Gjest Gjest_Lisen_* Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Jeg har to søte marsvin på 4 1/2 år (søsken). Jeg synes de har blitt så mye roligere det siste halve året. Ligger mye i ro og løper ikke så mye rundt på gulvet som før :-( . De har ikke lagt på seg og virker fornøyd. Er 5 1/2 år mye for marsvin? Begynner de rett og slett å bli gamle?
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 De kan leve opptil 8-10 år, men normal levealder er 4-6. Alle marsvinene jeg har hatt har blitt 5-6-7. De begynner nok å bli gamle, men de kan like vel være friske og fine og leve lenge for det. Som veterinæren sa til min far da han var der med familiebikkja, han fikk beskjed om at grunnen til at bikkja gikk litt rart etter en kraftig skitur, var av samme grunnen som at han gikk litt rart etter samme skituren. Middelaldrende menn begge to, med andre ord. Pappa og bikkja. Marsvina vi hadde ble syke mot slutten, og man merker det på de på en annen måte enn at de bare "blir eldre". Det at aktivitetsnivået er lavere, er jo felles for oss alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå