Gå til innhold

Enda to hvite, norske gutter uten fakkeltog.


totech

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke rasist.

Og jeg gir f*** i innvandringspolitikk.

I stedet for å diskutere årsaken alle gangene, kan man faktisk bare klappe dem i buret, og drite i dem ei stund. Hvite, svarte, gule og blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sexysadie

Jeg antar at du sikter til at Da Benjamin ble drept av nynazister ble d fakkeltog og at nu ble d ikke...Vel D er ikke over ennu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å komme med en apell. En må jo begynne. Jeg foreslår at du tar tak i denne saken og ser hvor mye du klarer å få ut av den. En utfordring. Jeg er med icon_wink.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du de to dørvaktene i Moss eller hvor det var? Greit, mistenkte var en utlending, men det var ikke et rasistisk mord...

(Ut fra det jeg har forstått da)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble gått fakkeltog i Moss i går. Var litt om den saken på nyhetene!!

Hadde jeg bodd litt nærmere Moss, så skulle jeg deltatt i det fakkeltoget.

Sandy, det var vel ikke bare det at mordet ikke var rasistisk, men at det ikke blir skapt så mye blest rundt norske mennesker som blir drept.

Når noen av utenlandskopprinnelse blir myrdet, er det fullt ramaskrik med en gang. Men når en nordmann blir drept... Who cares??? Syntes det er helt forkastelig at det ikke reageres på det.

Og jeg er ikke rasist, bare så det er sagt.

_________________

Tuva enig_animasjon.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Tuva den 2002-04-21 11:22 ]

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt gjort å mene at det "ikke har blitt reagert på det" i denne saken. Det finnes jo ikke den politiske fløy eller gruppe som ikke har prøvd å profilere seg på denne saken, akkurat som i Benjamin-saken.

Og fakkeltog og markeringer mot vold har det vært, både i Moss og i Bærum. Mest positivt er det at i Bærum gikk mange av utenlandsk opprinnelse ut og tok avstand fra gjengvold. KJEMPEPOSITIVT. Men noen klarer vel å tolke også det i verste mening.

Jeg syns faren til en av de drepte er et godt forbilde i denne saken, nyansert som han utrolig nok er.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at det blir gått fakkeltog når det er en sak som er verd å kjempe for. I Benjamin-saken så var det ikke bare det at en mørkhudet person var drept, men det var ett mord som skjedde KUN pga rase, altså det var et rasistisk motivert mord, dette er vel noe vi bør reagere på og ta avstand fra.

At vi også har en kamp å kjempe for tryggheten til dørvakter, er vel en god grunn til at de fakkeltogene som har vært har vært på sin plass. Man ønsker å ta avstand og vise at noe må gjøres, noen må reagere og gjøre noe for å beskytte også denne gruppen mennesker.

Men dersom vi skal gå i fakkeltog hver gang noen blir drept, det være seg farget som hvit, bare fordi det faktisk er ille at hvert drap og hver død som skjer, så får vi ikke særlig annet å gjøre tror jeg! (dessverre)

Det er jo heller ikke slik at det er så innmari mange "fargedes" død vi har gått i fakkeltog for.

Vi må jobbe for saker vi mener er viktige, og lager ikke andre fakkeltog utav det vi selv synes er viktig, så går det an å gjøre noe selv.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ufattelig enig med Aline!

Når skal folk forstå at Benjamin ble drept KUN pga sin hudfarge!! Dette er noe så uvirkelig tragisk at å gå i et fakkeltog er det minste vi kan gjøre..

Drapet på de to dørvaktene i Moss var like grusomt, det er det ALLTID når uskylidige menneskeliv går tapt, men drapene hadde ikke noe direkte med kun hudfarge å gjøre, slik som drapet på Benjamin.

Forstår dere forskjellen nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...