Gå til innhold

Hart hendt før? eller hva er det?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Av og til kan jeg si: nå skjer det og det, så kommer det noen osv...

Jeg kan stå midt oppi en situasjon og jeg vet hva som blir sagt/gjort og hva som vil skje kort tid etterpå.'

Med samme jeg ramler i en slik situasjon kan jeg si til min mann: dette har jeg da nylig vert igjennom. Da må jeg fortelle fort hva som vil skje/sies. For det kommer brått.

Hva er dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest et sted at det er hjernen din som "lurer" deg til å tro at du har opplevd det før, men jeg husker ikke den korrekte forklaringen på fenomenet deja vu (betyr "allerede sett"!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette kan være deja vu men også noget helt andet, kommer helt an på om det kun er små ting du husker eller om det er lange sekvenser, man kan gå til nerolog og få målt ens hjerne rytmer hvis dette er noget som sker meget ofte og er generende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En ting først: Er det ikke lov å starte en ny tråd på gammelt tema? Ser ofte at noen skriver: dette har vert oppe før,søk! Kan du ikke bare gå videre? Skal du ha jobben med å fortelle folk hva som er skrevet før så får du skynde deg videre rundt på kg. Du får nok å gjøre.

Til det jeg spurte om. Noen sa at hjernen lurer meg til å tro jeg har opplevd det før, men hvordan vet jeg hva som blir sagt/gjort før det skjer???

Flere som opplever det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tabby

Jeg opplever slikt innimellom. I tillegg til at jeg ofte vet hva som skjer av graviditeter, dødsfall og hvem som har sendt brev uten avsendere. For ikke å glemme SMS da, jeg vet ofte hvem som har sendt de før jeg titter på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt før det avhænger af hva du oplever om det kan kaldes deja vu eller om du har en evne som du kan udvikle, når man kan sige ting som ca da er det ikke tale om deja vu men en synskhed / fornemmelse af ting rundt personen, hvis du har evnen til at se som ca ville jeg søge andre med samme evene som har haft det længe og kan hjælpe dig.. lykke til

( hvor ville jeg ønske at der fantes en organitation for det paranomale som der gjorde på island da var det så enkelt at få kontakt med rette personer suk )

bare en lille tanke torsk fra mig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever Deja vu jevnlig, faktisk ganske ofte. Pussig er det, blir liksom ikke helt vant til det. Men det fins altså en forklaring?? Vil gjerne ha den utdypet hvis noen kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya
En ting først: Er det ikke lov å starte en ny tråd på gammelt tema? Ser ofte at noen skriver: dette har vert oppe før,søk! Kan du ikke bare gå videre? Skal du ha jobben med å fortelle folk hva som er skrevet før så får du skynde deg videre rundt på kg. Du får nok å gjøre.

Du kunne jo valgt å ta det som et vennlig hint, da. Ofte vil det kunne stå nyttige ting i en eldre tråd som ikke ville bli nevnt her. Det betyr likevel ikke at du ikke kan kjøre en ny diskusjon på emnet.

Når det gjelder hjerne-teorien, så handler det om at den ene halvdelen oppfatter en hendelse brøkdelen av et sekund før den andre, og når den andre kommer etter oppfattes hendelsen som et minne. Eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...