musicgirl Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 (endret) Hei, jeg lurte på om hvilke forsikting av hund dere anbefaler? Skal kanskje kjøpe en pekingeser valp i januar, og vil ha en bra forsikring. Så... Hva anbefalere dere meg? Endret 13. desember 2008 av musicgirl
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Agria hundeforsikring er det som anbefales av Norsk Kennel Klub, så det er absolutt et godt alternativ. Gjensidige bør du nok styre unna, pekingesere lever vel relativt lenge (?), og Gjensidiges forsikring utgår automatisk når hunden blir 10 år gammel (med mindre de har forandret noe nylig). Spør Agria hva de kan tilby, også foreslår jeg at du spør banken din etterpå om de har et bedre tilbud å komme med. Husk å få forklart hva forsikringen faktisk dekker, f.eks. Gjensidige har for eksempel noen forsikringer som ikke dekker tannbehandling - og det MÅ du ha siden du har en liten hund, de får alltid tannproblemer. Veterinærene har mye erfaring med forsikringssaker, gå innom et veterinærkontor og spør den som sitter i kassa hva deres erfaringer er, de vet som oftest hvilke forsikringsselskaper som blar opp raskt, og hvilke som er kranglete. Så bra at du forsikrer hunden din, det burde alle gjort
Frey Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Jeg hadde Agria tidligere, men byttet nå til Gjensidige. Etter min erfaring er Agria både dyrere og vanskeligere å ha med og gjøre. Andre igjen sitter med motsatt erfaring. Kontakt begge to og hør hva de kan tilby deg.
musicgirl Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2008 Agria hundeforsikring er det som anbefales av Norsk Kennel Klub, så det er absolutt et godt alternativ. Gjensidige bør du nok styre unna, pekingesere lever vel relativt lenge (?), og Gjensidiges forsikring utgår automatisk når hunden blir 10 år gammel (med mindre de har forandret noe nylig). Spør Agria hva de kan tilby, også foreslår jeg at du spør banken din etterpå om de har et bedre tilbud å komme med. Husk å få forklart hva forsikringen faktisk dekker, f.eks. Gjensidige har for eksempel noen forsikringer som ikke dekker tannbehandling - og det MÅ du ha siden du har en liten hund, de får alltid tannproblemer. Veterinærene har mye erfaring med forsikringssaker, gå innom et veterinærkontor og spør den som sitter i kassa hva deres erfaringer er, de vet som oftest hvilke forsikringsselskaper som blar opp raskt, og hvilke som er kranglete. Så bra at du forsikrer hunden din, det burde alle gjort Har vurdert Agria, men fant en IF forsikring som var litt billigere, tror jeg den er.. Min mor skal sjekke om banken har ett bra alternativ, så håper dette årdner seg
Gjest Marlo Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 Anbefaler Agria eller Gjensidige. Begge er godt mottatt innen hundemiljöet her iallefall, og begge forsikringsselskaper har kun godt rykte blandt hundemiljöet her
Frey Skrevet 14. desember 2008 #6 Skrevet 14. desember 2008 Har vurdert Agria, men fant en IF forsikring som var litt billigere, tror jeg den er.. Min mor skal sjekke om banken har ett bra alternativ, så håper dette årdner seg If har veldig dårlig dekning på forsikring av kjæledyr. For best dekning velg Agria eller Gjensidige. Det kan fort bli veldig dyrt å velge det alternativet som koster minst..
Brunhilde Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Jeg har Gjensidige, og har aldri hatt problemer med å få oppgjør etter skade, og jeg har hatt bruk for forsikringen mange ganger!
Gjest ikke agria Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 Agria er dyre og har unntak for alt. Dette fører til at du betaler dyrt for en forsikring som ikke dekker annet enn tull som cellegift satt på spissen. Gjensidige har jeg gode erfaringer med. Men stemmer at de ikke dekker når hunden blir gammel. Det har ikke vært noe problem her. Hadde en gammel berner som var en god del syk på slutten, det kostet noen tusen men det må en regne med også med forsikringer. Til sammenligning har vi nå den dyreste forsikringen til Agria på valpen og har brukt drøyt 5000 kr på dyrlege som Agria ikke dekker i løpet av de første månedene. Kommer ikke til å ha forsikring når valpen blir en 2-3 år og den største faren for påkjørsel av en vimsete unghund er over. Synes det er like greit å sette av penger på egenhånd. Agria dekker jo uansett ikke det en trenger hjelp til og bare forsikringen der koster 2500 kr pr år. Hvorfor NKK har avtale med Agria skjønner jeg ikke, ingen av de andre forsikringene jeg har sjekket er så eksluderende.
musicgirl Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. desember 2008 Agria er dyre og har unntak for alt. Dette fører til at du betaler dyrt for en forsikring som ikke dekker annet enn tull som cellegift satt på spissen. Gjensidige har jeg gode erfaringer med. Men stemmer at de ikke dekker når hunden blir gammel. Det har ikke vært noe problem her. Hadde en gammel berner som var en god del syk på slutten, det kostet noen tusen men det må en regne med også med forsikringer. Til sammenligning har vi nå den dyreste forsikringen til Agria på valpen og har brukt drøyt 5000 kr på dyrlege som Agria ikke dekker i løpet av de første månedene. Kommer ikke til å ha forsikring når valpen blir en 2-3 år og den største faren for påkjørsel av en vimsete unghund er over. Synes det er like greit å sette av penger på egenhånd. Agria dekker jo uansett ikke det en trenger hjelp til og bare forsikringen der koster 2500 kr pr år. Hvorfor NKK har avtale med Agria skjønner jeg ikke, ingen av de andre forsikringene jeg har sjekket er så eksluderende. hmm. Må vell tenke litt over saken da..
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 15. desember 2008 #10 Skrevet 15. desember 2008 Jaha...her er det nok litt blandede erfaringer - mamma har Gjensidige på en hund og Agria på en (fordi det var sånn de var forsikret allerede før de kom til oss), begge har vært mye syke, og begge forsikringsselskapene har betalt alt uten å mukke. Det har vært snakk om EPI, korsbåndsruptur, osteochondrose og mye annet rart (uheldig med de siste to hundene våre ). Klart det er egenandel på alt, men bare du har et dyrlegekontor som har litt erfaring med forsikringsselskapene er det ofte ikke noe problem å få dekket. Det eneste jeg har vært borti er at det ofte er vanskelig å få dekket tannproblemer, og ettersom du har en liten hund bør du finne et selskap som dekker mest mulig på dette punktet. Små hunder får nesten alltid tannproblemer etterhvert. Du har sikkert undersøkt hva som er de vanligste sykdommene på din rase, undersøk nøyaktig hvordan hvert selskap stiller seg til disse, og til akutte skader som påkjørsel og lignende.
Gjest L_C Skrevet 16. desember 2008 #11 Skrevet 16. desember 2008 Jeg hadde Agria tidligere, men byttet nå til Gjensidige. Etter min erfaring er Agria både dyrere og vanskeligere å ha med og gjøre. Jeg har samme erfaring som deg. Er storfornøyd med Gjensidige, og sparer 500 kroner per hund per år i forhold til da jeg hadde forsikring i Agria. Dessuten har kjentfolk som har hund gått veldig god for Gjensidige. Jeg byttet fordi jeg fikk dårlige erfaringer med Agria, og syntes det var mye rot og kluss. Det er lurt å forsikre valpen fra den dagen du overtar den. Små valper er skjøre, og hvis ulykken skal være ute kan du lett spare 10.000 på å ha forsikring (min hund måtte opereres for lårbensbrudd 13 uker gammel.. vi hadde ikke forsikring) Valper må dessuten forsikres fra tidlig alder for å være dekket for diverse arvelige sykdommer (som f.eks patellaluxasjon)
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #12 Skrevet 16. desember 2008 Les forsikringsvilkårene til de forskjellige. Det er det som står der som gjør at du kan bestemme deg for hvilken forsikring som er best for deg. Ikke velg ut ifra pris (hva forsikringen koster deg) før du vet hva den også gir deg om noe går galt. Hva er f.eks. vitsen med å ha en billig forsikring hvis den ikke dekker det som er viktig for deg? Bedre da men en som koster noen hundrelapper mer og som faktisk gir deg den erstatningen du behøver!
musicgirl Skrevet 16. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 16. desember 2008 Les forsikringsvilkårene til de forskjellige. Det er det som står der som gjør at du kan bestemme deg for hvilken forsikring som er best for deg. Ikke velg ut ifra pris (hva forsikringen koster deg) før du vet hva den også gir deg om noe går galt. Hva er f.eks. vitsen med å ha en billig forsikring hvis den ikke dekker det som er viktig for deg? Bedre da men en som koster noen hundrelapper mer og som faktisk gir deg den erstatningen du behøver! Du har helt rett der.. Ska undersøke alt mye nærmere, så jåper jeg finner den rette forsikting (:
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2008 #14 Skrevet 17. desember 2008 Jeg sjekket opp agria da det var forsikringsselskapet NKK anbefalte, men de er MYE dyrere enn de andre. Har også hørt av mange at de ikke er enkle å ha med å gjøre når du har bruk for dem. Jeg bruker Jernbanepersonalets forsikring og er kjempefornøyd.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2008 #15 Skrevet 17. desember 2008 Det er viktig å se på vilkårene og lese hva forsikringen dekker og hva den ikke dekker. først da kan du sammenligne og si om en forsikring passer deg eller ikke. Deretter kommer pris. Det er jo klart at en forsikring som dekker lite er billig og en som dekker mer koster mer. Så spørs det hva du vil betale for da. Men det er dumt å i ettertid komme å si at en forsikring er dårlig fordi den ikke dekker noe. Det burde du selv faktisk ha sjekket før du kjøpte den....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå