Gå til innhold

En historie om stjernetegnene ... .:Forståelse:.


Anbefalte innlegg

For å "forklare" Soltegnene, er denne fin - gir en litt annen forståelse for oppgaver og mening for de ulike tegnene:

Det var en vakker morgen da Gudinnen samlet sine tolv barn for å så frøet til det menneskelige livet i hver av dem. Frøet ble velsignet og plantet inn.

Tolv søsken steg frem. Gudinnen ba hver og en av dem om å komme frem til Henne for å motta Hennes velsignelser.

- Til deg, Væren, ga jeg mitt første frø, slik at du skal ha æren for å være den første som sår. Fra hvert frø du sår skal det komme millioner av frø, men du skal aldri ha tid til å se resultatet av de frøene du sår, for alt du sår skal bli mangfoldiggjort og du skal fortsette å så. De frø du sår er kimen til menneskenes tanker om meg, slik at de kan se mitt skaperverk og glede seg over dette. Det skal ikke være ditt kall å gi næring til menneskenes tanker eller å stille spørsmål ved noen av menneskenes ideer og teorier rundt deres tanker. Du skal ha handlekraft og den viktigste handlekraften jeg tildeler deg, det er å gjøre menneskene oppmerksomme på mitt skaperverk.

For din arbeidsinnsats skjenker jeg deg Selvaktelsens velsignelse.

Væren trådte rolig tilbake på sin plass.

- Til deg, Tyren, gir jeg makten til å gi frøene substans. Du har et stort arbeid og det vil kreve din tålmodighet, for du må fullende alt som har blitt påbegynt, ellers er jo ikke såingen til noen nytte.

Heller ikke du skal stille noen spørsmål ved ditt arbeid, når du står mitt oppe i det. Du skal heller ikke endre planen for ditt arbeid. Rolig, traust og sterk skal du være i ditt arbeid. Du skal heller ikke være avhengig av andre i ditt arbeid. Det jeg ber deg om å gjøre, det vil du klare å utføre med sindighet og ro.

For din innsats vil jeg skjenke deg Styrkens velsignelse.

Tyren trådte tilbake på sin plass.

- Til deg, Tvillingene, vil jeg gi spørsmålets gave, slik at menneskene ved din hjelp kan se hva som skjer rundt dem og slik at de kan stille spørsmål om hva som skjer rundt dem. Jeg gir deg ikke svarene, men jeg gir deg evnen til å søke etter kunnskap. For å få glede av denne kunnskapen skal du alltid ha et behov for å stille spørsmål og være en drivkraft for menneskenes begjær etter å vite, men svarene får du ikke.

For din innsats skjenker jeg deg Vitebegjærlighetens gave, slik at det blir en glede for deg å søke etter kunnskap.

Tvillingene trådte tilbake på sin plass.

- Til deg, Krepsen, gir jeg vervet med å lære menneskene om følelser. Min tanke er at du skal vekke deres latter og deres tårer. På den måten vil menneskene utvikle seg som individer som kjenner gleden over følelser og gleden over å føle kan ofte være ledsaget av tårer. Uten tårer kan de aldri forstå gleden i latteren. Ditt arbeid er å vanne menneskesjelen med følelser, slik at alle mennesker kan utvikle sine følelser. Ut fra følelser kommer det mange gjerninger.

For denne oppgaven skjenker jeg deg Familiens gave.

Krepsen trådte rolig tilbake på sin plass.

- Til deg, Løven, gir jeg gaven som dreier seg å fremvise mitt skaperverk i all sin glans. Vokt deg for din stolthet, for du kan lett glemme at dette er mitt skaperverk og ikke ditt. Opphøyer du deg selv fremfor å opphøye mitt skaperverk vil mennesket forakte deg. Det å fremvise storheten i skaperverket er et gledelig arbeid, mestrer du dette vil du selv kunne stråle og være som et speil av min glans.

Gjør du arbeidet godt, skjenker jeg deg Ærens gave.

Løven trådte tilbake på sin plass.

- Du, Jomfruen, du får arbeidet med å undersøke alt hva mennesket foretar seg i mitt skaperverk. Du skal utforske menneskenes gjøremål og analysere deres arbeid. Du skal minne menneskene om deres feiltagelser, slik at gjennom ditt arbeid kan mitt skaperverk bli fullkomment. Du skal være deres hjelper.

For dette arbeidet skjenker jeg deg Renhetens gave.

Jomfruen trådte rolig tilbake på sin plass.

- Til deg, Vekten, gir jeg tjenestens misjon, slik at mennesker kan huske på sine forpliktelser overfor andre. Mennesket skal, gjennom deg, lære seg både verdien av å samarbeide og se en sak fra to sider. Der det er disharmonier, der vil jeg sette deg. Det skal være ditt kall å bringe harmonien inn.

For dette arbeidet vil jeg skjenke deg Kjærlighetens gave.

Vekten trådte tilbake på sin plass.

- Til deg, Skorpionen, vil jeg gi en meget vanskelig oppgave. Du skal få evnen til å kjenne menneskesinnet, men jeg tillater ikke at du taler om hva du erfarer. Mange ganger vil du oppleve lidelser og sjelesmerter over alt du ser og oppfatter og i din smerte vil du vende deg vekk fra meg og glemme: det er ikke jeg som gir deg denne smerten, men menneskene som ikke forstår mine tanker. Husk, det at menneskene forvansker mine tanker, det vil gi deg smerte. Ofte vil du oppfatte mennesket som et dyr og dette vil vekke dine egne dyriske instinkter.

Du vil ofte kjempe mot dine egne dyriske instinkter og du kan fare vill,

men når du kommer hjem til meg, Skorpion, da skjenker jeg deg Formålets høye gave.

Skorpionen trådte nå rolig tilbake på sin plass.

- Til deg, Skytten, henvender jeg meg med den misjon at du skal få alle mennesker til å le. Når de misforstår mine tanker blir deres sinn formørket. Gjennom latteren lyser du opp deres sinn og gjennom et sinn som ler blir håpet vekket. Når håpet er vekket, vil mennesket atter vende blikket tilbake til meg. Du vil komme i kontakt med mange mennesker og hvert menneske du kommer i kontakt med – om enn bare for en kort stund, vil du lett kunne kjenne deres rastløshet.

Til deg, Skytten, gir jeg den grenseløse overflodsgaven, slik at du kan nå langt og formå å tenne håpets lys i alle mørke kroker.

Skytten trådte tilbake på sin plass.

- Til deg, Steinbukken, krever jeg at du skal arbeide slik at menneskene forstår arbeidets verdi og søke etter arbeidets gleder.

Passivitet er nedbrytende og du skal lære dem å forstå dette.

Det er ingen lett oppgave jeg gir deg, du vil ofte oppdage at mennesker ikke setter pris på din innsats og du kan lett føle at du må arbeide til ingen nytte, men fordi jeg pålegger deg en slik byrde gir jeg deg denne gaven: Menneskets ansvarlighet.

Steinbukken trådte rolig tilbake.

- Til deg, Vannmann, gir jeg fremtidsbegrepet, slik at mennesket kan se andre muligheter. Du vil føle ensomhetens smerte, for jeg tillater deg ikke å legge din personlighet inn i min kjærlighet.

Fordi du vender menneskenes blikk mot nye muligheter gir jeg deg frihetens gave, slik at du i din frihet kan tjene menneskeheten når den har brukt for deg.

Vannmannen trådte rolig tilbake på sin plass.

- Til deg, Fiskene, gir jeg det vanskeligste verv av alle. Jeg ber deg samle opp menneskenes sorg og sende den tilbake til meg. Dine tårer skal bli mine tårer. Du vil samle opp menneskenes sorg som har sine røtter i at de ikke forstår mine tanker, men du skal vise mennesket kjærlighet og medlidenhet slik at mennesket atter tør prøve, uten stor frykt for å feile.

Fordi din oppgave er så stor, så skal du være den eneste av mine tolv barn som vil forstå meg. Denne gaven er til deg alene, Fisk, for når du forsøker å dele denne gaven med andre, så vil nok ikke mennesket lytte.

Fisken trådte rolig tilbake på sin plass.

Nå sa Gudinnen: Dere er alle en del av min plan og en del av min tanke. Dere må ikke begå den feilen at noen av dere er hele min plan og tanke og dere må heller ikke begjære andres oppgaver eller forsøke å bytte oppgaver. Dere er alle fullkomne, men det skal dere ikke forstå før dere alle har blitt ETT. For først da kan mine tanker og min plan åpenbares for dere.

… Barna gikk nå lykkelig av sted, fast bestemt på å utføre sine verv så godt som mulig, slik at de kunne motta Gudinnens gaver.

… Men, ingen forsto helt sitt verv eller sin gave, så de vendte forvirret hjem.

Da sa Gudinnen, - Dere tror jo at de andres gaver er så mye bedre og enklere enn de andres, derfor vil jeg tillate dere å bytte.

Barna ble straks glade og tenkte på sin misjons nye muligheter.

Gudinnen smilte og sa: Dere vil vende tilbake til meg, mange ganger og be om å bli fritatt for deres oppgaver og jeg vil oppfylle deres ønsker. Dere vil gjennomleve tallrike inkarnasjoner før dere fullender den opprinnelige misjon som er bestemt for dere. Jeg gir dere all den tid dere trenger, men – først når misjonen er utført kan dere bli hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det æ'kke jeg som har skrevet den, altså. ;)

Men den er ganske fin for en annen forståelse, som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WoW. Nå ble jeg nesten stum... Det var så flott å lese! Kan du si meg hvor dette har sin opprinnelse? Hvem har skrevet det, og hvorfor? Er det "riktig" i forhold til hva tegnene står for?

Jeg er kristen, og har alltid hørt at stjernetegn skal man holde seg unna. Det står noe i Bibelen om å holde seg unna spådomskunster o.l. Jeg synes likevel at dette er spennende, og tenker at den der Gudinnen som nevnes i fortellingen tenker jeg på som Gud. Når nå Han har skapt oss og hele universet, kan han vel ha gjort det slik at mennesker er ulike og har ulike oppgaver/misjoner..... ser egentlig ikke noen motsetning mellom å tro på Gud, og tro at stjerner og planeter og deres påvirkning kan være en del av skaperverket.... Dette er bare noen nye tanker jeg har gjort meg. Mulig at jeg vil se annerledes på det når jeg får tenkt meg om... eller jeg får tilbakemeldinger på tankene. Jeg kan bare ikke hjelpe for at jeg synes det er interessant, og jeg ser at beskrivelsene av tegnene passer utrolig godt på mange jeg kjenner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiit!

Jeg aner ikke hvor historien kommer fra.

Den finnes sikkert i noe ulike versjoner, men innholdet er akkurat det samme. Kanskje bare ikke med nøyaktig like ord.

Hvorfor noen har skrevet det?

Det er vel et klokt hode, med stor forståelse for astrologi, som har klart å formulere en "dypere" mening for tegnene - enn akkurat uttalelser som "Fisker er følsomme".

Dette blir litt på en annen måte, og det var det jeg selv likte så godt.

Og ja, jeg føler det er riktig i forhold til hva tegnene står for.

Det finnes ingen motsetning i det å tro på Gud, og å tro på astrologi.

Man kan jo ikke tro på astrologi, uten å også tro på Gud (i en eller annen form).

Å kombinere det med vanlig oppfattelse av kristendommen derimot, det vet jeg ikke.

Men det viktige er vel at du tror - og at du tror på det som føles rett.

Jeg finner i alle fall ikke noe poeng i å "ikke kunne tro" på noe fordi man "tilhører" noe annet.

Er du enig, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tiit!

Jeg var en ivrig leser av horoskop da jeg var yngre, men nå ser jeg ingen mening i å lese dem lenger. Jeg tror som du sier, at Gud har skapt oss mennesker forskjellige, og at han har gitt oss ulike nådegaver og oppgaver. Men jeg er inderlig glad for at jeg slipper å gå gjennom "stjernene" får å finne ut hva Gud har tenkt med livet mitt. Gud lever i dag. Og han taler til oss i dag. Det er bare å lytte til det ham vil si oss. Han vil vise deg hva dine gaver og oppgaver er.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiit!

Jeg var en ivrig leser av horoskop da jeg var yngre, men nå ser jeg ingen mening i å lese dem lenger. Jeg tror som du sier, at Gud har skapt oss mennesker forskjellige, og at han har gitt oss ulike nådegaver og oppgaver. Men jeg er inderlig glad for at jeg slipper å gå gjennom "stjernene" får å finne ut hva Gud har tenkt med livet mitt. Gud lever i dag. Og han taler til oss i dag. Det er bare å lytte til det ham vil si oss. Han vil vise deg hva dine gaver og oppgaver er.

Med vennlig hilsen

Hmmm ... hva mente du egentlig her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg mener? :)

Jeg mener akkurat det jeg skriver. Jeg tror at alle mennesker har mulighet til å høre Guds stemme, på grunn av at Jesus gjennopprettet min og din mulighet til å bli kjent med Gud, da han døde på korset. Jeg tror at Jesus seiret over døden. Jeg tror at han lever i dag. Og jeg tror at Gud har gitt meg sin hellige ånd.

Jeg tror at Gud vet hva som er best for meg, og jeg tror han vil lede meg til å ta riktige valg i livet mitt. Det eneste jeg må gjøre, er å lytte til hva han sier til meg, og la ham bestemme. Så enkelt er det :) Mange kristne forvansker dette, og prøver å pålegge andre å leve på en bestemt måte, og prøver å få andre til å stole blindt på andre mennesker. Jeg tror at en i stedet kan få et nytt liv på innsida (vet ikke hvordan jeg skal forklare det på en annen måte). En trenger ikke da å streve og jobbe for å leve et godt liv, men gode gjerninger og kjærlighet til alle mennesker, blir et resultat av det nye livet.

Håper du skjønte litt mer nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Vel, hvis du - i kraft av å være en kristen - ikke bryr deg om stjernetegn, så er du kanskje inne i feil tråd akkurat nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å lese om hva andre tror på. Er nysgjerring på hvorfor noen tror på stjernetegn blant annet. Så sånn sett er jeg vel på rett sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Er du nysgjerrig på stjernetegn, er du så absolutt på rett sted, ja! Men det er kanskje litt ufint å begynne en prinsippiell stjernetegn-diskusjon i akkurat denne tråden som faktisk er litt fin for noen av oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at jeg svarte på tråden, var at jeg ville gi Tiit en tilbakemelding. Skal ikke blande meg inn noe mer... Jeg er ikke nysgjerrig på stjernetegn i seg selv, men jeg er nysgjerrig på hva andre mennesker tenker.

med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smil,

nei, jeg skjønte ikke noe mer :)

Det jeg lurer på, er hvor du ser motsetningene i astrologi - mot din tro?

Jeg er enig i det du skriver ovenfor (bortsett fra enkelte kristne detaljer), og jeg tror på astrologi.

Man må jo tro for å kunne forstå astrologi.

Det var det jeg gjerne ville ha deg til å utdype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...