Gå til innhold

Kan alle lærer å spå i tarotkort?


Anbefalte innlegg

Har akkurat fattet interesse for dette. Kan hvem som helst lære å spå i kort, eller er det kun de som har en "gave".

Hvis det er noen som har lært seg dette. Hvilke kort og bøker kan anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

alle kan lære sig at spå i tarot, men det gør ikke noget at ha lidt hjælp fra den anden side men overhovede ikke en nødvendig hed jeg personlig kan ikke li tarot kort men smag og behag er forskellig, hvis jeg var dig ville jeg gå for mave følelsen når du skal vælge tarot kort det er en god start det er jo et arbejdsværktøj og man skal være glad for føle det er de rette kort..

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aradia )O(

Hei Rosen!

Nei, du behøver ikke å ha noen "gave". Men man må prøve å lære seg å stole på intuisjonen. Men dette kommer med øvelse.

Jeg anbefaler at du prøver å kjøpe en bok på norsk. De beste bøkene er kanskje på engelsk, men prøv å få en på norsk også. Det brukes en del fremmedord, og det kan gjøre det litt forvirrende og tungvint om man må slå opp "alle rare småord" - om du forstår hva jeg mener. Mange kort har også en bok som hører til. Denne kan være lurt å skaffe seg i tillegg, da denne vil forklare en del av symbolikken som er særegent med akkurat denne kortstokken.

Når du kjøper kort, anbefaler jeg at du kjøper kort som appelerer til deg følelsesmessig. At de snakker til deg på en måte. Du vil vite hvilken det er når du kommer over dem. Utvalget i butikkene her i Norge kan være litt så som så. Jeg kjøpte min siste over nettet, og det fungerte fint. Følgende link syns jeg er veldig bra. Her kan du se bilder av over 400 forskjellige kort, se brukernes anmeldelser av disse osv. Hver av kortene har en link til netthandler. http://www.aeclectic.net/tarot/index.html

Denne siden har også en bra forklaring av alle kortenes symbolikk.

Om du er helt grønn anbefaler jeg at du leser innlegget ment for barn først. Da vil du ha noe å bygge på.

Ellers: Ikke pugg - prøv heller å lære å forstå hvorfor kortene er slik de er, og hvorfor de kommer i akuratt den og den rekkefølgen. Begynn med Store Arcana først. Begynn med de enkle leggene som f.eks. "fortid, nåtid og fremtid". 8)

Om det er noe mer du lurer på så bare spør. Det er sikkert mange her som kan svare! :D

Bare en siste ting: Ikke spå andre før du har spurt dem først. For de som tror at kortene kan spå fremtiden, vil det føles som om du har snoket rundt i privatlivet deres. :o :-?

)O(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Joda, alle kan lære seg å spå i Tarot, men det tar veldig lang tid å lære seg det. Jeg har en tykk Tarot-bok pluss kort hjemme, men har ikke akkurat satt meg inn i det. Man kan ikke lese spådommen rett fra boka, det blir jo helt feil. Det var en stund da jeg dreiv å skulle spå alle som kom på besøk, men det ble ikke så bra fordi jeg visste jo nesten ikke hva jeg drev med :ler:

En metode man kan bruke for å lære seg det er å selvfølgelig begynne med kortene..forstå kortene. Eksempel på hvordan man kan gjøre det er at man legger et kort under puta om natta og så skal man visst drømme om hva kortet betyr etc. Slik fortsetter du til du har kommet deg igjennom bunken (det sier seg jo selv at tar litt tid :blunke: ) Når man er ferdig skal man kunne bruke det man har lært igjennom drømmene sine i spådommen. I begynnelsen må man nok i tillegg bruke boken da det står litt generellt om kortene der også. Men nå er det forskjellig fra person til person hva kortet sier..det er akkurat det som er så vanskelig :wink: Intuisjon er også noe man vistnok skal ha mye av for å bli en god Tarot-leser/spåer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fattet interesse for dette. Kan hvem som helst lære å spå i kort, eller er det kun de som har en "gave".

Hvis det er noen som har lært seg dette. Hvilke kort og bøker kan anbefales?

Tja - ja og nei.

Alle kan selvsagt lære seg teorien - hva kortene heter, og hva de skal bety/stå for.

Det er ufattelig mye å sette seg inn i, og bare det utelukker sikkert en del mennesker fra å kunne lære seg "virkelig" tarot.

Det er selvsagt mange som påstår at de kan det, uten at det nødvendigvis trenger å stemme helt.

Når det gjelder tolkning av et menneske, og hvem som bør kunne gjøre det, er jeg ikke enig i at "hvem som helst" kan gjøre det.

Det krever masse menneskekunnskap, kontakt "on the other side", empati, forståelse, innsikt, kunnskap osv.

Ikke alle mennesker har det.

Med andre ord: alle kan lære om tarot, men ikke alle kan tarot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...