Gå til innhold

Idnars liv i en bok vol.2


Idnar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må bare fortelle noe barnebarnet en kollega sa:

Hun hadde altså spurt moren hvor vi mennesker kommer fra.

Moren fortalte at vi kommer fra apene.

Da svaret fra jenten:

"Men mamma.. da må jo mormor være den gamleste apen i verden!!!!" :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt

IDNAR!!!!!!!!!!!

Jeg er her!! Nooo.. Wiiii. Har fått internett igjen. Weeee :bolledeig:

Men no må jeg legge meg, skal på jobb imorgen tidlig. Og her på danmarksplass går det tydeligvis ikke sååå ofte busser som fra sentrum, så jeg må GÅ hjemmefra 06.40 imorgen. HYYL!! :sur:

Jaja, er bare deilig det. Ja sant. Mmhm. La oss tro det :fnise:

Stoooor :kose: og :klem: til deg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå!!! TittTitt!!! No ble eg skikkeli gla!!!! :danser::danser::danser: Endeli e du på plass igjen!! :duskedame:

Eg må si at eg misunner deg ikke, som må gå så tideli hemenifra!! Bor du langt oppe på danmarksplass? Får håpe at det ikke regner da!! :)

Stooooooooooor :kose: og :klem: right back at ya!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt

Nei, bor ikke noe langt oppe i det hele tatt, men er jo lørdag idag, og 90'en går rett til jobben min. Kunne sikkert gått en annen plass og tatt en annen buss, men er så mye bygging her oppe vettu :sukk:

90 gikk slik at jeg enten kok på jobb ca ti over 7, ellers at jeg kom for seint med 15 min.. Jeg kunne jo komt seint 15 min, det gjør ikke noe, men jeg vil vise de på jobben at Titt også kan være flink i jobben :jepp: Jeg skal prøve å stå på alt jeg kan, ikke forsove meg og jobbe hardt :fnise: Men for at jeg skal kunne klare det, så kjenner jeg på meg at jeg virkelig må trene meg opp og ta vitaminer. JEg er såååå svak. Er flaut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har du fått glutenallergi? Huff, så kjedelig da! :( Håper de har masse brød og andre matvarer du og kan spise da :) Har ingen tips om ting du kan spise desverre :lete:

Håper det går bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt

Ja, hvordan går det med dette gluten prosjektet? Må du lage all mat selv no? Syntes det der var skikkelig kjipt. Teite allergi :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden sist jeg skrev noe innpå her. Har vært innom å oppdatert meg, men har ikke orket å skrive noe. Har vært så slapp. Og det har vært så travelt på jobb!

Det skjer ikke så mye her for tiden. Jeg står opp, går på jobb, går hjem og sover litt og ser litt på tv, går kanskje en liten tur og legger meg for natten igjen. Ikke mye å skryte over, nei. :sjenert:

MEN: Jeg har ikke hatt vondt i magen siden fredag!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Det har vært en hard uke med omlegging av kosten, ja. Men jeg har funnet ut av noen ting. Kjøpebrød smaker hy og helvet! Jeg må tydeligvis bake. Det skal gå greit. :) Brødene blir gode og jeg har våget meg til å blande forskjellige meltyper og korn og frø, istedenfor å bruke ferdig melblanding. Melblandingen til Toro er egentlig litt god, men det er greit med variasjon.

På torsdag hadde jeg med meg kjøpebrød på jobb. Det var så dårlig at jeg ikke klarte å få i meg noe. Jeg hadde med meg noe frukt og gullerøtter, men følte meg sulten og uvel hele dagen. Så kom jeg hjem, sulten og trøtt og hadde skikkelig lyst på sjokolade. Vi hadde noe liggende, men den var "innfisert" med gluten :grine: Så tenkte jeg at jeg kunne ta meg litt chips. De var det pinadø gluten i de og!! Jeg satt meg ned og gren!!! Så for meg at det var slutt på ALT!!! :sjenert: Jeg fant ut at jeg skulle gjøre det beste utav det og lagde meg salat til jobben på fredag. Fredag gikk jeg en grundig runde på butikken og fant både chips OG sjokolade UTEN gluten!!!!! :nigo: :nigo: :nigo:

På fredag kveld hadde vi pannekaker. Lagde de av en melblanding. De var grei nok, men neste gang skal jeg lage de på vanlig måte!!

På lørdag spiste vi spagetti!! Den var god!! :sikle: Merket nesten ikke noe forskjell!! :)

På søndag hadde vi pizza :jepp: Den ble også ganske god! :):hoppe:

Jeg har altså innsett at det er håp for snille jenter!! :sjenert:

Jeg vet at det ble litt mye matprat her, men jeg må jo fortelle at det går bra, vel!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det skal ikke være lett dette altså :( Det blir sikkert lettere etter hvert når du vet hvilke matvarer som ikke inneholder gluten, og det er litt lettere å plukke ut mat :) Det er jo bra du ikke har hatt vondt i magen da! Det er jo et godt tegn :)

Forresten så var det jo ganske fint at du fant både sjokolade og chips uten gluten da, hihi, så kan du kose deg litt med sånt av og til også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt

Ååh søte lille Idnar. Ser for meg at du satt deg ned å gråt pga chipsen og sjokoladen, det kan jeg og gjøre :sjenert:

Syntes du er flink jeg, og du må bare fortsette å eksperimentere med gluten mat, er nok maaasse god mat du kan lage =) Bare så drit at det er dyrere, eller er det ikke så gale priser på det? Er det kun gluten du er alergisk mot, eller er det mer?

Mine dager ligner på dine. Sove. Jobbe. Spise. Tv. Kansje tur. Tv. Og sove :fnise:

Jeg kjøpte meg sånn vitamin greier igår, på rimi faktisk. Vitaminer OG mineraler:) Er vist ikke bare de vitaminene du skulle tenke på, var vist mineraler og, som jod, sink, kalsium+ Det viste ikke jeg før en på jobben sa det til meg. Jeg er så forbaskade slapp hele tiden, trøtt alltid. Det er skikkelig kjipt :cry3: Når jeg fr¨år lønn igjen skal jeg fylle på solarium-kortet mitt, for det trenger jeg no, kroppen min hyyyyler etter D-vitaminer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, jeg synes maten er dyr (har ennå ikke hørt noe om stønad), men jeg synes at 40 kr for et pittelite brød og 35-40 kr for 500g spagetti er dyrt :sjenert:

Det er "bare" gluten jeg er allergisk mot, men det finnes jo over alt!! :sukk:

Jeg har masse sånne vitaminer liggende!! :fnise: Kjøper hver gang jeg skal bli sunn og greier. Blir til at jeg husker det i 3 dager også forsvinner de oppi skuffen med alt det andre etter kort tid, for de står i veien :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TittTitt

JOOO!! Si det. Jeg dauer av nysgjerrighet :sur:

Ja, jeg og er sånn som er sunn i et par dager, men jeg kan ikke. Dette handler om helsen min, er nødt å gjøre noe no, er sliten bare jeg går på do :ler:

Åh fyyyy faen så dyrt..!!! Er det mulig?!? Jeg er helt sjokert, det er jo het syyykt. Fytti griisen!! :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er dyrt, men jeg skal nok overleve :fnise:

Skal jeg være helt ærlig om hva som sto der?? :fnise:

Jeg trykket på å sitere innlegget ditt også trykket jeg på svar!! :fnise: Fant ut at det var lit dumt, så jeg tok set vekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...