Gå til innhold

Søte ting du kan si til din kjære?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg pleier å fortelle kjæresten min at han er fin, søt, sexy eller deilig. Vi sier ofte at vi elsker hverandre, og er glad for at vi er hverandres kjæreste :) Jeg syntes hvertfall det er kjempe fint at vi sier sånne ting til hverandre etter 3 år sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i dill, så jeg sier de enkle, vanlige tingene som at jeg er glad i ham, at jeg elsker ham, at jeg er glad for å være sammen med ham, at han er flink til noe, at han ser bra ut osv. Det hender selvsagt at vi tøyser og kaller hverandre morsomme ting på tull (men det tror jeg ikke jeg skal gjengi her :fnise:), men når jeg snakker i fullt alvor, faller det seg ikke naturlig å bruke matnavn eller andre kosenavn.

Men jeg syns det er viktig å fortelle hverandre at man setter pris på hverandre, i tillegg til å klemme og ta mye på hverandre, også etter en del år sammen.

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier ofte kjære eller kjærest... Eller Kjere med -e når jeg vil noe; :gjeiper: ;

"Du kjere, kan du hente et glass vann til meg?"

Eller kjekken... Noe han synes er litt stas! :jepp:

Jeg kaller han også for Pone, noe som da tilsvarer kone, men av hankjønn. Det liker han ikke noe særlig da...:fnise: Synes den er litt fin jeg? Jeg er jo både kjærring, kone, madammen, dama mm... Han kan få være litt mer enn bare mannen hele tida synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mina_*
Men jeg syns det er viktig å fortelle hverandre at man setter pris på hverandre, i tillegg til å klemme og ta mye på hverandre, også etter en del år sammen.

er vel da det er EKSTRA viktig!! etter en del år sammen! slik at man ikke tar hverandre for gitt. men å vise etter mange samlivs år at man fortsatt kan gi hverandre søte ord og påskjønnelser :yvonne:

er vel det de fleste blir dårligere på etter mange år sammen, det er jo ikke så rart at mange forhold går som de går.

så dette kan vi alltids bli flinkere på. godt med slike tråder som kan påminne oss om dette.

sitter med mobilen i hånden nå, lyst å sende en søt melding til min kjære som sliter ute i kulden. han trenger en søt melding som kan varme han opp litt mens han jobber og står i :)

jeg skrev:

"Hei min kjære. Håper du vet hvor mye jeg setter pris på deg, og at du vandrer i mine tanker dagen lang. Ingen kan måle seg med deg og det vi har i sammen!

Jeg er så utrolig heldig som fant nettopp deg! Du har beriket livet mitt så mye, at du aldri vil ane hvor mye du betyr for meg!

Jeg elsker deg av hele mitt hjertet, gutten min (min fremtidige mann og far til våre barn!) gleder meg til å tilbringe resten av mitt liv med deg!

kyss jenta di :)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulletussa

Tja, jeg sier ofte til han at han er best. Og da får jeg høre at jeg nok er bedre, så da ender det med at vi blir enige om at det gjør ikke så mye hvem som er bedre, for tilsammen er vi best, uansett! :yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier jo gjerne at han er kjekk og deilig!

kan ligge å titte på han og si "du er så utrolig pen du!"

eller gå bort å ta på han og si " deilig!!! ja det er du!!" :D

eller når han kommer inn døra "hei kjekken min!"

men vi kaller hverandre for "gullet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sier flere ganger daglig at vi elsker hverandre. Standard på nesten alle msg vi sender er love you, hugs and kisses, yours forever osv. Vi er også begge to veldig flinke til å kommentere utseende, jeg sier ofte at han er sexy, deilig, herlig, handsome, flink, skryter så ofte jeg kan når han gjør ting hjemme spesielt uten at jeg ber om det. Viser at jeg setter pris på alle de små og store ting han gjør for meg.

Skriver lapper til hverandre og kjøper små ting alt fra sjokolade til enkle roser/blomster. Så sent som i går så fikk jeg en nydelig innpakket sjokolade som han hadde fått påskrevet "Jeg elsker deg "NN", for evig din" på norsk i en engelsk butikk ^^. Går selvsagt litt i både engelsk og norsk her da siden sambo er engelsk, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ana_*

Har en liten sperre for veldig søte ting, som jenta di, gutten min, elsker deg, evig din osv. Skal en del til før sånt kommer ut av min munn.

Akkurat nå er jeg i et veldig ferskt forhold, så jeg sparer på de mest bombastiske uttalelsene uansett. Det blir mye spøk og tull, alt fra herkules og tiger til muffin, cupcake og pus eller sexy, bitch, babe. Har egentlig gått litt sport i å kalle hverandre teitest mulig ting :ler:

Men vi er flinke til å gi hverandre masse komplimenter, selv om kallenavnene bare er spøk! Blir av en eller annen grunn sjarmert når han bare kaller meg ved navnet mitt, som i "ana, du er utrolig deilig, jeg liker deg" :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tussa_*

Det er jo allerede nevnt her at noen sier at han ser bra ut, at han lukter godt og sånne ting.

