Gjest hjertesukka i.i. Skrevet 27. desember 2008 #21 Del Skrevet 27. desember 2008 Melder meg inn i foreningen til Cata. Tok sjansen og reiste alene til Egypt i jula, jeg. Og det viste seg aa vaere det lureste jeg har gjort. Har moett masse hyggelige folk og hatt det trivelig og sosialt, og saa har jeg bestemt utflukter, leggetider og staa-opptider selv- herlig. Reiste med litt skepsis i bagasjen, siden jeg har lest paa nettet at folk her nede er innpaaslitne osv, men det er noe med hvordan man moeter folk ogsaa, tror jeg. Klart de proever seg, men det gaar fint an aa si neitakk med et smil. Saa jeg har summasummarum hatt en flott og annerledes jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 27. desember 2008 #22 Del Skrevet 27. desember 2008 Melder meg inn i foreningen til Cata. Tok sjansen og reiste alene til Egypt i jula, jeg. Og det viste seg aa vaere det lureste jeg har gjort. Har moett masse hyggelige folk og hatt det trivelig og sosialt, og saa har jeg bestemt utflukter, leggetider og staa-opptider selv- herlig. Reiste med litt skepsis i bagasjen, siden jeg har lest paa nettet at folk her nede er innpaaslitne osv, men det er noe med hvordan man moeter folk ogsaa, tror jeg. Klart de proever seg, men det gaar fint an aa si neitakk med et smil. Saa jeg har summasummarum hatt en flott og annerledes jul! Hvis jeg hadde hatt råd, så hadde jeg gjort det samme. ha fortsatt en fin ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Forundret_* Skrevet 27. desember 2008 #23 Del Skrevet 27. desember 2008 ("Alene" kan jeg alt om ettersom jeg er singel, bor på bygda og faktisk ikke har en eneste såkalt "omgangsvenn" her jeg bor - og jeg har bodd her i 9 år så jeg begynner å få treningen i "alene".) Jeg har f.eks. ikke møtt et menneske ansikt til ansikt siden jeg ønsket damen i butikken "God jul" kl. kvart på 12 julaften. Og hva mer er - jeg kommer ikke til å møte noen før søndag formiddag. Det blir godt og vel 4 dager, det. Hva i all verden får en single person til å frivillige bosette seg i en øde bygd og leve der som single i 9 år uten å ha venner der? Er man ikke passe sær da?!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. desember 2008 #24 Del Skrevet 27. desember 2008 Hva i all verden får en single person til å frivillige bosette seg i en øde bygd og leve der som single i 9 år uten å ha venner der? Er man ikke passe sær da?!! Jobb! Noen av oss er utdannet til sære yrker. (Men jeg kan være enig i at etter 9 år med isolasjon så BLIR man rimelig sær ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BimboBirgitte Skrevet 27. desember 2008 #25 Del Skrevet 27. desember 2008 Helt greit. Jeg har vært hjemme hos familien og fått masse god mat og oppvartning. Bilet rundt og hilst på folk. Vært et par turer på "byen" og truffet enda flere kjentfolk. Tenkte jeg skulle ut en liten tur igjen ikveld før det bærer tilbake til Oslo og jobb på mandag. Gleder meg ikke spesielt akkurat. Neste jul hadde det kanskje vært fint å ikke være alene... Hvem vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 28. desember 2008 #26 Del Skrevet 28. desember 2008 Julen har vært veldig fin:) Vært litt med familie og med mange av mine nærmeste venner! Har ikke vært noe annerledes enn vanlig.. Har solgt ting på julemarkeder, vært med på vinkvelder og spillkvelder med venner, vært i Oslo, feiret bursdager og datet. I morgen skal jeg på tur med familien:P Egentlig har det vært en ganske morsom jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 28. desember 2008 #27 Del Skrevet 28. desember 2008 Hatt en koselig familiejul hjemme hos mine foreldre. Ikke alltid like stas på bo på "barnerommet" i ferier og høytider, men det går det også, og blir stort sett koselig. Men jeg savner en armkrok, en svigerfamilie ( tro det eller ei, men litt forandring og "action" gjør jo ikke noe!), en spesiell, herlig fyr... Stod øverst på ønskelista mi for julen, men han har ikke dukket opp. Jaja, kanskje når julenissen får tid, sånn på nyåret? Kanskje jeg kan moderere ønsket mitt litt, og si at jeg gjerne vil at det skal gå i oppfyllelse før neste jul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. desember 2008 #28 Del Skrevet 28. desember 2008 for meg dreier selve juledagene seg om familie, så uansett om jeg hadde vært i ett forhold, så hadde jeg likevel valgt å feire julen akkurat slik jeg har valgt det nå som singel, sammen med familie. julen min har vært fin, feiret kun med min mor i år, så vi har kost oss masse .Jeg ser det på ingen måte som noen nedtur eller kjedelig, det er en av de få gangene i året jeg faktisk er hjemme hos mamma, og det er bare koselig. Liker mitt gamle pikerom og slapper godt av der, uten å tenke på alle burde-burdene jeg ville tenkt på om jeg var hjemme hos meg selv. Julen vil for meg alltid dreie seg om familie, så lenge jeg ikke benytter sjansen ti å reise til utlandet, og slik vil det være uansett om jeg forblir singel eller ikke, og uansett hvor gammel jeg blir (er 34 nå). Synes det høres mer trist ut at hverdagen og resten av livet er trist og kjedelig for flere, det er jo de dagene det er flest av. Selv er jeg singel, og benytter tiden som singel så godt jeg overhode kan. Er aktiv minst 5 dager i uka, med ting jeg elsker å bruke tid på, som gir meg positiv energi og velvære samtidig som det er sosialt og gir meg en bred kontaktflate. Det er altfor få timer i døgnet og altfor få dager i uka, så julen, der mange er reist bort og det meste av mine hverdagssysler har tatt juleferie, er kanskje tidvis litt kjedelig, men jeg passer på å nyte å kjede meg også, for det tar jammen fort slutt når nyåret er igang igjen, alle kommer hjem og alt starter opp igjen. Gleder meg over dagene nå, og gleder meg til hverdagen begynner igjen, alt har sin sjarm. Jeg sørger for å ha det så bra jeg kan, gjøre ting jeg liker og som gir livet mitt verdi, uansett om jeg er singel eller ikke. (faktisk kan vel det at jeg er singel, ha litt med å gjøre at jeg er så mye opptatt..... om han ikke er opptatt av det samme som meg, ser jeg at det er vanskelig å få mye kvalitetstid sammen...) nyttårsaften lurer jeg derimot på om jeg skal ta stille og rolig hjemme alene... selv om jeg VET mange vil synes det er galskap. Jeg har valgmuligheter, det er kanskje det som gjør det litt lettere å nyte alene-nyttårsaftener? Lenge siden jeg har hatt det, og er litt spent på om jeg kommer til å kjede meg eller føle meg ensom, men har likevel litt lyst på det. Det er så mye resten av året, jeg har en tanke om at dersom jeg klarer å starte dagen med å bare ta det med ro, pleie meg selv og kose meg, så kanskje jeg klarer å starte året på en god måte. Kjøpe noe god mat og kanskje en liten flaske champagne, tusle rundt og kure hår, ansiktsmasker, smøre og pleie hender og føtter, virkelig bruke dagen til egenpleie og velbehag. Og kanskje se en film jeg vet jeg liker. Kjenner jeg akkurat nå har lyst til det.... får tenke litt på det kjenner jeg. flere som nyter nyttårsaften alene? og som faktisk velger det og nyter det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miau Skrevet 28. desember 2008 #29 Del Skrevet 28. desember 2008 Har vært syk (gammel mann som røyker 80+ røyk om dagen hoste + dett i desa) siden lille julaften, men har klart å tvinge meg selv til å være med på ting. Det er mye man kan takle med sterk eucalyptus, honning og ren skjær viljestyrke Lagde ribba som vanlig, og mor som vanligvis ikke liker ribbe, erklærte at nå var ribbe det ENESTE hun liker! Deretter fest og fyll i 3 dager.. Møtte vedkommende jeg har i kikkerten.. og det gikk særdeles bra egentlig .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #30 Del Skrevet 28. desember 2008 Hvorfor det? Hadde jeg vært "bare" singel, hadde det vært helt kurant. Å være singel og være uten ungene, er ca. 1000 ganger verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. desember 2008 #31 Del Skrevet 28. desember 2008 Har hatt en fin jul Kost meg med og hos familie fra lille julaften til i går, nå koser jeg meg hjemme i fred og ro. Det verste med feriene er i grunn at de skiller seg så lite fra hverdagen. Det er vel hva man velger å gjøre det til, det. flere som nyter nyttårsaften alene? og som faktisk velger det og nyter det? Jeg overveier det sterkt i år. Har gjort det en gang før og syntes det var deilig, for meg trenger ikke nyttårsaften være en stor fest. God mat, en film, en bok =en strålende kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. desember 2008 #32 Del Skrevet 28. desember 2008 Det er vel hva man velger å gjøre det til, det. slik tenker jeg og, man velger hvordan man ønsker hverdagene sine. Og, hvordan man velger å ta de alternativene man har. Jeg velger å gjøre mitt beste for å ha det gøy og kose meg i hverdagen, istedenfor å kjede meg. Velger man å kjede seg, så velger man jo å kjede seg. Voksne mennesker bestemmer selv om de vil kjede seg eller gjøre noe. Jeg overveier det sterkt i år. Har gjort det en gang før og syntes det var deilig, for meg trenger ikke nyttårsaften være en stor fest. God mat, en film, en bok =en strålende kveld. enig, trenger på ingen måte være noen stor fest. For meg er nyttårsaften starten på ett nytt år, og nyttårsaften vil jeg bruke på en måte som gir mening for meg. Om det er å være sammen med noen jeg virkelig gjerne vil starte det nye året sammen med, eller om det betyr å sitte hjemme, kose meg med meg selv med god mat, god drikke og god film/bok el. så er det egentlig helt greit uansett hvilken av de jeg velger. Alt til sin tid på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 28. desember 2008 #33 Del Skrevet 28. desember 2008 Det er vel hva man velger å gjøre det til, det. Det er ikke alltid det. Stort sett er jeg for rastløs til å lese bøker, se på tv eller film, så er nødt til å gjøre ting, og når da alle venner er opptatt med andre ting blir det lett til at man heller blir sittende på nettet. Eneste stedet jeg får nok stimuli uten å være sosial med noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miau Skrevet 28. desember 2008 #34 Del Skrevet 28. desember 2008 nettet kan være en deilig avkobling. Men hvis du synes det er kjedelig, hva med å gjøre noe du aldri har gjort, noe utenom det vanlige, eller prøve ut noe nytt? Få litt forandring.. Kan jo være hvasomhelst. Gå på skøyter f.eks. Jeg har aldri stått på skøyter og er egentlig litt bekymret for å tryne på isen, nå skal jeg samle en del folk til å gjøre nettop det. Det kan jo bli morsomt tenker jeg, så hvorfor ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BimboBirgitte Skrevet 28. desember 2008 #35 Del Skrevet 28. desember 2008 Det er vel hva man velger å gjøre det til, det. Jeg overveier det sterkt i år. Har gjort det en gang før og syntes det var deilig, for meg trenger ikke nyttårsaften være en stor fest. God mat, en film, en bok =en strålende kveld. Om jeg skulle sittet hjemme alene og lest en bok som en hvilken som helst annen kveld på nyttårsaften hadde jeg begynt å riste og fått alvorlige abstinensskader er jeg redd. Da hadde jeg heller satt meg på Gamle banken pub sammen med alkoholikerene og trailersjåførene og lagt ut om alle problemene jeg ikke har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. desember 2008 #36 Del Skrevet 28. desember 2008 Det er ikke alltid det. Stort sett er jeg for rastløs til å lese bøker, se på tv eller film, så er nødt til å gjøre ting, og når da alle venner er opptatt med andre ting blir det lett til at man heller blir sittende på nettet. Eneste stedet jeg får nok stimuli uten å være sosial med noen. Men det er i bunn og grunn fortsatt ditt valg. Det er ingen andre enn deg som kan gjøre noe med det. Om jeg skulle sittet hjemme alene og lest en bok som en hvilken som helst annen kveld på nyttårsaften hadde jeg begynt å riste og fått alvorlige abstinensskader er jeg redd. Da hadde jeg heller satt meg på Gamle banken pub sammen med alkoholikerene og trailersjåførene og lagt ut om alle problemene jeg ikke har. Hver sin lyst -en sånn kveld ville vært helvete på jord for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. desember 2008 #37 Del Skrevet 28. desember 2008 Om jeg skulle sittet hjemme alene og lest en bok som en hvilken som helst annen kveld på nyttårsaften hadde jeg begynt å riste og fått alvorlige abstinensskader er jeg redd. dersom det er det man gjør stort sett resten av livet, så skjønner jeg at det kan bli kjedelig. For min del, sitter jeg fryktelig lite hjemme alene og leser bøker, så jeg synes faktisk det er en deilig avkobling og det blir å gjøre noe totalt annerledes en hva jeg vanligvis gjør. Det blir litt som å nyte litt personlig luksus, stillhet, ro, tid og mulighet til å bare stelle med seg selv og slappe av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 28. desember 2008 #38 Del Skrevet 28. desember 2008 Men det er i bunn og grunn fortsatt ditt valg. Det er ingen andre enn deg som kan gjøre noe med det. Nei, det er ikke mitt valg. Jeg har prøvd alt, men ender stort sett opp samme stedet uansett. Jeg er så lei av at folk nekter for at det går ann å ha psykiske eller sosiale problemer uten at man har skyld i det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miau Skrevet 28. desember 2008 #39 Del Skrevet 28. desember 2008 Nei, det er ikke mitt valg. Jeg har prøvd alt, men ender stort sett opp samme stedet uansett. Jeg er så lei av at folk nekter for at det går ann å ha psykiske eller sosiale problemer uten at man har skyld i det selv. Jeg har hatt sosiale og psykiske problemer i faser selv. Du er ikke alene om å ha slike faser i livet, jeg tror faktisk de fleste har sånne faser en eller annen gang i løpet av livet, i varierende varighet selvfølgelig. Men man kan gjøre noe med det. Det handler om motivasjon og instilling, egentlig. Det er faktisk et valg man tar. For ens egne instilling ovenfor problemløsning osv har mye å si. Du kan prøve hva du vil, men om du gjør det halvhjertet og ser på det med pessismisme så er det heller dårlig utsikt for at det kan virke. Tror ikke folk nekter for at det går ann å ha psykiske problemer uten at man er skyld i det selv (Vi vet jo alle om kjemisk ubalanse), men jeg tror de fleste har vært ute en vinternatt før.. og muligens er de du har fått det svaret fra er mennesker som har arbeidet seg opp igjen fra en nede periode, og derfor prøver å fortelle deg og oppmuntre deg at den muligheten har du også.. om du tar den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 28. desember 2008 #40 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg har hatt sosiale og psykiske problemer i faser selv. Du er ikke alene om å ha slike faser i livet, jeg tror faktisk de fleste har sånne faser en eller annen gang i løpet av livet, i varierende varighet selvfølgelig. Men man kan gjøre noe med det. Det handler om motivasjon og instilling, egentlig. Det er faktisk et valg man tar. For ens egne instilling ovenfor problemløsning osv har mye å si. Du kan prøve hva du vil, men om du gjør det halvhjertet og ser på det med pessismisme så er det heller dårlig utsikt for at det kan virke. Tror ikke folk nekter for at det går ann å ha psykiske problemer uten at man er skyld i det selv (Vi vet jo alle om kjemisk ubalanse), men jeg tror de fleste har vært ute en vinternatt før.. og muligens er de du har fått det svaret fra er mennesker som har arbeidet seg opp igjen fra en nede periode, og derfor prøver å fortelle deg og oppmuntre deg at den muligheten har du også.. om du tar den Jeg går ikke gjennom en fase, jeg har hatt det sånn hele livet. Kan du slutte å legge skylden på meg hele tiden? Du aner jo ingenting om hva jeg har gjort eller ikke gjort og hvor mange prosent av hjertet mitt jeg har gått inn med for å forbedre det. Du vet heller ingen ting om hvor positiv eller negativ jeg har vært, så slutt å uttale deg om ting du ikke har greie på!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå