Gå til innhold

Vil dele en oppskrift på fløtekarameller :)


Gjest Fluksi

Anbefalte innlegg

  • 10 måneder senere...

Fortsetter under...

:popcorn:

Venter spent på svaret på siste spørsmål...

Kan jeg begynne å laga jule-karamellene allerede nå, eller blir de for gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Jeg lager dem nå med smør. Og så fikk jeg en sånn elektrisk visp-sak, så den står nå å rører og rører mens jeg kan gjøre andre ting! :hoppe::fnise:

Superspent på om jeg treffer på tykkelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble perfekte!

Genialt med den vispen som går av se selv! :nigo: Ihvertfall når jeg har en baby som plutselig vil ha mammakos :rodmer:

jeg kledde en liten ildfast form med plastfolie. (firkantet ca 20x20 cm, ville ha karamellene litt tykke)

Tenkte å bruke bakepapir, men da får en så stygge kanter. Tenkte jeg kanskje kom til å ødelegge "deigen" siden den er ca 100 grader. men kom på at jeg har sett Hellstrøm bruke plastfolie som lokk på en kjele som stod å kokte, og tenkta at da prøver jeg :)

Det gikk kjempefint! :jepp:

Satt den i kjøleskapet en times tid, så hvelvet jeg den bare over på bakepapir og brukte pizzahjulet for å dele opp :jepp:

Fantastisk gode, og jeg har sikkert spist 6-8 stk og er litt småkvalm nå :gjeiper:

Skal absolutt lages mer av, og skal også prøves med mørk sjokolade som trekk :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg vert for julebakeverksted, disse skal definitivt prøves! :D

Jeg tenkte å prøve én "vanlig" porsjon, også har jeg lyst å prøve å lage en lakris-variant, jeg har kjøpt lakrisaroma på Panduro, er det noen som har erfaring med dette? Hvor mange dråper er det lurt å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget disse for et par timer siden! Ventet til det ikke var så varmt før jeg satt det i kjøleskapet, og nå har det stått i kjøleskapet i litt over en halvtime, men det har ikke begynt å bli hardt. Stivner de mer etter hvert?

Edit: Kokte de forresten i ca. 40 minutter!

Endret av Sophia.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den er mer seig, og den har stivnet litt mer nå siden sist jeg så, men det er vel bare fordi den står i kjøleskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være derfor de smelter igjen? De er den konsistensen jeg vil ha de i når de står i kjøleskapet, men når jeg tar de ut smelter de etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...