Gå til innhold

Vaskenøtter


Lilith

Anbefalte innlegg

Tøybleier sliter vi litt med å få til, så nå vil jeg bøte på min dårlige miljøsamvittighet på andre måter. Jeg har lest litt om vaskenøtter og synes det høres fint ut - og veldig snodig. Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Den SIFO testen testet alle vaskemidlene som flekkfjerningsmidler. Det betyr jo at Vaskenøtter, som absolutt ikke inneholder blekemiddel eller flekkfjerningsmiddel, kom dårlig ut.

På normalt skitne klær, så fungerer vaskenøtter supert.

Trenger du flekkfjerning eller blekemiddel, så tilsetter du det selv i tillegg...

(Har vasket mye skittent barnetøy med vaskenøtter, og har kun et par-tre hvite bodyer som nok kunne trengt litt flekkfjerning/bleking, etter at de kom mørkebrune hjem fra barnehagen. Resten har blitt like rent igjen. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg brukte vaskenøtter en stund, men måtte gi meg til slutt. Klærne begynte å lukte surt av nøttene (de lukter ganske så stramt), og det satte seg i tøyet, selv om jeg brukte lavendelolje i tillegg. Synd, for jeg synes vaskeeffekten var helt grei, omtrent som vanlig vaskepulver. De fjernet til og med blod, og med gallesåpe i tillegg hadde jeg ikke behov for andre midler. Nå har jeg aldri forsøkt å vaske bare med vann, men nøttene virket i hvert fall helt greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...