Gå til innhold

ta katten med på tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjærest som pendler, og har selvfølgelig lyst å være hos han når han er hjemme, dvs hver tredje uke. Jeg har en katt som liker å være ute, og er bittelitt sky (hun kommer når jeg roper på henne da). Jeg lurer på om det kan fungere at jeg tar henne med frem og tilbake? Dvs at vi er hjemme to uker og hos han i litt over ei uke?

Vi bor fire km fra hverandre, og på begge stedene er det greit for katten å være ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette høres ikke ut som noe god idé. For det første vil det vil forvirre katten og for det andre trives katter best på ett sted, stedet de bor. Katter knytter seg til sted, ikke til mennesker.

Skrevet

Min katt klarer seg supert på to steder. Hun er ute her hos meg hvor vi bor til vanlig, og hvis jeg er hjemme hos mamma og pappa en helg eller ferie, er hun med dit også. Flyr ute døgnet rundt på begge steder.

Jeg spurte dyrlegen om dette sist jeg var der, og hun sa det ikke er noen fare for en katt å være på to steder, så lenge de er langt nok fra hverandre.

Skrevet

Min pus koser seg veldig når vi drar på tur, fra østlandet til vestlandet..

Hun koser seg mye når vi kommer hjem til foreldrene mine, da hun elsker å gå ute å finne på mye tull :) Og så har hun en god venn i foreldrene mine sin katt, så hun har alltid selskap :)

Skrevet

Jeg ville ikke anbefalt dette for 4km er faktisk ikke særlig langt for en katt. Jeg vil tro at den vil finne veien hjem igjen, alle fall prøve. Det er jo muligheter for at den har vært i de traktene før når den har vært ute. Men det er selvsagt en mulighet for at det går bra.

Skrevet

Hmmm, hun har ikke vært så lenge borte av gangen, så jeg tror ikke hun har vært i de traktene før, men det er jo ganske nært ja. Har ikke lyst å ta sjansen på at katten skal prøve å gå hjem, hvis sjansen er stor. Kan jo holde henne inne de første par ukene, men siden det vil bli flytting frem og tilbake, så kan jeg ikke gjøre det hver gang...

Skrevet

Fungerer greit for meg. Når jeg må reise bort har jeg katten min til moren min som bor ca 6 km unna. Katten holder seg der når hun er der og stortrives. Nå er hun også født og bodde sine første 4 måneder der og er å en måte kjent.

Skrevet

Sitter med min kjære gode kattepus på fanget nå og tenker på hvor jeg har møtt på henne slik at jeg vet omtrent hvor langt borte hun har vært før. Nå er hun kanskje en liten raring siden hun til tider har blitt med meg på skogturer og til venner og ventet utenfor :fnise: Men hun var i hvert fall 4-6km borte fra huset om ikke mer. Har også hatt en hann katt som ikke trivdes på hytta vår, så han dro hjem :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...