Gå til innhold

TOP DOG PÅ ANIMAL PLANET

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg har lyst på hund, og har funnet en kjempe søt hund som jeg gjerne kunne tenke meg å vite litt mer om.

Men jeg aner ikke hvilken rase det er...

Kanksje noen her vet?

På hverdager, rundt klokken 14 (tror jeg) går det et program på Animal Planet som heter top dog.

I programmet har en av dommerne alltid med seg den lille hvite hunden sin.

Det er denne hunden jeg gjerne skulle visst hva var for noe...

Takk på forhånd, hvis noen vet :)

Endret av ecathari
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke prøve å finne et bilde av hunden slik at det blir enklere for brukerne på KG å hjelpe deg?

Søk på dommeren sitt navn eller se om det ligger bilde av hund og eier inne på Animal Planet.

Håper du finner svar på hvilken rase det er :)

Skrevet

Har prøvd å både finne bilde av hund og dommer... Men finner ingen ting..

Det er et europeisk program, og det går ikke i USA lengre, så det står ikke noe om det på hjemmesiden deres...

Men har sendt de en mail, og håper noen i kanalen kan svare :)

Skrevet
Har prøvd å både finne bilde av hund og dommer... Men finner ingen ting..

Det er et europeisk program, og det går ikke i USA lengre, så det står ikke noe om det på hjemmesiden deres...

Men har sendt de en mail, og håper noen i kanalen kan svare :)

Hadde ikke nyttet for meg å kjike på programmet for er ikke så inne på hunderaser, men kan du ikke laste ned en episode også får du hjelp av en datakyndig til å Print Screen, det betyr å ta et bilde av skjermen. Dette bildet kan du legge ut her på KG

Du har en knapp på tastaturet ditt som heter Print Screen.

Hos meg står den på samme knapp som Insert og heter Prt Sc.

Prøv nå, trykk Print Screen, åpne paint, høyreklikk og lim inn.

Plutselig har du et bilde av akkurat det du holdt på med :)

Skrevet

Og for å kunne bruke Print Screen knappen, hvis den er på samme tast som en annen funksjon, så trykker du inn fn knappen som er nede til venstre på tastaturet ditt.

Men vær obs, det er ikke alle filmavspillere det går ann å gjøre dette i, noen ganger kan du være uheldig å bare få et svart bilde.

Mye styr, men det er vel verdt det :5:

Skrevet

Kanskje du kan beskrive utseende på hunden du så, slik at vi kan komme med forslag til hvilken rase det kan ha vært? "Liten og hvit" er litt lite å gå på... Hva slags pels, hale og ører hadde den?

Det er fint du vil finne ut mer om tempramentet til denne rasen før du eventuelt bestemmer deg for å kjøpe en slik hund. Det er jo ikke alle hunderaser som passer for alle mennesker. :)

Skrevet

Hvis du ikke fåå høyreklikke i Paint så kan du trykke ctrl og V ...Det betyr det samme.

Skrevet

Blandingshund. Det er jo en "rescue dog", så ikke veldig sannsynlig at bakgrunnen er kjent heller.

Skrevet

Det er riktig program, men ikke riktig hund.

jeg skal ta et bilde av den neste gang jeg er hjemme mens programmet går på tv, og legge ut, så kanskje noen kan kjenne igjen hva slags hund det er..

Jeg klarer liksom ikke helt å forklare den...

Ser kanskje ut som en mindre versjon av en japansk spisshund, litt mer fluffy ører, helt hvit, med brune øyne....

Hehe...

Skal prøve å få tatt bilde jeg :)

Men takk så lenge alle sammen :)

Skrevet

Er det en liten hvit spisshund så er det ikke så vanskelig, for da må det enten være hvit kleinspitz, evt. mittel, eller pomeranian. :) Kleinspitz er større enn pom, og har mer synlige trekantete ører med lang pels på. Pom har kulerundt hode, og små runde ører.

Skrevet

Sendte likeghodt en mail til animal planet, og fikk svar i dag :) En german spitz er det.

Søt hund :)

Men dommeren sin hadde veldig spesielle brune øyne, og det er vanligst med sorte...

Viste noen bilder til samboeren min, og han sa han syns den var søt, og at vi godt kunne ha en sånn hund :) Yey.

Skal lese litt mer om den, før jeg bestemmer meg da...

Men takk for all hjelp og gode råd :)

Skrevet
Sendte likeghodt en mail til animal planet, og fikk svar i dag :) En german spitz er det.

Søt hund :)

Men dommeren sin hadde veldig spesielle brune øyne, og det er vanligst med sorte...

Viste noen bilder til samboeren min, og han sa han syns den var søt, og at vi godt kunne ha en sånn hund :) Yey.

Skal lese litt mer om den, før jeg bestemmer meg da...

Men takk for all hjelp og gode råd :)

"Tysk spitz" er en fellesbetegnelse på 5 tyske spisshundraser. Men det er vel Kleinspitz etter beskrivelsen, den ser ut som en liten japansk spisshund ja. Øynene skal være mørke, ikke brune. Negativt om tysk spitz (ihertfall mittel/klein) er at de bjeffer mer enn de fleste andre raser, og å trene det bort er ikke alltid mulig. Spisshunder er heller ikke særlig førerorienterte, de gjør ikke hva som helst for deg fordi eller når du vil liksom. Så prøv å se forbi utseende og tenkt mer på hvordan du ønsker at en hund skal være. Positivt er at det er livlige hunder med humor. Det bør du også ha forresten. :fnise: Men skulle jeg hatt hund i den størrelsen ville jeg heller gått for cavalier for eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...