Gå til innhold

katt som purrer masse

Anbefalte innlegg

Skrevet

katten min har i det siste begynt med masse "purre" lyder. nesten hele dagen...

hun legger seg oxo på gulver og ruller rundt.

noen som vet hva dette betyr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ingen anelse.. aldri hatt katt før, så har ingen peiling...

det er inne katt så hun er iallefall ikke drektig ;)

Skrevet

Purring betyr vel bare at katten koser seg og har det behagelig?

Hvis ikke det er omvendt,at den er pissesur,men da hadde du vel merket det:)

Å rulling på gulvet kan være at den klør eller leker eller noe. Det er ikke noe unormal oppførsel hos en katt vil jeg tro?

Skrevet
Purring betyr vel bare at katten koser seg og har det behagelig?

Hvis ikke det er omvendt,at den er pissesur,men da hadde du vel merket det:)

Å rulling på gulvet kan være at den klør eller leker eller noe. Det er ikke noe unormal oppførsel hos en katt vil jeg tro?

virker ikke sint, eller leken....

er bare rar.

det er noen veldig såre lange lyder, som jeg ikke har hørt tidligere.

den rullinga på gulvet har hun aldri gjort før heller.

har hatt de (har 2:) ) i ca 6 mnd. og ikke sett eller hørt det før.

det er bare den ene som oppfører seg sånn. (de er like gamle)

Skrevet

Jeg tipper løpetid, hvis du har hatt dem i ca 6 mnd og de var 2 mnd da du fikk dem så begynner de vel å være kjønnsmodne nå?

Skrevet

Jeg tror også det er løpetid :Nikke: Katta mi holdt på sånn hu og. Vi steriliserte henne etter denne første løpetida, jeg holdt på å bli gal av henne :ler: Dessuten er det ikke noe poeng i å styre med p-piller såsant du ikke har planer om å avle på henne en eller annen gang.

Skrevet
Jeg tror også det er løpetid :Nikke: Katta mi holdt på sånn hu og. Vi steriliserte henne etter denne første løpetida, jeg holdt på å bli gal av henne :ler: Dessuten er det ikke noe poeng i å styre med p-piller såsant du ikke har planer om å avle på henne en eller annen gang.

tusen takk for svar ;)

ja da tipper vi det, men holler på å bli gal!!

skal sterilisere, men koster litt når de er to, så må vente litt...

men er jo ikke noe hast siden de bare er inne ;)

Skrevet

Minner veldig om løpetid ja. Jeg steriliserte katta midt i løpetida for jeg holdt på å bli sprø, men det gikk kjempefint det.

:)

Skrevet

Hehehe, det hørtes jo koselig ut, hvordan klarer dere å bli gale av den lyden? Den er som musikk i mine ører :)

Skrevet (endret)

Minner veldig om løpetid ja. Jeg steriliserte katta midt i løpetida for jeg holdt på å bli sprø, men det gikk kjempefint det.

Kattene har ikke godt av å få løpetid hele tiden hvis de ikke får seg noe. Jeg har lest de kan få problemer etterhvert med kjønnsorganene. Løpetida kan komme ganske ofte hvis de er innekatter også, for de får ikke samme syklusen med årstider slik som utekatter.

Har du sjekket pris hos veterinær? Hos oss var det bare 700 for sterilisering, syns ikke det var så ille!

Endret av Adila
Skrevet
Hehehe, det hørtes jo koselig ut, hvordan klarer dere å bli gale av den lyden? Den er som musikk i mine ører :)

Da har du aldri hatt en hunnkatt i full løpetid :fnise:

Min klarte ikke å gå normalt fordi hun fikk nesten kramper i kroppen. Hun mjauet og murret HELE TIDEN. Helst ville hun sitte på fanget å få trøst, for katta ble jo dritsliten av det.

Så nei, ikkeno musikk hehe

Skrevet

Kattene har ikke godt av å få løpetid hele tiden hvis de ikke får seg noe. Jeg har lest de kan få problemer etterhvert med kjønnsorganene. Løpetida kan komme ganske ofte hvis de er innekatter også, for de får ikke samme syklusen med årstider slik som utekatter.

Har du sjekket pris hos veterinær? Hos oss var det bare 700 for sterilisering, syns ikke det var så ille!

ja det er 1500 bkr pr katt, så det blir jo 3000 for begge, så må spare litt først

Skrevet

men da får vell hu andre løpetid snart oxo da?

hvor lenge varer det?

Gjest Gjest_Issy_*
Skrevet

hahaha..

jeg hadde 2 hunnkatter og bodde på en stoor 1-roms tidligere. Katta fikk løpetid... jeg fikk faen ikke sove... ho gaula døgnet rundt og rulla seg og var så horny at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Kikka på meg og laga "horny-lyder" mens hu "skreik" etter mannfolk.

Hahaha.... Nei...det holdt jeg også på å bli sprø av!

Skrevet
ja det er 1500 bkr pr katt, så det blir jo 3000 for begge, så må spare litt først

Vi fikk tilbud om å kjøpe p-piller til katten hvis vi ønsket å avbryte løpetida før vi steriliserte. Kanskje det kan være en ide? Blir jo en midlertidig løsning :)

Skrevet
men da får vell hu andre løpetid snart oxo da?

hvor lenge varer det?

1-2 uker tror jeg? Er du uheldig får de løpetid på ulike tidspunkt :P Da har du det gående, hehe

Tror jeg ville vurdert p-piller!

Skrevet

Haha, det høres ut som kattene mine. Me de er gutter og kastrerte i tilegg, kanskje de har misforstått litt..

Gjest virvelvind
Skrevet

Hm, løetid ja. Kanskje det er derfor pusejentene mine mjauer og maser hele døgnet og er kosete til tusen. De burde jo bli kjønnsmodne snart om de ikke allerede er det..

Skrevet

Dette er garantert løpetid ja. Tror også jeg ville vurdert p-piller for å avbryte - iallefall om den andre katten også starter rett etterpå. Enig med andre - få de sterilisert så fort som mulig. Det går ann og høre om du får rabatt om du tar to katter samtig. Hvis ikke er det bare og høre på en annen dyreklinikk. Jeg sterilierte min pus for 2 mnd siden og det gikk veldig bra. Glad jeg har gjort det selv om jeg gruet veldig for det.

Lykke til med den "gale" katten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...