Gå til innhold

MellonCollies dager


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Livet har vel ikke blitt sånn som jeg hadde trodd heller. Men jeg er veldig fornøyd med sånn det har blitt :jepp: Det er det viktigste :)

Vi skal også på kontroll i morra. 7 måneders kontroll da :) blir morsomt å se hvor store de er blitt.

Babysangen begynner først om to uker her. Er på dagtid her også. Gled deg, jeg synes det er kjempekoselig :)

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pysepus: I dag satt jeg en stopper for nyttårsforsettet hans, det ble sprelling med bleie på gulvet i stedet :lur: Og godt var det, for den lille pøbelen prøvde seg i dag også :ler:

Lilith: Høres ut som vi to hadde samme plan, og kunne vært bestevenninner i London :fnise: Men det er bra vi har endt opp lykkelige uansett hva som er årsaken til lykken!

imli: Trodde det var vanlig med 4-mndkontroll jeg. Er jo veldig kjekt å komme innom for en prat i alle fall :)

jente79: Kontroll du også ja - da må jeg inn og titte hos deg etterpå! Vi gleder oss veldig til sangen, og jeg er litt spent. Det blir nok bra!

------------

Da har vi vært på kontroll. Lillegutt er nå 67 cm og veier 7780 g. Fortsatt fin på kurvene, litt over gjennomsnittet. Han var veldig blid mot helsesøster når han satt på fanget mitt, men ble litt skeptisk når hun skulle ha ham og måle hodeomkretsen. Han har vært litt sånn nå på slutten av jula - furteleppa har kommet linnimellom når han har vært hos andre. Hun mente det kom av at han nå klarte å skille mer mellom fremmede og kjente, og at det derfor var heeelt normalt. (Lurer på hvor mange ganger jeg har hørt frasen "helt normalt" gjennom svangerskap og spedbarnstid ;) ). Det har nok blitt litt forsterket i det siste av at det har vært mye mennesker å forholde seg til i jula, og når han er trøtt.

Ellers var hun fornøyd med ham, han griper fint etter ting og følger med som han skal. Og hun lo fælt av den voldsomme pratinga hans :)

Vi ble enige om at vi kunne begynne med grøt når han blir 5 måneder, for han er såpass stor og aktiv. Det er ikke mer enn et par uker til, det!

Han har variert litt med nattmaten i det siste. Vi har gått fra å sove natta gjennom, til 1 måltid, deretter 2 og enkelte netter til og med 3! Men nå de siste dagene har det vært 1 måltid igjen - han sovner ca 1930, våkner rundt 2 og deretter ca 6-6.30. Så sover vi videre til ca 7.30 som regel. Spent på om det får noen innvirkning med grøt på ettermiddag/kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ... Ja, det viktigste er jo å være lykkelig! Nå drømmer jeg om et lite småbruk med høns og geiter. Det er jo et stykke fra London-drømmen, kan man si ... :sjenert:

Så fint det gikk bra på kontrollen :) Gøy at han prater så fælt! De er så morsomme å høre på. A snakker "russisk", mener pappaen hans. Prater og prater. Og prater. Blir nok en pratmaker som sin mor. Jeg drev min mor fra vettet med pratingen min, har jeg blitt fortalt. :fnise:

3 måltider om natta høres slitsomt ut. Bra han er tilbake på ett! Hva slags grøt har du tenkt til å starte ham på? A har spist opp maisgrøten sin nå, så jeg må finne på noe annet å introdusere ham for, men har ikke helt bestemt meg for hva ennå ...

Ha en fin ettermiddag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 måltider om natta høres slitsomt ut. Bra han er tilbake på ett! Hva slags grøt har du tenkt til å starte ham på? A har spist opp maisgrøten sin nå, så jeg må finne på noe annet å introdusere ham for, men har ikke helt bestemt meg for hva ennå ...

Jeg lurer nok på om det blir maisgrøt her også. Har hørt mange som lykkes med den som startgrøt. Ellers er vel hirsegrøt også noe som funker for mange. Men jeg synes mais høres best ut selv, så da satser jeg på den :ler:

------------------

Babysvømminga i går gikk knallfint, til tross for at det var 3 uker siden sist :tommel: Han stortrives nå, og vi dykka 4 ganger i går. Han er ikke noe redd eller sutrete, så da slapper mammaen hans også av ;) Han er også mye mer opptatt av de andre babyene nå. De er så søte når de ligger i lekegrinda i garderoben, titter og tar på hverandre, raringene. Han fikk seg kjæreste i går tror jeg - de lå i alle fall og holdt hverandre i hendene når vi kom ut av dusjen :hoho:

I dag har vi vært på babysang for første gang. Tok meg god tid før, slik at vi kunne trille en stund og han kunne sove. Men det var han uenig i, han bare lå og titta i vogna si hele turen. Så når sangen startet var han egentlig litt trøtt allerede. Men det gikk veldig fint - han var veldig fascinert av lydene, og selvfølgelig de andre babyene. Men når vi var ferdig la jeg ham i vogna med en gang, og han sovnet vel etter ca 20 sekunder. Så dette tok på ;) Etter sangen satt alle mammene igjen og spiste lunsj og skravlet, så dette var trivelig for meg også. Gleder meg til neste gang, da håper jeg at søvnen blir timet bedre, så får vi nok enda mer ut av det.

Lillegutt er så glad i vogna si for tiden. Han sover alle daglurene sine i den, og han sovner så fint av seg selv :hjerte: Før rugget jeg på vogna ute i gangen (orker ikke trille ute HVER gang), men nå kan jeg bare legge ham nedi innimellom. Tror jeg er bedre på å lese ham og legge ham på rett tidspunkt også. Både for våken og for trøtt blir fort feil :sjenert:

Samboer skal jobbe overtid i kveld, og det blir en slags fiskemiddag når han kommer hjem. Har ikke blitt nok av det i det siste. I morgen skal vi ut med tante Midnight på dagen. Blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at HS var så fornøyd med ham på kontrollen :) Tror standardfrasen til både jordmødre og helsesøstre må være "det er helt normalt" :fnise:

Blir spennende med grøt ja :) Maisgrøten er fin å starte med. Fin konsistens. Risgrøten har kanskje enda mer nøytral smak, men jeg plages med å få den klumpfri...

Veldig greit når de trives med å sove i vogna, og ikke trenger trilletur hver gang :) Har nok mye å si at man timer det rett ja!

Babysang hørtes veldig koselig ut, for både mor og barn. Skulle ønske det var tilbud om det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pysepus

Legger inn svaret her også ;)

Jeg har veeeeldig mye å gjøre akkurat nå :sjenert: Men til høsten kanskje jeg kan få lov å lage en jakke til ham?

Har forslag på mange fine jakker jeg ;)Denne synes jeg er veldig stilig :) Hvis du vil, så skal mormor strikke jakka i blått (blåmelert) med hvit bukse til i str. 6-9 mnd. - du kan se på det når det er ferdig om du vil :) Men det er sååå masse fint :nigo:Her, her og her finner du nok endel :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at alt går så bra :biggrin:

Hørtes veldig koselig ut på babysangen deres. Var snakk om at vi også kunne kombinere sangen med litt :skravle: i høst. Men så ble det så fullt at det ble 2 kurs, og da ble det litt vanskelig å kombinere. Kan jo håpe det går denne gangen :)

Blitt stor gutt også :) Det meste er visst helt normalt ja :ler:

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som noen flotte dager :)

Ja, vi storkoser oss!

Så bra at HS var så fornøyd med ham på kontrollen :) Tror standardfrasen til både jordmødre og helsesøstre må være "det er helt normalt" :fnise:

Blir spennende med grøt ja :) Maisgrøten er fin å starte med. Fin konsistens. Risgrøten har kanskje enda mer nøytral smak, men jeg plages med å få den klumpfri...

Veldig greit når de trives med å sove i vogna, og ikke trenger trilletur hver gang :) Har nok mye å si at man timer det rett ja!

Babysang hørtes veldig koselig ut, for både mor og barn. Skulle ønske det var tilbud om det her...

Da høres det ut som mais er tingen, ja. Blir spennende!

Babysang er veldig populært her i byen, så de har tre kurs på forskjellige plasser. Og alle tre kursene er fulle, med ventelister. Så jeg er glad jeg var tidlig ute med å melde meg på :)

Legger inn svaret her også ;)

Jeg har veeeeldig mye å gjøre akkurat nå :sjenert: Men til høsten kanskje jeg kan få lov å lage en jakke til ham?

