Gå til innhold

hjelper


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det sies at alle har en hjelper, men hvordan kan jeg oppdage min/mine+

Bli venn med de/se de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ingen anelse, men det hadde vært kjekt å vite. Var på en alternativ messe der en dame fortalte at jeg hadde 7 + 2 hjelpere. Men hvordan få kontakt med dem vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes like mange måter å få kontakt med hjelpere på som det finnes mennesker.

Om du er utålmodig etter å kommuniserere i ord og å se hjelperene dine (utenom i drømme) kan det være at du trenger hjelp av en person som har utviklet evenen til å gjøre dette. (Har lyst å prøve det selv faktisk, se om det jeg føler stemmer.)

Men, du kan kommunisere med hjelperen din, men da må du bruke de hjelpemidlene du har. Noen kjenner lukter, noen føler berøring eller vinddrag, kulde eller varme, noen ser hjelperen, noen hører ham/henne, noen får opp bilder i hodet, eller ord som bare faller inn, noen får tegn i den ytre verden (synkroniteter, ting som du har et spesielt forhold til dukker opp maneg ganger uavhengig av hverandre), bøker, mennesker og musikk kan gi deg hint om hvem hjelperen din er.

Forresten så er det en grunn til at vi alle ikke ser våre guider/hjelpere...jeg tror på de som sier at vi legger en livsplan før vi er født, hvor slike ting er klarlagt...om og evt. hvordan vi kan utvikle evnen til å se og snakke med hjelperene våre. Hvorvidt det er hensiktsmessig for det vi er her for å erfare.Men det at vi ikke kan se de med det blotte øye og snakke direkte med de, betyr ikke at vi ikke kan kommunisere!

Vel, jeg er ikke synsk og slett ikke et medium.

Men, jeg har kontakt med han jeg anser som min nærmeste guide (han som vil kommunisere og responderer på forespørsel). Jeg rett og slett bare ba om kontakt da jeg ga meg selv Reiki. Jeg var avslappet og mottagelig, og hadde nådd en fin "tilstand" for kontakt da han plutselig la hendene sine over mine og hjalp meg å gi meg selv energi. Jeg kunne ikke se ham, men jeg følte energien så til de grader! Glede, takknemlighet, kjærlighet, varme, trygghet...det er bare så fint! Det varer ikke så lenge av gangen, men jeg sørger alltid for å takke ham underveis, og for å hjelpe til med å øke energifrekevensen min når han er der, visualiserer og sender ut energi tilsvarende den jeg føler jeg får...vi jobber fint sammen.

Jeg vet selvsagt ikke om han er en mann, men det føles slik. Han er relativt høy tror jeg, og er på min høyre side. Hehe, en ting som er litt sprøtt er at om kvelden føler jeg at han står ved døren ved soverommet mitt og ikke på min høyre side. Aner ikke om det er tilfelle...bare føler det

Jeg har vel alltid følt at jeg har et følge rundt meg, men har også siden jeg var barn følt at det er helt ok. Har sagt det høyt flere ganger at det er ok at de er der..og føler meg IKKE beglodd. Leste på Spiritweb noe som jeg følte stemte så bra i forhold til hvordan de ser oss. Pga vi er i forskjellige dimensjoner, så ser de oss som energier..som nydelige spektre av lys og farger. Tenk for et vakkert skue Når vi møter andre mennesker blander energiene seg og danner mønstre og symboler, de kan bli ubeskrivelig vakre, eller trekker seg inn og blir blassere/mørkere/skitnere. De ser altså oss ikke slik vi ser hverandre, da må de senke energien sin såpass mye at det krever litt, men ser oss vanligvis som vi egentlig er...som lysvesner

Jeg har under fjernhaling sett tre personer. Det jeg ser er lysende partikler som samler seg og danner konturer av personer. Jeg har sett en på min høyre (han jeg er på hils med *smiler lurt*) og to på venstre; den ene ved min side, og en litt lenger fremme som er mer sentrert foran meg.

Jeg har ved en anledning spurt da jeg lekte litt med automatskrift om jeg har guider fra andre galakser og svaret ble ja. Fikk også et navn som haddde noe med -ur i seg. Har glemt resten. Jeg fikk en liten stund senere et syn av en utenomjordisk mann, som jeg ikke forsto hadde en sammenheng med denne forspørselen før lenge etterpå.

Jeg har også bedt om tegn, og fått det.

Så en ting du kan gjøre er rett og slett å be om et tegn du kan forstå, og vær oppmerksom i de neste dagene. Både på drømmer og synkroniteter i hverdagen.

En av mine hjelpere har en litt syk humor (veldig galgenhunoristisk, oppfordrer til selvironi), og selv de ikke kan gripe direkte inn i livet mitt og forandre ting, så kan de absolutt gjøre seg synlige gjennom små tegn. For min del ofte små epioser og tegn som er såpass tragikomiske/ironiske at jeg umiddelbart tenker på en ved min side. Jeg føler at det er liksom for uttalt at her har jeg noe å lære...

Jeg har sakset inn dette innlegget fra et annet forum, kanskje dette er litt til hjelp? :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det var hjelperen min jeg så for noen år siden, jeg trenger en hjelper nå! Jeg håper og tror at noen er der, men dessverre kjenner jeg ikke for øyeblikket at noen hjelper meg fram her i verden.... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Min pleier å sitte på høyre side i baksetet innimellom !

Jeg kan ikke se bare fornemme at det er noen der. Det gjør meg ikke skremt, men gir meg lyst til å si hei. Kanskje jeg skulle prøve det en gang ?

Jeg tror også at man har de hjelperene man trenger i hvert liv. Når man dør kommer man til en slags mellomstasjon, der man får velge hvilke personer man får "ta med seg" til neste liv. Der får man også velge hjelperene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...