvor mye han har spist og drukket også).

Om han så lite som KIKKER på døra så kan det være hans måte å si "jeg må tisse nå" på. Så må du ta det derfra og forsterke signalene hans :)

Skrevet

Min hund på snart 4 år sier aldri ifra om at hun må på do. Hun tisser aldri inne for det. Men jeg må selv passe på at hun kommer ut så hun får tisse. Det blir en vane og innarbeidet rutine, som alltid ligger i bakhodet. Så jeg synes det er veldig behagelig å ha en hund som ikke maser i tide og utide :)

Skrevet

Samme som Saga*. Hunden hjemme sier som oftest ikke ifra når han må ut. Ikke gjorde han det som liten heller. Vi passet bare på å ta ham ut med jevne mellomrom på små turer, og nå når han er voksen, så tar vi ham ut til ca. faste tidspunkt tre ganger om dagen. Er aldri noe problem det. Han sier dog ifra hvis han MÅ ut, og har fått problemer med magen, f.eks., men da piper han og er urolig, osv., fordi han ikke vil gjøre fra seg inne.

Det går seg til. Ellers kan du forsterke signalene hans. Hvis han går bort til ytterdøra, f.eks, så kan du ta ham ut, så lærer han at å gå til døra betyr tissetur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...