Gå til innhold

Hunder som tisser inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg har to vakre hunder, en Middelspitz og en Chihuahua.

Middelspitzen min har jeg hatt en stund, mens hun minste er ganske ny.

Før var det ikke noe problem om natten, men etter den minste kom er det alltid et uhell eller flere om morgenen.... Jeg er så lei det!

Noen som har noen gode tips på hva som kan hjelpe? Klarer de ikke holde seg lenger, eller bare gidder de ikke vente?

Hilsen frustrert...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Er det alltid den yngste som tisser inne, eller har den største også begynt med det? Har du prøvd å se om det blir bedre ved at de ikke er sammen om natten... KAN jo hjelpe. Må innrømme at jeg ikke vet helt hva som kan være løsningen. Det er jo helt vanlig for en valp (hvis det er en valp da) å ikke greie å holde seg hele natten i begynnelsen, så det kan jo være at den ikke greier å holde seg rett og slett. Eller kanskje de holder hverandre våkne slik at de ikke greier å holde seg. Ofte holder de seg jo lenger om natta enn om dagen... Du kunne jo prøvd å skille dem om natten og se hva som skjer...

Skrevet

Hjelper å ta de med ut på plenen for å tisse litt oftere :)

Gjest Gjest_Jentepusen_*
Skrevet

Hvor gamle er hundene?

Min siste hund når hun var valp, lå hun alltid i bur om natta (hun elsker buret sitt og ligger gjerne der med åpen dør) - slik jeg kunne kontrollere at vi gikk rett ut om morgenen for å tisse. Da gjerne med en lystig stemme "gå tisse" sa jeg, og dermed var det blitt en kommando. Noen godbiter og ros, og senere bare ros. Begge mine hunder går på do på kommando. Veldig fint å kunne - utrolig nyttig!

Hvis dem først lærer at det går an å gå på do inne, er det mye vanskeligere å bli kvitt - men sef ikke umulig :)

Gå ut masse små turer for å ungå at det skjer inne. Jo fortere du får stoppet dette jo fortere blir dem hustrent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...