Gå til innhold

Alene på nyttårsaften

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze

Jeg er også alene i kveld, og syns det er helt greit. Er invitert to steder, men velger å være hjemme. Sønnen min skal på fest, så da er det greit å være litt stand by, hvis det skulle være noe.

Og med en hund som er hysterisk redd fyrverkeri, reiser jeg aldri fra henne på nyttårsaften.

Skal bare kose meg i kveld, og blir sikkert sittende i telefonen med kjæresten som er langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest virvelvind

Nå har jeg vært ute å handlet to gode filmer, yndlingsmat og masse snop, tror ikke dette blir så fælt. Dessuten bor jeg så og si i sentrum så jeg kan ta meg en tur ned dit når året ringes inn bare for å hilse på de som er ute idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute og shoppet, neglpleie, mudmask og fuktighetsmaske til ansiktet, fotpleie for føttene og ny lotion med hint av selvbruner til legger og lår. :)

fant ikke filmen jeg hadde lyst på, men har allerede en film jeg har lyst å se, så det skal gå bra. Og kjøpte meg en varmepute, har syntes det er litt kaldt på bena nå som det blir så kaldt, så da kan jeg varme opp varmeputa og legge føttene godt på den og bli varm og fin uansett hvor. :)

kostet på meg en boks blåbær også, og skal lage fruktsalat med italiens sitronsorbet til, gleder meg til det.

Har kommet frem til nyttårsforsett for meg selv, for 2009:

Ha fokus mot:

- meg selv

- kunsten min, ta den på alvor.

- dansen

så kan andre ting bli som de blir, men det er her jeg ønsker å være flink og rette fokus. Det er disse tre tingene som er viktigst i hverdagen min. Da er det også viktig at jeg klarer å fokusere på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stikke til noen venner og lage sen lunch/tidlig forrett til middagen, og forhåpentligvis imponere.

Er invitert til noen fester (tydeligvis en populær mann), men vet ikke om jeg har så lyst å stikke ut. Lite søvn i natt, har allerede festet endel i jula og nyttårsfester er nå sjelden de beste uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Skal kose meg hjemme med katten min og se en film ikveld.

Første nyttårsaften alene, og det er selv valgt. Tror det blir helt ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ender faktisk opp med å feire nyttår alene i år. Mannen er på jobb og familien bor mange timer unna. Og da fikk jeg ikke reist dit heller pga. jobbing i dag.

Har ikke blitt invitert til noen venner på middag eller annet og det syns jeg kanskje er litt kjedelig/trist, men det er deres valg. Jeg hadde invitert dem om det var omvendt.

Men jeg skal lage meg god mat, se gode filmer og bare slappe av og kose meg. Nyttårsaften er jo hva vi gjør det til. Og hvem er det som sier at vi må være en hel masse folk sammen og feire? :)

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem er det som sier at vi må være en hel masse folk sammen og feire? :)

Dessuten kan vi jo, som Margareth sier, stikke innom her av og til også.

*middag putrer på komfyren*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten kan vi jo, som Margareth sier, stikke innom her av og til også.

*middag putrer på komfyren*

Helt enig! Holder på med middag her og. Sulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littstuslig

Syntes plutselig at det ble veldig stusselig. Ungene er hos moren sin. Og her ble jeg sittende alene for meg selv. Det går sikkert an å gå ut (Oslo), men det er jo ikke så stas alene... pokker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også alene... bestis er opptatt med typen sin, de andre gode venninnene mine enten jobber eller skal være med familien og ikke feste. Er bedt på en fest, men tror det blir lite folk der, og når jeg ikke har noen av "mine" der så blir det ikke like fristende å dra, særlig når det er et stykke unna og det garantert blir litt pes å komme seg fra a til b og spesielt tilbake igjen ;) Så, da blir det sofa'n... men har jobbet sinnsykt mye i det siste så jeg er sliten og trøtt nå egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal dere andre spise på nyttårsaften da? Jeg orker ikke "styre" med pinnekjøtt til bare meg selv, det er liksom en rett som jeg foretrekker å lage/spise med andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littstuslig
Hva skal dere andre spise på nyttårsaften da?

Her blir det kaffe og sigaretter tror jeg. Jeg er full av beundring overfor folk som klarer å stelle i stand ting for bare seg selv. Jeg tror det må være en kvinnegreie. Jeg vet jo også at det blir hyggeligere om jeg setter på musikk, tenner stearinlys, åpner en flaske vin og lager noe varm mat - men jeg får det ikke til når jeg er alene,

Har for første gang siden i fjor sommer tenkt på hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde skilt meg. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyttårsaften må være den eneste kvelden jeg ikke orker å gå ut! Det er for store forventninger....

Mannfolk kontakter meg også gjerne utpå natten, rike og kjekke menn...da er det vel jeg som skal slukke deres forventninger. Slik har det vært de siste årene, så det er jo lov å håpe eller grue seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å lese at jeg ikke er helt unormal som er hjemme alene på nyttårsaften. Har valgt det selv og synes dermed ikke synd på meg selv. Men føler med de som synes det er litt trist. Tidligere år har jeg ikke blitt invitert noe sted, kunne ikke invitere noen og hadde dermed ikke noe valg. Det er ikke en god følelse. Blir alltid litt usikker når folk spør meg hva jeg gjorde på nyttårsaften, men prøver å svare blidt at jeg koste meg hjemme med dyrene.

Hvilke reaksjoner får dere på at dere er hjemme alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist litt kalkun før i dag, men jeg er sulten igjen... hadde sikkert vært kos å laget meg noe, men hva... hadde jeg vært rik kunne jeg bestilt meg mat, men sikkert ikke noe som er oppe utover kvelden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må ha skikkelig mat uansett om jeg er alene eller sammen med andre. Så i kveld blir det taco. Enkelt å lage, alltid godt ;)

Men jeg syns det er irriterende med de som må skyte opp raketter fra klokka 18 og utover til langt forbi midnatt :roll: Det er noe herk om en har hunder i hus. Med mange hunder i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på jobb, og skal være alene i kveld også.

Synes jeg har det så fint og trivelig i min egen stue.

Jeg er heller ikke bedt bort, og kjæresten er 13 timers bilreise unna. (Han har spysjula og jeg ville ikke hatt han her da) Hehheehe. Kommer til å sitte på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke reaksjoner får dere på at dere er hjemme alene?

Sånn i forkant har jeg fått sterkere reaksjoner fra de jeg ikke tenkte kom til å bry seg så veldig. Men desto mindre reaksjoner fra nærmeste venner. Jeg kjente meg ikke helt igjen i reaksjonen deres. But, but..

Men jeg må innrømme at jeg har tatt på meg en hverdagslig kjole, tent lys og sånt. Bare for å gjøre det litt ekstra koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... taco hørtes jo godt ut.

Ble jammen meg invitert på en fest til jeg nå, men uff... der er det bare 1 person jeg vet hvem er, og det blir garantert rølp. Så jeg tror kanskje at jeg dropper den festen også... Kjenner ingen plass at jeg har lyst til å drikke meg snydens i dag, og nå er klokka snart sju, og var ikke helt innstilt på å ordne meg og finne strømpebukse og i det hele tatt. Men men, det føles jo litt ok at noen faktisk ønsker mitt selskap da, selvom jeg velger å takke nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...