Gå til innhold

Monsen min må slankes

Anbefalte innlegg

Gjest Langsyne
Skrevet (endret)

Monsen min veier litt for mye, noe som ikke kommer som et stort sjokk da mat står ganske øverst på listen av hans interessefelt, hehe. Har kjøpt slankefor Veterinary hill`s, Science plan, formulated light. Adult 1-6. (han er 10år, fikk dette foret anbefalt selvom).

Men synes at han spyr ofte nå. Er ikke gress, bare maten. Hva er det som skjer?

Endret av Langsyne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du har byttet fòr får brått? eller han kan reagere av andre grunner..

Ring dyrlege å hør om råd.. Har du tatt mark-kur på han/henne i det siste?

Håper du finner ut av det:))

Gjest Langsyne
Skrevet
Kanskje du har byttet fòr får brått? eller han kan reagere av andre grunner..

Ring dyrlege å hør om råd.. Har du tatt mark-kur på han/henne i det siste?

Håper du finner ut av det:))

Hmm.. han fikk ormekur i sommer, men kan hende at han trenger det igjen. Han spyr hvertfall 3 ganger om dagen nå, og det synes jeg er voldsomt. Får ringe dyrelege og høre med dem, kan hende han trenger en annen type fòr. Ser at han skal ha ganske lite om gangen, men han spyr jo alt opp igjen så jeg er redd for at han ikke får maten.

Skrevet

er oppkastet veldig vann aktig, med hele fòr biter i, så regner jeg med at det er orm.. Pusen min ble slik i jula, å da ga jeg henne en 3 dagers panacur, å da ble hun frisk.. orm-kur kan du gi kattene hver 6 uke egentlig, men jeg holder meg til vær tredje måned;)

Gjest Langsyne
Skrevet

Åå, takk. Da er det sikkert blandingen av at han har byttet mat for brått og har fått orm. Jeg trodde man bare skulle gi ormekur to ganger i året.

Men nå skal jeg skynde meg å gi han kur, og se om det blir bedre :)

Gjest Infralove
Skrevet
er oppkastet veldig vann aktig, med hele fòr biter i, så regner jeg med at det er orm.. Pusen min ble slik i jula, å da ga jeg henne en 3 dagers panacur, å da ble hun frisk.. orm-kur kan du gi kattene hver 6 uke egentlig, men jeg holder meg til vær tredje måned;)

Ormekur er ikkje forebyggande. Så om du gir ormekur ei veke, kan katten likevel få orm eit par dagar etterpå. Det har derfor lite føre seg å gi katten kur til fast tid. Einaste er at om man gir jevnlig, kan man vere heldig ta ormen på eit tidleg stadium.

Men om man gir den same ormekuren for ofte, kan ormen bli immun. Om man velger å gi ormekur oftare, så er det viktig å variere på merka. Men så har det seg slik at dei ulike merka tar ulike ormer. Panacur er vel ein av dei som tar nesten alt. Eg gir berre ormekur når eg ser at katten har orm.

Gjest Langsyne
Skrevet
Ormekur er ikkje forebyggande. Så om du gir ormekur ei veke, kan katten likevel få orm eit par dagar etterpå. Det har derfor lite føre seg å gi katten kur til fast tid. Einaste er at om man gir jevnlig, kan man vere heldig ta ormen på eit tidleg stadium.

Men om man gir den same ormekuren for ofte, kan ormen bli immun. Om man velger å gi ormekur oftare, så er det viktig å variere på merka. Men så har det seg slik at dei ulike merka tar ulike ormer. Panacur er vel ein av dei som tar nesten alt. Eg gir berre ormekur når eg ser at katten har orm.

I sommer da han fikk sist, fikk han flytende ormekur, som settes i nakken. Det fåes ikke reseptfritt på apoteket.

Ellers har han fått vanlig, som selges på apoteket.

Skrevet

pass på at du bytter for gradvis, hundemager tilpasser seg ikke like lett som vår=)

kan jo være han reagerer på maten og, ta en telefon til dyrelegen du=) men gjør det i vanlig åpningstid:P hvs ikke blir det jævlig dyrt:P

Skrevet

Jeg tror det er foret han reagerer på, og ikke orm. Du har antagelig byttet for raskt, eller så er tåler han det ikke.

Gjest Langsyne
Skrevet

Jeg har minsket litt på maten nå og gitt han ormekur. Nå er det mindre spying og ser ut til å ha hjulpet. Takk for alle svar!

Gjest Elfrida
Skrevet

Hvis du ikke får noen resultater med light-foret kan du vurdere å forsøke Hills prescription diet r/d - som er et slankefor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...