Gjest Fugl Fønix Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Jeg har kjøpt en del leker til pus, og som oftest er ingen av dem særlig interessante. Av leker som har blitt kjøpt er det kun to som har blitt likt: Nr 1: En strikket mus fyllt av bomull som luktet relativt kraftig.. Er ikke sikker på hva den var sprayet med, men det luktet pest. Pus elsket denne, men drepte den fullstendig på 20 minutter. Når jeg kommer inn i rommet ligger det kun hvite bomullsdotter igjen over alt.. Som små snølik. Nr 2: En rød mus med laaaaaang myk pels som piper når hun biter på den. Denne er grei i perioder, men fullstendig uinteressant resten av tiden. Men den absolutte favoritten er billig og grei: Colakork. Korker fra andre typer brus er ikke akseptable. Colakorken skal jeg kaste, slik at hun kan hente den tilbake. Innimellom kaster hun den rundt selv og. Og den er aller, aller best etter at hun har dukket den en gang i vannskåla. ' Katter er rare dyr...
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 De fikk tak i en pepperkakeform når jeg ryddet bort juletinga og den er herlig.. Den kan de leke med i flere timer (til mine store ergelse, den bråker jo), ellers går det mest i slike små hvite pelsballer med fjær på fra dyrebutikken som har små kuler inni seg og lager lyd når de blir kastet rundt.. Men på toppen av alt tror jeg hverandre ligger.. Alle tre kattene er eksperter på å tusle stille rolig bort til en annen og så plutselig heve seg over han og sloss som bare poke.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Da hunden min var litt yngre var det brusflasker som var tingen hans. Han var så liten og søt, og skulle alltid ha med seg en diger 1,5liters flaske rundt omkring. Minuset var at det bråkte noe helt sinnsykt:P Har også forøvrig en skikkelig sær katt som jeg fant forlatt med to kattunger for over 8 år siden nå, hun liker egentlig ingen mennesker og skal man kose med henne så er det nærmest tvangskosing. Da hun ble funnet var hun et helt vrak, og det er komplett umulig å vite hvor gammel hun er, for hun ser ut til å ha hatt en del kull tidligere også - men hun blir som et lite BARN igjen, dersom hun får en bitteliten pelskledd lekemus fra dyrebutikken. Er utrolig vittig å se på henne, hun kan holde på i timer:)
Gjest Infralove Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Når man kjøper nye leidninger (s-video- leidningar, straum til spelekonsoll osv), så er der ofte sånn svart liten greie som er snurra rundt leidningen. Denne er veldig populær! Katten brukar å "miste" den ned i sofaensprekken, for så å prøve å grave den opp att. Og ho kjem bort til meg og legger tråden der. Eg kaster den, ho spring etter og kjem att slik at eg skal kaste den ein gang til.
Kvist Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Grisen min liker aviser, eller reklamebilag trykket på avispapir. Den fra XXL er alle best Han gnukker med nesa på dem og river dem i fillebiter. Når hele avisen er sånn passe finfordelt over hele stua er den ikke interessant lengre, da vil han ha en ny... Han gjør forsåvidt det samme med håndklær hvis han får tak i noen, det er ikke sååå gøy for oss akkurat.
Gjest Fugl Fønix Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Hva slags gris har du? Syns griser er herlige
Gjest *Ulla* Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Pusene mine liker noen små pelsballer med raslelyd i, og noen litt større mus med samme pels. Det kan ikke være hvilke som helst baller eller hvilke som helst mus. Merkelig det der, men de har vel favoritter akkurat som oss. Den minste pusen vår er også veldig glad i en bamse (egentlig til pynt), men han har fått lov å få den, siden han liker den så godt.
Gjest virvelvind Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 Da mine to var mye yngere var de helt hekta på to liters isbokser. De var veldig søte når de hoppet oppi, la ned ørene og "ingen ser meg nå!". De prøvde lenge etter at de ble for store, selv om hele rumpa stakk ut Uansett hva de var opptatt av kunne man bare dytte litt på isboksen så hoppet de oppi:) De har også nå i senere tid vist en stor interesse for bokser i alle størrelser.
Gjest PpP Skrevet 15. januar 2009 #9 Skrevet 15. januar 2009 Hunden min leker helst med den slitne og oppspiste gamle tøffelen min som jeg kjøpte i fjor. Ellers blir han helt gæren på fotballer. Den gamle hunden min hadde en greie med tomme vinkartoner.. ;P
Kvist Skrevet 15. januar 2009 #10 Skrevet 15. januar 2009 Hva slags gris har du? Syns griser er herlige Har en minigris, det er han som er på bildet mitt. Han var liten og søt da bildet ble tatt, nå er han noe større Han er ikke av de minste grisene, men han er en blid og sosial fyr. Vi kjøpte han av en oppdretter som desverre har sluttet med det nå, da fikk vi sett begge foreldrene hans før vi kjøpte. Vet mange er så redde for å få en kjempediger gris og derfor følger skremmende råd om å gi dem lite mat og ensformig mat når de er unge, for å begrense veksten. Min erfaring med andre griser jeg "kjenner" er at de som blir holdt små sånn gjerne blir sure, agressive og mindre sosiale. Det er desverre lite kontroll på oppdrett av minigris, og alle typene kan jo kalles mini, selv om de kan bli 180kg. Vår er i underkant av 40kg, han er ca 90 cm lang fra nesa til halen og bruker hundeseletøy merket labrador og dalmatiner. Men han har korte ben da, er like høy som et stuebord
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #11 Skrevet 15. januar 2009 Da mine to var mye yngere var de helt hekta på to liters isbokser. De var veldig søte når de hoppet oppi, la ned ørene og "ingen ser meg nå!". De prøvde lenge etter at de ble for store, selv om hele rumpa stakk ut Uansett hva de var opptatt av kunne man bare dytte litt på isboksen så hoppet de oppi:) De har også nå i senere tid vist en stor interesse for bokser i alle størrelser. De blir nok slik som katta mi. Pappesker, uansett hvilken str, vi skal oppi/inni/under den.. Kjøpte noe her om dagen som kom i en litt tynn avlang eske.. Katta mi er litt stor men neeei da, inn i esken skulle vi.. Så han kom da inn med hodet og forbeina, men der stoppet det så han ble løpende rundt som en gal med dette på seg..
superlady Skrevet 15. januar 2009 #12 Skrevet 15. januar 2009 Katten min leker også med bruskorker i alle varianter og hopper rundt med dem. Hun liker også pappesker og liker også å hoppe oppi skuffer og alt som åpner seg. Det mest irriterende akkurat nå er kanskje at naboen holder på å pusse opp og slenger fra seg alt mulig dritt og søppel utenfor huset sitt. Jippi sier pusen vår og henter med seg hjem alt mulig dritt som kanskje kan lekes med... Her forleden fant jeg en stor kork full av gjørme og ekkelhet midt på stuegulvet og en overlykkelig pus som hadde fått ny leke...
katla Skrevet 15. januar 2009 #13 Skrevet 15. januar 2009 I tillegg til hverandre er melkekorker favoritten til kattene våre. De kan holde på i timesvis.... Ellers kjøpte vi noen tøymus på IKEA som var tusen ganger mer populære enn de fra dyrebutikken. IKEA-musene blir drept grundig daglig. De forsøker seg også på smålekene til sjuåringen, men de prøver vi egentlig å gjemme for dem for der er det så mange små gummiting. Plastposer er også gøy, men det tør jeg ikke la dem holde på med.
Gjest Wind Skrevet 15. januar 2009 #14 Skrevet 15. januar 2009 (endret) Hunden her i huset ELSKER papprør. Slike som er inni tørkeruller, eller gjerne noen som er litt lengre og tynnere (vet ikke hvor de kommer fra, faktisk. :S). Disse skal da helst lekes drakamp med, eller så dreper han dem selv. Vi pleier å legge dem i vedkassen til vi skal fyre, og så er det plutselig tomt. Man hører bare en vill og gal hund som hopper og knurrer og sloss i andre delen av stua... Raringen. :rødme: Endret 15. januar 2009 av Wind
Gjest LanaLane Skrevet 15. januar 2009 #15 Skrevet 15. januar 2009 Kattene mine liker også bruskorker, men kun de fra glassflasker. Toalettruller er det beste de vet, om jeg lar en ligge i stua om natta, så ser det ut som om det har snødd på stua. Fikk noen leker i julegave, men de har omtrent drept alle, bortsett fra en hard,blå lekemus. Jentepusen flyver veggis, stiller seg på to ben og gestikulerer med forbena i noen sekunder før hun hopper ettern, den sklir og hun hopper etter. Mannepusen er mer slækk, kan leke med bruskorker, men that's it. (de er begge innekatter da jeg er fosterhjem for FOD)
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #16 Skrevet 15. januar 2009 Pus har veldig mye rart hun leker med! Hun liker best små pelskledde mus som det rasler litt av. Ellers så leker hun litt med baller med en bjelle inni, men alt av dette forsvinner veldig fort under sofaen. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har måttet frem med kosten for å få de frem igjen, hehe Alt som dingler må lekes med, ihvertfall snora til persenene. Så disse må jeg henge opp så hun ikke river ned hele greia. Hun leker masse med klatrestativet sitt. Det har noen baller hengende på, de får hard medfart innimellom. Noe hun storkoste seg med i jula var noe isopor vi hadde liggende i en bærepose. Når hun hadde fått klora litt på det var hun dekket av hvite småkuler. Som hun selvfølgelig klarte å spre rundt i hele huset før jeg fikk tak i henne, hehe. En stor svart søplesekk var også en favoritt ganske lenge. En stund hadde jeg et tomt akvarie stående i gangen, der bodde hun nesten en periode... gravde rundt i sanden og reiv løs plastplanta som var oppi. Ellers liker hun å sitte oppi en gammel gullfiskbolle eller en blastbalje vi har. Helst må vi bære henne rundt når hun sitter oppi disse, da koser hun seg masse Hun er en liten prinsesse som vil bæres rundt på en gullstol. For hvis vi går forbi noe spennende strekker hun seg bare utefor og griper tak i det hun vil lukte på. Veldig praktisk for henne, da slipper hun jo å hoppe opp selv
Soul Skrevet 15. januar 2009 #17 Skrevet 15. januar 2009 Mine katter elsker billige julekuler (juletrepynt) av plast. De spretter nemlig litt også lager de fin lyd. Så vi har julekuler framme hele året. Ellers er de glade i små baller og mus med bjelle inni. Lekene skal helst gjemmes i kriker og kroker, under senga, sofaen osv. Også liker de å "banke opp" det ene stueteppet, noe som har gjort det rimelig frynsete i hjørnene. Pappesker er også en favoritt! Så når vi har kjøpt noe nytt er det rett opp i pappesken og inspisere! Har nesten ikke hjerte til å fjerne dem igjen...men det er ikke særlig dekorativt med huset fullt av pappesker. :gjeiper:
Gummiloppa Skrevet 15. januar 2009 #18 Skrevet 15. januar 2009 (endret) Katten min leker kun med frysestrips (som man surrer rundt brødposer o.l.) og ingenting annet! Hun har mange andre katteleker, men de er ikke interessante i det hele tatt... Men disse frysestripsa blir hun helt rabiat av! Hun vil at vi skal kaste dem langt av gårde slik at hun kan løpe og hente dem, og er vi litt trege blir hun sinna og mjauer høyt! Haha, hun er så søt Endret 15. januar 2009 av Tillepike
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #19 Skrevet 15. januar 2009 Katta mi ELSKER hårstrikkene mine. Legger jeg de på nattbordet om kvelden så er de borte neste dag, hehe.. Ofte vandrer hun rundt med en hårstrikk i munnen. Hun er søt da, lille dokka mi.
Gjest Gjest_Felicia_* Skrevet 17. januar 2009 #20 Skrevet 17. januar 2009 Colakork du, den var ny Jeg har katter fra dyrebeskyttelsen hjemme hos meg på krisehjem mens de venter på nye hjem, og alle de jeg har hatt innom hos meg har vært gærne etter hårstrikk. Jeg har også en sånn langhåret mus,men den har bare vært interessant i perioder. ellers har gode, gamle garnnøster og små lekeballer vært populære hos de yngste kattene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå