Gjest Gjest_Pippi_* Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Hei Jeg har en veldig tam og snill undulat som jeg har hatt siden han var 4 uker. Han er nå kommet i sin " ungdomsalder" - 5 mnd. Han har alltid vært ekstremt opptatt av negler, men nå i det siste har han begynte å parre seg med hånden, samtidig som han hakker på neglene. Skulle tro han trodde dette var et nebb el noe. Han bruser seg ut, vifter med stjærten og tar vingene rundt hånden og biter skikkelig etterpå (pleier ellers aldri å bite.). Er dette vanlig adferd for en undulat som er alene? Han flyr ute dagen lang og han får ekstremt mye oppmerksomhet. Han er rommets midtpunkt Men jeg vurderer nå om jeg skal skaffe han en fuglevenn. Hva tror dere skyldes denne adferden? Litt forvirret her i gården.. Takk for svar Pippi
ninuska_ Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Undulater trives aller best sammen med én eller flere andre undulater, men de kan klare seg helt fint alene hvis de får nok oppmerksomhet. Jeg hadde en undulat for en stund siden. Den fant på å "parre seg" med favorittleker i buret og selve buret. Han prøvde seg aldri på hånda mi, men det er nok bare en vri av den typen adferd. Jeg tror det er helt normal adferd for undulater, spesielt hannundulater
Gjest Gjest_pippi_* Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Ok, det var bra å høre. Ble mildt sagt overrasket første gang han begynte sånn. Nå skjer et egentlig veldig ofte. Og det bitet rett etterpå er ikke så veldig behagelig. (og stopper vi han biter han da og.. men han biter aldri ellers). prøve å finne en leke han heller kan bruke=P ja, han får oppmerksomhet hele tiden, så da har jeg ikke hast med å finne han en fuglevenn! Pippi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå