Gå til innhold

Kan katter bli dårlige etter vaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mennesker, i hvertfall barn, kan jo bli syke etter vaksine, noen som vet om dette gjelder katter også?

Vaksinerte pusen min i går, og i dag virker han litt...pjusk. Klager når han blir løftet, freser når broren vil leke...

Bør jeg være bekymret, eller er det vanlig reaksjon?

(3 år gammel kastrert hannkatt som er blitt vaksinert årlig)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min guttepus har også pleid å være litt pjusk etter den årlige vaksinasjonen, men det pleier å gå ganske fort over. Kanskje best å ringe veterinæren og spørre.

Skrevet

Det kommer litt an på hvilken vaksine som ble satt og hvilke komponenter som ble satt sammen i vaksinen.

Det er ganske vanlig at katter får en liten reaksjon etter vaksinen, som f.eks slapphet, og at den sover mye det kommende døgnet.

Katten skal alltid ha tilsyn etter en vaksine er blitt satt, og får katten andre bivirkninger, så bør veterinær kontaktes.

Skrevet

Når min pus fikk sin andre vaksine (ca 4 mnd) var hun helt i ørska i flere timer etterpå. Klarte nesten ikke å stå på føttene. Så jeg syns det var ekkelt.. Men det gikk over neste dag altså.

Skrevet

Jeg har aldri merket noe som helst på kattene mine etter vaksinering, bortsett fra kanskje ørlite mindre matlyst den første dagen etterpå. Men det har jeg tenkt likegodt kan komme av stresset under turen og ved det å være hos dyrlegen.

Skrevet

Vår katt pleier å bli ganske slapp etter vaksinasjon, såpass at han bare vil ligge og være inne etterpå (selv om vi pleier å vaksinere om sommeren når han nesten bare er ute). Men det har pleid å gå over innen noen timer, i hvert fall til dagen etter. Jeg ville sett det an litt til, men tatt kontakt med dyrlegen om det ikke går over.

Skrevet

Ts her.

Takk for alle svar. Pus er frisk og rask igjen (nåvel, rask er han sjeldent, latere dyr skal man lete lenge etter :fnise:), dvs han er i hvert fall seg selv igjen.

*lettet*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...