Har forslag på mange fine jakker jeg ;)Denne synes jeg er veldig stilig. Hvis du vil, så skal mormor strikke denne jakka i blått (blåmelert) med hvit bukse til i str. 6-9 mnd. - du kan se på det når det er ferdig om du vil. Men det er sååå masse fint :nigo:, og finner du nok endel.

:klemmer:

Som sagt, så regnet jeg med at du hadde mye å gjøre - sånn er det når man har mange tantebarn :fnise: Men svigermor er ikke hard å be, hun blir jo nesten litt fornærma om han kommer med strikkaklær fra andre enn seg selv :hoho: Men vi har ikke alltid helt lik smak, så jeg vil gjerne komme med noen forslag til henne om hva jeg liker. Og hvem har vel mer oversikt i strikkejungelen enn deg?? :nigo: Likte den første jakka kjempegodt, skal titte litt mer rundt på det i dag.

Så fint at alt står bra til da :tommelopp:

Ja, her er det fryd og gammen :)

Så koselig at alt går så bra :biggrin:

Hørtes veldig koselig ut på babysangen deres. Var snakk om at vi også kunne kombinere sangen med litt :skravle: i høst. Men så ble det så fullt at det ble 2 kurs, og da ble det litt vanskelig å kombinere. Kan jo håpe det går denne gangen.

Blitt stor gutt også. Det meste er visst helt normalt ja :ler:

Ha en fin kveld :klemmer:

Å ja, dere starter på runde to nå dere? Veldig trivelig med den sosiale biten også ja, de fleste av oss bor jo ca i samme område og har jo mye felles. Alltid trivelig å bli kjent med nye.

Edit: Måtte fjerne noen smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det er helg igjen allerede :dåne: Ukene går så fort, og jeg kjenner på kroppen at jeg gruer meg til permisjon er over. Det er jo fortsatt en stund til, men jeg har mye tanker rundt jobbsituasjon for tiden, uten å utdype mer :sjenert: Må ta noen valg snart, og slitsomt å ha det over seg.

Var sammen med Midnight i går, hadde en kjøretur med endel ærend. Og da benyttet jeg anledningen til å skaffe meg forlover :nigo: Midnight takket ja, og har vel allerede startet planlegging av utdrikningslag. Skal jeg glede meg eller grue meg mon tro?? :ler:

I dag kommer mamma hit rett etter jobb, og skal passe på Lillegutt. For kjæresten og jeg skal på kino sammen og se Max Manus :strix: Hun og pappa jobber ganske sent i dag begge to, så vi rekker ikke spise ute. Men da koser vi oss med noe mat her før vi drar, og ikke minst er det jo praktisk at vi får lagt lillegutt først. Så slipper jeg å styre med noe pumping / flasker. En date blir det i alle fall :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, både babysvømming og -sang høres veldig koselig ut! Kjekt med noen aktiviteter så man kommer seg ut av huset og er litt sosial innimellom. Jeg har i hvert fall lett for å bli litt eremitt når jeg har "fri" ... :sjenert::fnise:

Jeg synes også det er lettere å lese A nå - skjønner bedre når han er trøtt og sulten, etc. Og da blir jo alle så mye gladere! Når det er sagt, så la jeg nettopp en max grinete A for at han skulle ta formiddagsluren sin, men nå ligger han og synger "russisk" i senga og har fest med bamsene sine, så spørs om jeg bomma litt med tolkingen min likevel, gitt ... :ler:

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var sammen med Midnight i går, hadde en kjøretur med endel ærend. Og da benyttet jeg anledningen til å skaffe meg forlover :nigo: Midnight takket ja, og har vel allerede startet planlegging av utdrikningslag. Skal jeg glede meg eller grue meg mon tro?? :ler:

:roll: jeg... har INGEN tanker om dette utdrikningslaget ditt. Jeg tror jeg må slå opp ordet, for å finne ut hva det betyr..... ;)

Herregud, jeg er så glad at jeg FORTSATT gråter litt når jeg tenker på det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny dagbok, har ikke fått med meg det jeg.

Så moro det må være å spørre om noen vil være forlover, og spesielt når den personen blir så glad. Midnight får nok til ett kjempe"fint" utrikningslag, og blir en strålende forlover :)

Selv spurte jeg bare søstra mi om hun kunne skrive under på papiret for meg, ble liksom ikke helt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyyy bok jo :strix: Ligger litt etter jeg :sjenert:

Og i år skal du gifte deg :hjerte: Gled deg, jeg koser meg med å kalle han mannen min selv om det føltes veldig voksent og alvorlig til å begynne med :ler:

Jeg er en av de som alltid har sett for meg å slå meg til ro med en mann, antagligvis gifte meg, muligens få barn og i alle fall bygge hus. Har blitt gift, og vi kommer til å bygge hus, så er det bare det siste punktet ;)

Kos dere masse på date i dag og god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ulva35

:vinke: MellonCollie

Innom og leser litt. Høres ut som dere har fine dager med babysvømming og babysang, samt masse annet koselig. :)

Så bra de var fornøyd med han på helsestason :tommelsmil:

Kos dere masse i kveld :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrrgh!!! Hele innlegget med svar til alle forsvant :sur:

Kortversjon og sammendrag av svar til alle:

Bryllupet er 20. juni. Fortsatt lenge til, er det ikke? Jada. Jeg har god tid. For akkurat nå, så skulle jeg egentlig ønske vi bare gjorde som Tussi. Et enkelt bryllup, uten all verdens dill og dall av planlegging. For det viktigste er jo at jeg kan kalle ham Mannen min, på ordentlig. Men det blir sikkert veldig fint altså, jeg er bare litt stressa for øyeblikket.

Vi hadde en veldig fin date på fredag. Lillegutt hadde våknet litt, men når mamma hadde gått opp og gitt han smokk sov han bare videre. Vi var først på kino og så Max Manus. En veldig bra film, og en viktig film. Kjenner jeg ønsker å lære mer, så denne uka tenkte jeg å komme meg på biblioteket for å finne boka om Gunnar Sønsteby (?). Etter filmen tok vi en liten runde i sentrum, men det var så dødt at vi heller dro hjem. Veldig godt å pynte seg og være litt kjærester i alle fall :hjerte:

----------

I går dro vi ut og handlet. Fikk gavekort på 2000 kr fra jobben til jul, så da måtte jeg jo få brukt det opp! Så nå fikk jeg fornyet garderoben litt. Typisk nok ble det jo da ikke nok med 2000 kr når man først var i shoppingmodus, men er ikke så ofte hverken jeg eller samboer handler oss klær. Så vel fortjent føler jeg ;)

Og jeg skal tydligvis ikke sende ut samboer og lillegutt på shoppig alene, makan til damemagnet den guttungen er!! Jentene på Carlings glemte jo alle andre kunder, men kjempeservice til samboer og meg da :fnise: I dag har vi vært hos et vennepar og spist vafler og skravlet. Det er de som har en gutt 7 uker eldre enn lillegutt, og nå begynner de virkelig å oppdage hverandre. Skal ta på hverandre og skravle i ett kjør.

Lillegutt har kun sovet 3 lurer i dag, så han var kjempetrøtt ved leggetid kl 1900. Sovnet som en stein. Er så glad legginga går fint. Han har våknet 2 ganger per natt i det siste, så håper det holder med 1 gang i natt. Etter kinodaten var jeg helt ute og kjøre når han våknet og skulle ha mat bare 30 min etter jeg hadde sovna. Ammet sittende i halvsøvne, og trodde han var ferdig. La ham ned og han begynte å gråte. Han gråter jo aldri på natta, så jeg skjønte lite :klø: Så innsåjeg at han nok bare tok en bitteliten pustepause når han slapp puppen, ikke at han var ferdig. For han hadde bare spist i 1-2 minutter :ler: Hjalp å legge ham til og la ham spise ferdig ja :fnise:

Nå skal jeg hale samboer ned hit, så skal vi ta en liten bryllupsplanlegginginnsats. Kan tenke meg han blir glad! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Bryllupsplanlegging synes jo menn er kjempekoselig :tunge1: Kjære har nevnt det maaange ganger nå i høst hvor herlig det er at han ikke må høre på mer bryllupsmas - nå er det bare bebismas :fnise: Kanskje ikke bedre? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...