Gå til innhold

Er det farlig for fosteret å få influensa?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Og ser på nyhetene at influensaepidemien har kommet...

Er nervøs for at evt sykdom hos meg vil kunne smitte over til fosteret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke farlig for fosteret at mor har influensa.

Stemmer ja. Fosteret prioriteres faktisk, slik at mor kan være kjempedårlig både pga influensa og andre virussykdommer uten at fosteret påvirkes.

Men hvis du blir syk, prøv enda mer å presse i deg næringsrik mat enn du ville gjort ellers. Ofte orker man jo ikke å spise noen ting når man er dårlig, men det ville jeg prøvd å gjøre likevel hvis jeg ble syk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke farlig med influensa nei, men pass på at feberen din ikke blir for høy. Mener å ha lest at det ikke er så bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig.

Da jeg var 6 mnd på vei hadde jeg:

Bronkitt

Bihulebettennelse

Ørebetennelse

samtidig!

Var skikkelig sjuk, med feber og alt.

Gikk på penicilin (apocilin) og babyen hadde det bare bra allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid i 10. uke og fikk influensa i romjulen. Lå med feber (ikke veldig høy) i 3 dager. Spurte legen når jeg var der denne uken og fikk beskjed om at det ikke var noen ting å bekymre seg for. Har også lest en dansk studie som var gjort på dette som viste (dette gjaldt fram til uke 16) at fosteret ikke tar skade av at mor har feber.

Selv snufser jeg fortsatt. Legen sa det kan sitte i litt lenger når man er gravid pga. slimhinnene i kroppen er mer følsomme enn ellers.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært syk nå i over 2 uker. Har hatt feber, oppkast, hoste osv. Nå er jeg bare forkjølet, vondt i halsen og har en vond hoste. Er 30 uker på vei. Jeg merket det at når jeg var på det verste, hadde feber og oppkast, så var det utrolig mye liv i magen, så tror ikke at bebisen merket noe særlig til det. Men jeg er litt mer bekymret over den vonde hosten nå. Noen ganger får jeg veldig vondt i ribbeina når jeg hoster, andre ganger vondt i magen. Det er vel ikke farlig med hoste? Jeg har hostet i over to uker og den har ikke blitt noe særlig bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensa i seg selv er ikke farlig, men høy feber skal du være obs på. Har ei venninne som mista babyen sin etter en periode med høy feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde over 39 i feber den ene dagen jeg var syk. Ellers litt feber de neste nettene. Men det gikk bra det. Er i uke 30. Når jeg så at jeg hadde feber, tok jeg to paracet'er som fikk feberen til å synke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg hadde influensa i romjulen, og legen sa det ikke var farlig for fosteret, mitt immunsystem beskytter også fosteret.

Jeg hadde ikke så høy feber, 38.5, og da sa de jeg ikke skulle ta noe medisin, heller vente og se, man skal jo prøve å unngå medisin når man er gravid. De sa at hvis feberen gikk over 39 så skulle jeg ta paracet for å få den ned igjen. Inntil da, drikk mye væske, våte kalde kluter på pannen, ha det litt kjølig i rommet, alt for å bidra til å senke temperaturen uten medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg hadde influensa i romjulen, og legen sa det ikke var farlig for fosteret, mitt immunsystem beskytter også fosteret.

Jeg hadde ikke så høy feber, 38.5, og da sa de jeg ikke skulle ta noe medisin, heller vente og se, man skal jo prøve å unngå medisin når man er gravid. De sa at hvis feberen gikk over 39 så skulle jeg ta paracet for å få den ned igjen. Inntil da, drikk mye væske, våte kalde kluter på pannen, ha det litt kjølig i rommet, alt for å bidra til å senke temperaturen uten medisin.

Mener å ha hørt at paracet er helt trygt for gravide.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...