Gå til innhold

KG-Miljøklubb


Isbjørn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke hva som skal til for å starte en slik klubb men jeg vil gjerne være medlem :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi allerede to! :)

Tenkte at vi klubbmedlemmer kunne hjelpe hverandre med å få en enda mer miljøbevisst hverdag.

Eneste krav for å være medlem burde være at man lever veldig miljøbevisst eller vil gjøre det/vil bli bedre med det.

For eksempel: Man skraper is på frontrute på bilen isteden for å la motoren gående i en halv time før man kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fluksi

Jeg er også med.

Et tips:

Alle vet at det er bedre å bruke handlenett av tøy som er miljøvennlige for naturen og som kan brukes om igjen.

Men noen der ute tar plastposene allikevel, mest fordi de trenger noe å ha søpla i når de kommer hjem.

Kjøp en rull av de hvite, tynne posene på butikken. Det er billigere og mer miljøvennlig og du kan begynne å bruke miljøhandlenett når du er ute å handler.

Finnes sikkert noe som er enda bedre enn de hvite posene, brint it on :)

Endret av Fluksi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips: Finn alternativ til bil der du kan. Ta buss til jobb, sykle ned og handle hvis du bare skal ha et par småting, gå på besøk til venner som bor nær nok osv. Kanskje også finne et feriemål til sommeren hvor du ikke trenger å ta fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med.

Et tips:

Alle vet at det er bedre å bruke handlenett av tøy som er miljøvennlige for naturen og som kan brukes om igjen.

Men noen der ute tar plastposene allikevel, mest fordi de trenger noe å ha søpla i når de kommer hjem.

Kjøp en rull av de hvite, tynne posene på butikken. Det er billigere og mer miljøvennlig og du kan begynne å bruke miljøhandlenett når du er ute å handler.

Finnes sikkert noe som er enda bedre enn de hvite posene, brint it on :)

Det finnes biologisk nedbrytbare søpleposer også. :) Biobags tror jeg det heter det vi bruker iallefall. Og det finnes jo så mange fine handlenett der ute. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje også finne et feriemål til sommeren hvor du ikke trenger å ta fly?

Jeg skal fly til sommeren (dessverre), men etter det har jeg tenkt til å unngå å fly på en stund. Har heller tenkt å finne steder man kan ta tog til, og rett og slett feriere litt i Norge. Har litt dårlig samvittighet for at jeg har flydd såpass mye som jeg har...

Endret av Caya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Legger nok ikke om kostholdet mitt og blir veganer, men jeg kjører aldri bil og bruker slike hvite poser istedet for handleposer iallefall. Syns det er litt interessant dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oii.. da er jeg nesten litt overrasket.. jeg synes at det kan bli skikkelig bra det! :) Dere er faktisk kjempe flinke! Skal prøve å finne litt tid i kveld for å skrive noen tipps her jeg også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger nok ikke om kostholdet mitt og blir veganer, men jeg kjører aldri bil og bruker slike hvite poser istedet for handleposer iallefall. Syns det er litt interessant dette. :)

Man trenger ikke bli veganer for å spise mer miljøvennlig, man kan f.eks redusere kjøttforbruket og/eller erstatte alt eller deler av det med vilt eller økologisk. :) Men kjempe at du ikke kjører bil og bruker hvite søppelposer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

Når det gjelder søppelposer har vi helt sluttet å bruke det. Vi bærer hele søppelspannet ut og tømmer det rett i søppelkassa. Bruker selvsagt handlenett når vi handler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man trenger ikke bli veganer for å spise mer miljøvennlig, man kan f.eks redusere kjøttforbruket og/eller erstatte alt eller deler av det med vilt eller økologisk. :) Men kjempe at du ikke kjører bil og bruker hvite søppelposer!

Det har jeg faktisk aldri tenkt på! :sjokkert: Det er jo en kjempeenkel måte å bli litt flinkere på, når økologiske alternativer til kylling, etc ikke er tilgjengelig av en eller annen grunn. Takk!

Biologisk nedbrytbare søppelposer visste jeg heller ikke at fantes ... Det må jeg lete etter :)

*notere, notere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk aldri tenkt på! :sjokkert: Det er jo en kjempeenkel måte å bli litt flinkere på, når økologiske alternativer til kylling, etc ikke er tilgjengelig av en eller annen grunn. Takk!

Bare hyggelig å kunne hjelpe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med. :)

Har ikke lappen, så jeg bruker aldri bil. Jeg blir nok heller ikke vegeterianer/veganer, men joda, man kan passe på som kjøtteter. Litt synd at jeg ikke kan fordra viltkjøtt, ellers skulle jeg gjerne spist mer av det. Nå spiser jeg dog ikke svin da, og sjeldent oksekjøtt. Må dessverre si meg skyldig i at jeg er veldig glad i kylling (i tillegg til fisk). Det er selvsagt alltid rom for forbedringer. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke spesielt vanskelig eller kjedelig å spise mindre kjøtt altså. Jeg synes man burde prøve før man avfeier å gi det et forsøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...