Gå til innhold

Beløp trukket fra konto to ganger


Gjest MM

Anbefalte innlegg

Var nettopp innom nettbanken min, og ser at et varekjøp(den store julemathandelen i matbutikk) som jeg betalte med kort har blitt trukket to ganger fra kontoen min.

Dette har aldri skjedd meg før, så jeg er usikker på hvor jeg skal henvende meg for å ordne opp i dette.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var nettopp innom nettbanken min, og ser at et varekjøp(den store julemathandelen i matbutikk) som jeg betalte med kort har blitt trukket to ganger fra kontoen min.

Dette har aldri skjedd meg før, så jeg er usikker på hvor jeg skal henvende meg for å ordne opp i dette.

Noen tips?

Hei,

ta det opp med butikken snarest. De ser også i sitt system at du er belastet to ganger. Det er ikke nok å kontakte banken eller BBS, da det kun er butikken som kan ordne opp i dette. Dessuten setter de sikkert pris på å få beskjed om at kunder er trukket to ganger, kanskje det har skjedd flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde for en tid tilbake en kunde som var blitt belastet samme beløp tre (!) ganger i butikken der jeg jobber. Han kom med kontoutskrift som viste dette, denne ble sendt til regnskapsavdelingen som avstemte dette mot oppgjør fra BBS og tilbakeførte pengene til kunden. Han hadde først forsøkt å gå via kortselskapet, men de hadde henvist ham til butikken.

Det er egentlig veldig rart at sånt kan skje for om man forsøker å dra samme kort på nøyaktig samme beløp to ganger etter hverandre går jo ikke det, da blir transaksjonen avvist som duplikat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om man forsøker å dra samme kort på nøyaktig samme beløp to ganger etter hverandre går jo ikke det, da blir transaksjonen avvist som duplikat.

Dette er ikke riktig. Jeg har opplevd å dra kortet to ganger på samme beløp, fordi ekspeditøren hevdet at den første ikke gikk gjennom. Ble belastet to ganger, fikk pengene tilbake fra butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos banker som kjører hos EDB Fellesdata kan enkelte transaksjoner vises to ganger i nettbanken når de kjører oppdateringer på natta. Sjekk på nytt, dersom transaksjonene fremdeles står dobbelt oppført tar du kontakt med butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...