Gå til innhold

Ri i Stavanger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Finnes det et sted i Stavanger der man kan ri? Er sikker på at det finnes altså, men jeg vil helst ri et sted der jeg slipper å stelle hesten o.l. Jeg vil kun ri :) Har lest litt på nettsiden til Rogaland Rideklubb, men fant ikke ut om jeg må stelle hesten i tillegg til å ri. Noen som vet?

Må jeg forresten gå på noe kurs før jeg begynner å ri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste stedene må du ta kjapt stell før du rir, rense hovene, børste over o.s.v.

Men om du aldri har ridd før ville jeg absolutt anbefalt kurs.

Skrevet

Ok. Takk for svar!

Joda, har ridd før. Men er ikke noen ekspert, så det er sikkert lurt med et kurs :)

Skrevet

Men er det noen som har erfaring mer å ri i Stavanger? Hvor rir dere? Er det mye styr å stelle hesten?

Skrevet

Ingen her som rir i Stavanger? Bare egen hest, kanskje...? :)

Skrevet

Hei! Hvis jeg var deg ville jeg ringt til Rogaland rideklubb. Det er nok ikke snakk om mye stelling før timen. Er nok bare at du må strigle fort over, og sale opp selv, noe jeg antar at de lærer deg hvis du ikke kan det.

Skrevet

Jeg har ikke noe erfaring med akkurat Stavanger, alle stedene jeg har tatt ridetimer opp gjennom barndomen kom man til timen til ferdig stelt hest, siden hestene hadde gått time før..

Gjest *lucky*
Skrevet (endret)

Sett inn en annonse i avisa. Er stort sett hestefolk som ønsker litt hjelp med hestene sine siden det er mye jobb.

De jeg kjenner med hest er ihvertfall veldig glade visst jeg tar med tid til å lufte gampen dems en gang i mellom!

Endret av *lucky*
Gjest Lancelotte
Skrevet

Du er nok nødt til på de fleste ridesentere å rense hovene og ta en rask børst hvor salen skal sitte, men det tar jo bare et par minutter :) Rogaland rideklubb er den eneste rideskolen som leier ut hester utenom ridetimer så vidt jeg vet.

Skrevet

Tusen takk for svar! Tror jeg sender en mail til dem, jeg. Så får jeg vite det jeg trenger å vite om dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...