Gå til innhold

Alene på nyttårsaften

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har vært alene mange mange år på nyttårsaften.

Det føles tomt og leit.

Jeg har aldri hatt mye venninder, desverre.

Nå har jeg fått en partner, men pga samboer måtte jobbe, så sitter jeg igjen alene.

Kjenner meg ikke så motløs i år, alikevel.

Men jeg skjønner godt følelsen av tomhet når man er alene på en dag som denne.

Jeg tror forøvrig det er mange mange mange der ute som sitter alene, men som ikke skriver om det på nettet.

Sånne derre venneflokker ala sex og singelliv, det er det nok ikke mange som er med i.

Dere som er alene: Kos dere med film, tv og nettet.

Husk, vi har bare et liv, og dagene skal leves.

De få gangene jeg har vært på fest Nyttårsaften, har det vært relativt kjedelig. Krampaktig fest - nå skal vi ha det moro dere -

bedre å være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, ja, hvem vet, men om du er en av mine naboer så hadde jeg blitt veldig, veldig overrasket!

Ja kanskje det, tror heller at hvis vi hadde vært naboer, så hadde vi kanskje vært venner og feiret nyttårsaften sammen.. men, jeg kjenner ikke alle mine naboer ennå..!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nyttårsgjest

Alene i kveld her også. Har rett og slett ikke fått noen invitasjoner, og har egentlig gått litt lei av og hvert år skulle hinte frempå for folk at jeg blir alene. Og følelsen av at folk inviterer deg er fordi de synes synd på deg, og du blir et attpå-kladd-gjest i en fest du i utgangspunktet ikke føler at du hører hjemme i. Første gang jeg er alene denne kvelden, og føler kvelden hittil har vært veldig hyggelig. Har sett to filmer, og nå er det jo ikke så lenge til folk forventer at du er hjemme uannsett..

Har igrunn gruet meg til å være alene nyttårsaftener før, og vet med meg selv at jeg ikke hadde taklet denne kvelden slik jeg gjør det i dag på så bra måte for noen år siden. Men er igrunn stolt over at det går så fint, og jeg er i hyggelig selskap med meg selv.

Det som dog ikke er så kult er det å følge opp dagen med "hva gjorde jeg i dag" for alle venner i etterkant. Jeg har fortalt min beste venninde at jeg er alene i kveld, ellers vet ingen det. Jeg har heldigvis endel splittede vennekretser, og jeg kan fint si et eller annet om at jeg var hos noen de ikke kjenner. Jeg vet at jeg kanskje burde vært ærlig og fortalt sannheten, men så moden for alenekveld på nyttårsaften er jeg ikke ennå. Jeg er trossalt 30 år, begynner å føle mindre press på å ha det så utrolig gøy på dager som denne, men samtidig vet jeg ikke om noen andre som sitter hjemme alene i kveld. Jeg kommer nok til å dra en løgn om hvor jeg har vært, og heller holde sannheten for meg selv. Det er trossalt fortsatt slik at det er selvsagt at man skal feste og ha det gøy i dag, og lite respektert å ikke ha gjort en dritt. *hehe* Men sånn blir det når man er singel, og alle rundt deg florerer med familie, barn og ikke lengre har plass til de vennefestene man hadde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene i kveld her også. Har rett og slett ikke fått noen invitasjoner, og har egentlig gått litt lei av og hvert år skulle hinte frempå for folk at jeg blir alene. Og følelsen av at folk inviterer deg er fordi de synes synd på deg, og du blir et attpå-kladd-gjest i en fest du i utgangspunktet ikke føler at du hører hjemme i. Første gang jeg er alene denne kvelden, og føler kvelden hittil har vært veldig hyggelig. Har sett to filmer, og nå er det jo ikke så lenge til folk forventer at du er hjemme uannsett..

Har igrunn gruet meg til å være alene nyttårsaftener før, og vet med meg selv at jeg ikke hadde taklet denne kvelden slik jeg gjør det i dag på så bra måte for noen år siden. Men er igrunn stolt over at det går så fint, og jeg er i hyggelig selskap med meg selv.

Det som dog ikke er så kult er det å følge opp dagen med "hva gjorde jeg i dag" for alle venner i etterkant. Jeg har fortalt min beste venninde at jeg er alene i kveld, ellers vet ingen det. Jeg har heldigvis endel splittede vennekretser, og jeg kan fint si et eller annet om at jeg var hos noen de ikke kjenner. Jeg vet at jeg kanskje burde vært ærlig og fortalt sannheten, men så moden for alenekveld på nyttårsaften er jeg ikke ennå. Jeg er trossalt 30 år, begynner å føle mindre press på å ha det så utrolig gøy på dager som denne, men samtidig vet jeg ikke om noen andre som sitter hjemme alene i kveld. Jeg kommer nok til å dra en løgn om hvor jeg har vært, og heller holde sannheten for meg selv. Det er trossalt fortsatt slik at det er selvsagt at man skal feste og ha det gøy i dag, og lite respektert å ikke ha gjort en dritt. *hehe* Men sånn blir det når man er singel, og alle rundt deg florerer med familie, barn og ikke lengre har plass til de vennefestene man hadde før.

Akkurat den der har jeg også tenkt på. Jeg har fortalt til mine nærmeste venner og foreldrene mine at jeg er alene hjemme ikveld. Det gjorde meg ikke noe å si det til dem. Jeg kommer nok heller ikke til å skjule det for noen heller om/når noen spør hva har gjort på nyttårsaften. Det er noe jeg har valgt selv.

Jeg synes faktisk også at jeg har klart meg bra idag. Jeg var litt skeptisk i begynnelsen men tror jeg overlever. Nå er det ikke lenge til midnatt heller. Også begynner det å tikke inn noen mld fra venner og. Koselig at noen bryr seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littstuslig

jaja - rapport fra tidenes mest skandaløse tur på byen i Norges hovedstad.

Hadde tenkt meg på Lorry for å ta en matbit. Der kan man godt komme i prat med noen. Der var det lukket selskap. Stengt på Horgans, stengt på Burum(?) Ruslet nedover, holdt på å fryse i hjel og tok en øl på Burns. Det var trist det. Ruslet opp karl johan og tenkte å se om det var musikk på Herr Nilsen. Stengt. En øl på Per på hjørnet. Noen få som satt i baren og skravlet. Gikk innom Bar og Sigar - bransjefest - tok en øl. Var fryktelig sulten kom jeg plutselig på. Alt stengt. Gikk hjem opp bogstadveien og holdt seriøst på å fryse i hjel.

Så ingen har gått glipp av noe :)

Lager mat og ser om det er noe på tv tror jeg. Jeg står frem og synes dette er skikkelig kjipt. det er egentlig fint å se at det er noen andre også som ikke egentlig har valgt å være alene i dag.

Godt nyttår snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest virvelvind

noen som vet om mobilnettet er overbelastet og stengt enda? Har en mld jeg vil sende men det blir så dumt om den kommer frem i mårra :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet om mobilnettet er overbelastet og stengt enda? Har en mld jeg vil sende men det blir så dumt om den kommer frem i mårra :sjenert:

Da ville jeg sendt den med en gang, for sikkerhetsskyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg husker at jeg syntes den var tøff da den kom - er det 20 år siden?

Ja, noe sånt... :ler:

Godt nyttår, alle medalenefeirere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Gjest virvelvind

Æsjda, problemer med nettet kom det bare. Jeg som kunne fått besøk i natt. Jaja, jeg får sette på en ny film så snart kattene roer seg og rakettene dabber av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle som feirer alene :)

Har kosa meg masse i kveld,med tv,pc,god mat og vin! Kvelden er ikke over enda,tenkte jeg skulle sitte oppe en stund til ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...