En annen ting som jeg tror er veldig viktig er å si "takk" , ikke på en høytidelig måte selvfølgelig, men f.eks hvis han spør om jeg vil ha en kopp te, og kommer og gir meg koppen osv. Det er et veldig lite ord som ofte kan forsvinne fordi man tar det for gitt..... Men at man viser at man er takknemlig og sånne små handliner og ord tror jeg kan være mye mer på å vise at man er <3 <3 <3 uten søte ord : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av alle ting sier vi "baby". Det har bare blitt sånn..

Han skriver av og til vennen, men det liker jeg ikke noe særlig. Barnslig sikkert, men sånn er det.

edit:

Det gikk visst ikke bare på kallenavn nei. Vi sier vi er glade i hverandre uansett, msn, meldinger eller telefon. Siden vi har avstandsforhold er det mest sånn vi kommuniserer. Sier det også ofte når vi er sammen.

Mye at vi savner hverandre, er glad vi møttes, at han er kjekk og deilig, flink, barsk.. Alt sånt. Liker at han sier at han er glad i meg uansett hvor han er når vi prater egentlig. Om det er sammen med arb. kollegaer, familie, kompiser eller på butikken..

Endret av Gitte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som jeg tror er veldig viktig er å si "takk" , ikke på en høytidelig måte selvfølgelig, men f.eks hvis han spør om jeg vil ha en kopp te, og kommer og gir meg koppen osv. Det er et veldig lite ord som ofte kan forsvinne fordi man tar det for gitt..... Men at man viser at man er takknemlig og sånne små handliner og ord tror jeg kan være mye mer på å vise at man er <3 <3 <3 uten søte ord : )

Det tror jeg også. Flere har kommentert at jeg og mannen er veldig høflige mot hverandre, som f.eks. at vi sier takk hvis vi får hjelp til noe, eller unnskyld hvis vi dunker borti hverandre. Jeg har lurt på om de da tenker at man burde være såpass nære at slike ting ikke er nødvendig, og at det kan virke litt stivt. Men for oss er det helt naturlig, og en måte å vise respekt for hverandre på (jeg mener ikke at man ikke har respekt for hverandre hvis man ikke sier slike ting, altså).

Jeg syns også det er fint å takke for ting som på en måte er en selvfølge. Jeg regner med at mannen gjør sin del av husarbeidet, men jeg sier likevel ofte takk når han har tatt ut av oppvaskmaskinen eller vasket badet. På samme måte som han f.eks. kan gi meg et kyss på kinnet når jeg har støvsuget eller har middagen klar til han kommer hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i dill, så jeg sier de enkle, vanlige tingene som at jeg er glad i ham, at jeg elsker ham, at jeg er glad for å være sammen med ham, at han er flink til noe, at han ser bra ut osv. Det hender selvsagt at vi tøyser og kaller hverandre morsomme ting på tull (men det tror jeg ikke jeg skal gjengi her :fnise:), men når jeg snakker i fullt alvor, faller det seg ikke naturlig å bruke matnavn eller andre kosenavn.

Men jeg syns det er viktig å fortelle hverandre at man setter pris på hverandre, i tillegg til å klemme og ta mye på hverandre, også etter en del år sammen.

Veldig enig med deg jeg:)

Sånn har vi det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi sier også baby! hehe..det bare skjedde.. I tillegg sier vi vennen, og jeg sier kjære og av og til pus..mest når jeg er litt irritert tror jeg :O Han sier 'kjæresten min' og så sier vi 'samboeren min' siden vi er forholdsvis nye samboere;)

Vi sier begge 'jeg elsker deg' mye, og 'du er så deilig, fin, sexy' Jeg sier alltid takk, versågod, versåsnill o.l, men det gjør ikke han, og det irriterer meg litt egentlig..ser ikke noen grunn til å oppføre seg bedre mot fremmede på gaten enn mot en du elsker:P

Endret av babord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ofte en kort samtale som funker slik:

Jeg (eller han): "Min?"

Han (eller jeg) : "Min."

Jeg (eller han): "Min tilbake!" etterfulgt av et stort smil.

Ellers brukes "kjære" "elskede" "elsker deg sånn!" "æ elske dæ, litja" (jupp, han er trønder) og jeg sier ofte "vennen". Men aller mest bruker vi "min". Ofte i begynnelsen eller slutten av en setning også ;) "Min, orker du å..." "Hei min, hvordan går det" etc. :Hehe: Og veldig ofte "Er så glad for at du er min!" :rødme: :hjerter:

Dette er vel egentlig grunnen til at jeg valgte å skrive "I am his and he is mine" i weddingtickeren min ;D

Endret av Phaedra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestgjest

Hender han sier "yo hoe" på tull, ellers kaller vi ikke hverandre for noe spesielt. Sier bare de vanlige tingene også, og gir vanlige komplimenter. Vet om noen gutter som fks kaller dama si for "pus", og det synes jeg blir så femi og tøffel xD

Nei, det enkle er ofte det beste, og det kan vel være vel så fint det og. + litt grov tull her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...