Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #1 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg synes engelskmenn og amerikanere er de mest slitsomme å høre på. Østeuropeisk aksent er som oftest behagelig. Og det virker som de av en eller annen grunn blir generelt gode i norsk ganske raskt også. Hva synes du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 20. januar 2009 #2 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg syns engelskmenn har fin aksent, men liker ikke å høre på tyskere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #3 Del Skrevet 20. januar 2009 Svensker som prøver å snakke norsk er verst. Og det er like ille når nordmenn snakker svensk. De aller fleste nordmenn og svensker forstår hverandre jo uten den grusomme svorsken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #4 Del Skrevet 20. januar 2009 Norsk med finsk aksent høres slitsomt ut å snakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papaya84 Skrevet 20. januar 2009 #5 Del Skrevet 20. januar 2009 Asiatere syns jeg har den mest slitsomme aksenten. De har også en slik høy stemme som jeg syns er veldig slitsom å høre på. Jeg syns det er stilig når amerikanere snakker norsk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 20. januar 2009 #6 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Syns både engelskmenn, amerikanere og tyskere er sjarmerende når de snakker norsk. Men må nok si meg enig i at asiatere kan ofte høres merkelige og svært uforståelige ut. Det skyldes at de legger trykket på feil stavelse, og på feil sted i setningen. Altså blir det til sammen helt uforståelig. Pluss at de har problemer med å uttale r som kjent. Endret 20. januar 2009 av hjertesukka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 20. januar 2009 #7 Del Skrevet 20. januar 2009 Har problemer med svensker jeg også, akkurat som gjest oppi her. Liker heller ikke amerikansk aksent (den r-en gir meg gåsehud). Best? Jeg vet ikke. Men finner som snakker svensk.... :rødme: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 21. januar 2009 #8 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg syns ofte østeuropeere lærer seg norsk både fort og fint, og noen ganger nesten uten aksent. Jeg syns det kan være slitsomt å høre på asiater, men lurer på om stemmeleiet er mer avgjørende enn noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 28. januar 2009 #9 Del Skrevet 28. januar 2009 Syns både engelskmenn, amerikanere og tyskere er sjarmerende når de snakker norsk. Men må nok si meg enig i at asiatere kan ofte høres merkelige og svært uforståelige ut. Det skyldes at de legger trykket på feil stavelse, og på feil sted i setningen. Altså blir det til sammen helt uforståelig. Pluss at de har problemer med å uttale r som kjent. Enig i begge deler. Mitt inntrykk er at de som har lettest for å lære å snakke tilnærmet aksentfritt norsk er nederlendere. Jeg har møtt utrolig mange nederlendere som jeg i begynnelsen trodde at hadde en avslepen dialekt fra en annen kant av Norge. Mange av de nederlenderne jeg har møtt snakker litt på samme måten som enkelte frelsesarme- og forsvarsbarn som har flyttet mye rundt i oppveksten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daimyo Skrevet 28. januar 2009 #10 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg har samme inntrykk av/erfaring med nederlendere som deg, antigartner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frysepulver Skrevet 28. januar 2009 #11 Del Skrevet 28. januar 2009 Det verste er asiatere, for de har en høy tone i stemmen, og snakker fort, samt at de sliter med enkelte bokstaver. Ikke lett å tolke en kineser som forsøker seg på norsk alltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #12 Del Skrevet 28. januar 2009 Liker også øst-europeere sin aksent. Klarer ikke pakistanere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå