Gå til innhold

lyst til å skaffe meg en katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at jeg ikke er spesielt sosial av meg og har litt ensomme og depressive øyeblikk innimellom. Derfor er jeg redd for at jeg vil bli altfor engstelig for katten når den er borte og sånne ting. Er det lurt å vente til man blir mindre ensom?

Videoannonse
Annonse
Gjest Langsyne
Skrevet

Jeg vil ikke si at det er lurest å vente til man blir mindre ensom før man skaffer seg katt, veldig merkelig problemstilling, samtidig bare søt :)

Det er veldig stor forskjell på katter. Noen kan være borte lenge, mens andre gidder så vidt å være ute. Bruk tid på å finne et dyr som passer til din livsstil :)

Skrevet

Hei TS!

Så fint at du tenker på å få deg katt! En pus gir mye glede i livet, og spesielt er de gode å ha i tunge stunder. Det at du tenker over at du kan komme til å engste deg om den blir lenge borte, viser jo også at du vet med deg selv at du kommer til å bli veldig glad i den og knyttet til den, og det er en positiv egenskap! :)

Katter blir jo også mer eller mindre hva vi gjør dem til selv. Hvis du får en kattunge og holder den inne de første 4-5 månedene, før du sakte og forsiktig begynner å ta korte turer ute sammen med den, og gjør dette i noen måneder før du slipper den ut på egenhånd, er det større sjanse for at du får en katt som er mer hjemmekjær.

Det er også et must at du kastrerer den, og at du innarbeider faste rutiner. Jeg vil også sterkt anbefale å holde katten inne om natten, da de aller fleste katter som forsvinner, blir påkjørt, jaget av andre katter el.lign, blir det på nattetid. Likevel må man jo alltid ha det i bakhodet at det KAN skje noe med katten, men alt det positive med å ha en slik venn, oppveier dette! :)

Til slutt vil jeg anbefale å søke på Kattens Vern eller hos Dyrebeskyttelsen, og å få en kattunge derfra. Det er mange som venter på et godt hjem. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...