Gå til innhold

Klatrepus og juletre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to kattunger på snart 6 måneder. Særlig den ene elsker å klatre og når til topps i gardina på noen få sekunder.

Vi vil jo gjerne ha juletre, noe barna gleder seg vilt til. Lurer bare på hvordan kattene kommer til å reagere på det.... Noen erfaringer?

De kattene vi hadde i min oppvekst var så ekstremt bedagelige at de knapt nok løftet på et øyelokk en gang når juletreet kom i hus.

Disse villbassene derimot :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var også spente første året med vår katt, men han var mest interessert i kulene han. Så vi haddeplastkuler det året. Etter det har han ikke brydd seg om det i det hele tatt...

Men jeg husker at mamma og pappa måtte binde fast juletreet i en krok i taket da vi hadde to kattunger i hus da vi var små.... Så det kan jo være en løsning, sammen med plastkuler....

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Skrevet

En lillejulaften var jeg på besøk hos en venninne og mens vi sitter og skravler ser vi juletreet krenge og gå bums i bakken. Og ut fløy en veldig forskrekket katt :ler:

Derfor var jeg ganske spent første julen med vår katt, kom juletreet til å overleve julen? Men kattefrøkenen her satt bare under treet og kikket på oss og slo litt etter julepynten nederst på treet. Nå blir det tredje julen hennes og jeg regner med at det går bra dette året også.

Skrevet

Vi måtte feste juletreet i tak og vegger i fjor, og rekner med vi må gjenta det i år. Hadde liksom barduner til alle kanter, så det ikke skulle velte. I år har vi også valp/unghund i hus, det blir interessant.

Skrevet

Mine reagert ikke engang, var mer snusing og litt kloring nederst. Men om du har mulighet så fest en krok i taket og spenn treet, det kan være en god ide..

Skrevet

Tjor fast treet og bruk julekuler i materiale som ikke går i tusen biter bare man ser hardt på de. Og sjekk etter om pusene er interessert i glitteret. Hvis de spiser det så kan de kveles.

Skrevet

Huff, det får meg til å tenke på det nærmeste jeg har vært til å utøve katte"mishandling".. Jeg var ung (14 år) kattemor, og tok oppdragelsen svært alvorlig. Så da pus kom inn i stua og fikk se juletreet for første gang, gjemte jeg meg bak døra, og akkurat i det han skulle bort for å snuse på treet, så hoppet jeg fram og brølte "NEEEEEEIIII!!" det høyeste jeg kunne! :rope: Stakkars pus!! Han fløy en meter til værs, og var livredd alt som het juletrær resten av sitt liv! :tristbla: Den metoden anbefales ihvertfall ikke! Tjor det heller fast, og bruk "ufarlig" pynt.

Skrevet

Pusen min satt i toppen av juletreet under hele julemiddagen i fjor. Og en times tid før middag satt hun seg å tisset på juletreteppet.

Snodig snodig oppførsel siden hun ikke reagerte på juletreet før vi satt oss til bords, og aldri hadde tisset inne før.

Skrevet
Vi har to kattunger på snart 6 måneder. Særlig den ene elsker å klatre og når til topps i gardina på noen få sekunder.

Vi vil jo gjerne ha juletre, noe barna gleder seg vilt til. Lurer bare på hvordan kattene kommer til å reagere på det.... Noen erfaringer?

De kattene vi hadde i min oppvekst var så ekstremt bedagelige at de knapt nok løftet på et øyelokk en gang når juletreet kom i hus.

Disse villbassene derimot :-)

Erfaring ja - katt(er) og juletre er en dårlig kombinasjon :ler:

Har alltid hatt juletre da sønnen min var liten og før jeg/vi skaffet oss katt(er)hadde vi juletre. :tre:

Vel, det året vi skaffet oss katter og kjøpte juletre ble ingen videre suksess :fnise:

Juletreet ble det eneste kattene var interessert i og...ja,både kuler og annen pynt ble ødelagt mm og.... treet havnet i et hjørne!

Året etter kjøpte vi en plastikkgran - men det ble jo helt smadret det også, selv den "grana" begynte å drysse... :ler:

Ser noen her nevner å binde det opp fra taket, har sett noen andre katte"folk" som har gjort det men....ser litt "cornie" ut...det må jeg få hevde vel :)

Skrevet

Etter å ha opplevd at juletreet går over ende gang på gang så binder vi det nå alltid fast i en krok i taket. Fiskesnøre er utmerket for det synes nesten ikke.

Dekk også til vannet i juletrefoten da det kan være giftig for pus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...