Adila Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Min kattefrøken kan vel kalles ganske kresen. Hun har blitt mer kresen etterhvert også, når hun har fått smake på bedre og bedre mat, hehe. Det hun foretrekker per dags dato er tørrfor fra Hills science plan, kokt seifilet, kjøttdeig og litt sheba bløtfor. Hun spiser også litt småtteri av ting vi måtte finne på å ha på brødskiva, men det er ikke bra nok hvis hun får det på sitt eget matfat Ellers så får hun litt melk i ny og ne. Gubben tåler ikke så godt melk så hun får av den melka han drikker. Det ser ut til å gå veldig bra. Så hva spiser deres små vidundere?
Arkana Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Kattene våre får Royal Canin tørrfôr. Innimellom får de litt våtfôr (Der er de veldig kresne og vil helst ha Friskies Gourmet, de små blå boksene. Jeg er ikke så nøye på at våtfôret skal være kvalitet siden de ikke spiser det til vanlig.) Den eldste spiser i tillegg gjerne rester av fisk eller kylling fra middagen vår nå og da, mens den yngste er mer enn lykkelig med bare tørrfôret sitt.
Chiquita Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Vår lille kattepus vil bare spise friskies tørrfor. Våtfor, fisk, kjøtt (hvitt eller rødt) spiser han helst ikke (det forsvinner bare om han ikke har annet, om han har både tørrfor og "annet", spiser han tørrforet først)
Gjest Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Jeg bruker Iams Multi-Cat. Har tre katter, to er korthåra, en er langhåret. Ene er 1 år yngre enn de andre o.s.v så er greit å ha en som passer til alle sammen.
superlady Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Vår spiser Hills Nature's Best og det liker hun greit, men aller helst vil hun spise smør rett fra pakken eller slikke av skiva, geitost (fra skive, pakke eller ostehøvel), eller fisk om vi har det selv. Å holde henne nede fra benken er et aldri så lite ork... Hun blir gal de få gangene hun får servert chunky bits fra Hills og kan finne på å hoppe så høyt opp for å "fange" matfatet at vi mister hele greia, så gjelder å være konsentrert når hun får servert det.
Aurora M. Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Min nåværende pus er EKSTREMT matglad! Jeg tør ikke tenke på hvordan hun hadde sett ut om hun hadde fått spist ubegrenset av noe som helst. Hun får derfor porsonert ut Royal Canin tørrfor 5-6 ganger i løpet av dagen, samt 1/2 porsonspose Iams. Jeg har tatt henne på fersken i å stjele det utroligste. Her om dagen sto hun med hele hodet nedi en gryte spaghetti i tomatsaus.. Hun spiste spaghettien som en proff! Formelig slurpet den i seg ala Lady og Landstrykeren. Hun har smakt på alt fra avokado, banan, popcorn , multekrem, til eteriske oljer. (Jada, jeg laget en blanding med oljer av sitron, rose, kamille og eukalyptus, og varmet opp med t-lys under, og før jeg visste ordet av det, sto hun der og drakk det opp! ) Ellers er hun helt frisk... Og veldig, veldig søt! :rødme:
Heart7086 Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 (endret) Katten våre er ekstremt kresen! Har prøvd royal canin, iams, + div. alt blir kasta opp, eller kommer ut i stooore posjoner(ja, har prøvd det over litt tid, slik at hun fikk venne det til seg, men nei...) Så, det eneste hun spiser(du kan bare våge å sette noe annen kattemat til henne) er ICA sine kattematbokser! Uff, av alle... Jeg skulle øsnke hun ville ha noe annet, men.. Hun ser veldig fin ut da, er spinkel i kroppsbygning, men ikke for tynn eller slikt(nå mener jeg heller ikke at noen katter har godt av å ha for mye på kroppen:). Nydelig pels, hun er langhåra i tillegg da. Og fin avføring. Hun får en del annet i tillegg da, men ikke i store posjoner.. Når hundene får elgkjøtt, får hun og sin del. Samme med middagen vår, blir det kjøttdeig igjen får hun en bit, eller fisk, og lign. Aldri noe som er mye krydder i!) Samt at hun fanger og spiser en del fugl/mus, eller bare kommer inn med det å legger det i gangen(usj!) Også Elsker hun potetgull, spes. ostepop! Endret 6. januar 2009 av Heart7086
Whitechick Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 Jeg har to hunnkatter. Ei på 14 og ei på 3. Hun på 14 skal ha kokt seifile og noe boksmat. Hun spiser de små 4 pk posene. Hun på 3 spiser vel egentlig alt hun får. De er utrolig glad i koktseifile og blir helt fra seg om de ikke får det. Mjauer og styrer rundt i huset.
leandra Skrevet 6. januar 2009 #9 Skrevet 6. januar 2009 Her går det i RC siamese som er det eneste tørrforet mine kresne frøkner vil ha. Ellers går all type kjøtt ned på høykant, fra kylling til pinnekjøtt. Dessuten sniker de seg til å spise alt fra yoghurt til pannekakerøre - hvis de får tilgang til kjøkkenbenken et ubevoktet øyeblikk.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #10 Skrevet 6. januar 2009 Min katt får stort sett Royal Canin tørrfor + noe våtfor ca 3-4ganger i måneden. Har tilbudt han andre ting som fisk, kjøtt, kylling og brunost, men han er stort sett fornøyd med sin "egen" mat (bortsett fra potetgull!)
Helene Skrevet 6. januar 2009 #11 Skrevet 6. januar 2009 Mine katter får kun tørrfôr, det har de fått siden de var kattunger. De er nå snart 5 år og får Pro Plan sin Chicken and rice. I tillegg fanger de litt mus og fugler ute sommerhalvåret. Og så får de litt middagsrester innimellom, spaghetti, fisk, grønnsaker, jada de er litt rare. Har vært til dyrelegen med den ene flere ganger (pga allergi for hund), og får alltid skryt over pelsen. Dyrelegen sier at det er kosten som gjør hvor fin pelsen blir. De er så blanke å fine hele tiden, og elsker maten sin.
AnetteR Skrevet 6. januar 2009 #12 Skrevet 6. januar 2009 Så mye Royal Canin Sterilised som de klarer å spise og vann er dagligkosten. I tillegg får de en spiseskje våtfor hver kveld, IAMS porsjonspakninger, innimellom whiskas eller Hills for variasjonens skyld. Den ene er vill etter "menneskemelk", hun får et par ganger i uka slikke frokostblandingskåla. Da blir det kun noen dråper, hun har aldri fått mageproblemer som følge av dette. Innimellom legger jeg fiskefilet til siden dersom den ikke er krydret eller oljet. Da får de dette i stedet for våtfor. En liten bit leverposdeig eller skinke blir gitt som godbit en meget skjelden gang.
Gjest Sisu Skrevet 6. januar 2009 #13 Skrevet 6. januar 2009 Min spiser Royal Canin tørrfor, og (hvis den lille primadonnaens humør tillater det, da) kokt sei en sjelden gang Vanlig våtfor kjøper jeg ikke lenger, enten snuser hun bare på det eller slikker av sausen. Spiser aldri selve bitene...
Adila Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 6. januar 2009 Jeg må bare legge til at jeg prøver å finne ting katten spiser av bløtfor. Jeg innbiller meg at hun kan gå lei av tørrforet og at hun blir glad hvis hun får andre retter innimellom. Men jeg kan vel snart innrømme nederlaget, hehe. Jeg har prøvd stort sett alt av bløtfor, det ender stort sett med at hun bare står og skraper over maten med labben. I dag kjøpte jeg en sånn gourmet-boks til henne, men neida! Bortskjemte lille frekkas Det eneste hun glefser i seg er bare kokt seifilet, så jeg får vel snart gi opp. Årsaken til at jeg prøver er at det lukter fisk i hele huset når den kokes, dessuten er det litt mer arbeid :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #15 Skrevet 6. januar 2009 Vår får også Royal Canin Sterilised. Jeg synes han legger litt på seg av det, men det er kanskje fordi det er vinter og aktivitetsnivået lavt. Det er stort sett det eneste han får, av og til kjøper vi kattemelk for å skjemme ham bort litt, også spiser han endel mus ute. Tidligere ga vi Olivers, men det sluttet de vel å importere. Vi har også gitt en eller annen type Iams, som også falt greit i smak.
Gjest Venelite Skrevet 8. januar 2009 #16 Skrevet 8. januar 2009 Katten min pleier å spise Royal canin, sensible. Men i det siste har det blitt litt anna for siden veninna mi passer ham nå som jeg må bort mye en periode,hun har en katt selv så vi fant ut at det var best at de bare spiste det samme. Han elsker egentlig nesten all mulig våtfor, men jeg trur han har lagt sin elsk på Sheba. Han elsker også Kitbits =) og tørrfisk
Gjest Venelite Skrevet 8. januar 2009 #17 Skrevet 8. januar 2009 han satt nå og knaska på knekkebrød engang da, det var litt artig. Men jeg husker jeg så på TV engang ei katte som hadde dilla på agurk...
Gjest mil Skrevet 8. januar 2009 #18 Skrevet 8. januar 2009 Gamlingen på 17 år er litt tynn og drikker ikke så godt, så han får Hill's Presciption Diet A/D våtfor (høyenergi), noe Hill's Prescription Diet J/D tørrfor (som han ikke liker så veldig godt, men det er godt for leddene), litt Royal Canin fôr for kresne katter (som han elsker), og så ofte vi klarer vann med fiskesmak. Det er jammen enklere å fôre hundene, de krever bare en skål Hill's tørrfor om dagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå