Liza Skrevet 22. juni 2003 #21 Del Skrevet 22. juni 2003 bare til ettertanke: i 2050 er det mer pensjonister enn det er folk i arbeidsdyktig alder.. er ikke DET skremmende, så vet ikke jeg! det bør være god nok grunn til å få igjennom dette forslaget! har ikke barn selv, men skulle GJERNE vært hjemme med mine(fremtidige) barn til de var ihvertfall tre! en unge som blir dratt opp av senga og kjørt i barnehage sju-åtte om morgenen og hjem ved fem-tiden, for så å legge seg et par timer senere, tror jeg ikke har det noe bedre enn en som får lov til å være hjemme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 22. juni 2003 #22 Del Skrevet 22. juni 2003 bare til ettertanke: i 2050 er det mer pensjonister enn det er folk i arbeidsdyktig alder.. er ikke DET skremmende, så vet ikke jeg! det bør være god nok grunn til å få igjennom dette forslaget! Det er vel en litt annen argumentasjon.... har ikke barn selv, men skulle GJERNE vært hjemme med mine(fremtidige) barn til de var ihvertfall tre! en unge som blir dratt opp av senga og kjørt i barnehage sju-åtte om morgenen og hjem ved fem-tiden, for så å legge seg et par timer senere, tror jeg ikke har det noe bedre enn en som får lov til å være hjemme... Her er vi glitrende enig!! Jeg ser nok ettåringer som kommer i halvsøvne i barnehagen klokka halvåtte mens foreldrene bestikker dem med yoghurt for at de skal kunne gå på jobb uten dårlig samvittighet...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 24. juni 2003 #23 Del Skrevet 24. juni 2003 Hvorfor må det nødvendigvis være mor som skal være hjemme da? Er det noe dere kvinner som ønsker å være hjemmeværende ser på som en grunnleggende "kvinne-rett"? I så fall er det jammen ikke noe rart i at samfunnet sliter med å oppnå reell likestilling. Ingen av dere har noe mere "rett" til å kreve å være hjemme enn deres mann. Har noen av dere spurt far om ikke han kunne tenke seg å være hjemme et par år? Tviler litt på det jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 24. juni 2003 #24 Del Skrevet 24. juni 2003 Presisering - jeg tviler litt på at dere har spurt. Innbiller meg at mange tar det som en selfølge at dersom noen skal være hjemme, så er det kvinnen. Hvorfor det? (forutsatt at det jeg antar medfører riktighet da, vel og merke) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 24. juni 2003 #25 Del Skrevet 24. juni 2003 Jeg kunne tenke meg å være hjemme et par år ja. Beklager dersom det ødelegger likestillingen din, Sheba. Er det så vanskelig å akseptere at enkelte av oss er (i dine øyne...) så dumme at vi ønsker å være hjemme? Valgmulighet. Det hadde vært fint. Ikke bland likestilling inn i dette. Her er det snakk om at mor skal kunne gå fra et svangerskap og inn i et annet og alikevell motta lønn! Om far vil være hjemme? Har ikke noe med denne saken å gjøre det! Da må først mannen kunne bli gravid... Ikke bland forskjellige saker! :fy: Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 24. juni 2003 #26 Del Skrevet 24. juni 2003 Ikke bland likestilling inn i dette. Her er det snakk om at mor skal kunne gå fra et svangerskap og inn i et annet og alikevell motta lønn! Om far vil være hjemme? Har ikke noe med denne saken å gjøre det! Da må først mannen kunne bli gravid... Ikke bland forskjellige saker! :fy: Det har vel ganske mye med saken å gjøre om far vil være hjemme! Jeg tror desverre Sheba har helt rett i det hun skriver.... Når det kommer til stykket tror jeg dette er et privilegium som kvinner vil holde for seg selv. Ikke meningen å avspore, men: Jeg ser at flere av dere skriver at det ikke er noe problem å fylle dagene når man går hjemme med barn. Jeg tviler ikke på det, men savner dere ikke voksenkontakt? Og det å snakke om andre ting enn "barneting"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 24. juni 2003 #27 Del Skrevet 24. juni 2003 Så du mener da at en gravid i 7 mnd skal jobbe slik at mannen kan være hjemme med babyen? Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 24. juni 2003 #28 Del Skrevet 24. juni 2003 Det jeg skrev over her dreide seg ikke først og fremst om svangerskapspermisjon, men om småfruene lenger opp på siden her som som ønsker å være hjemme "mens barna er små" - utover opparbeidet svangerskapspermisjon, og som ønsker å "stelle hjemme" for mann og barn. Hva vis deres mann ønsket å "stelle hjemme" for kvinner og barn, det var det jeg lurte på. Får han "lov" til det da? Og når vi først snakker om svangerskapspermisjon, nå er det jo fullt mulig å dele på denne permisjonen. Men får far lov av mor til det? Jeg tror at det er sjelden at svaret på dette er ja. Desverre. Og det forbeholder jeg meg retten til å mene uavhengig av om mannen føder barna eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 24. juni 2003 #29 Del Skrevet 24. juni 2003 Skjønner hva du mener, Sheba. Men de to sakene har jo ikke noe med hverandre å gjøre. Skjønner du hva jeg mener? Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 24. juni 2003 #30 Del Skrevet 24. juni 2003 Så du mener da at en gravid i 7 mnd skal jobbe slik at mannen kan være hjemme med babyen? Mayamor: Ja, hvis hun som er gravid er i god form, ser jeg ikke at det skal være noe problem. Jeg vet om flere som har arbeidet i 7. måned, jeg. Synes du det er så morsomt? Men jeg tenkte primært på litt tidligere i svangerskapet, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 24. juni 2003 #31 Del Skrevet 24. juni 2003 Ja, men da er dere to som blander sammen to ulike diskusjoner her... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 24. juni 2003 #32 Del Skrevet 24. juni 2003 Skjønner hva du mener, Sheba. Men de to sakene har jo ikke noe med hverandre å gjøre. Skjønner du hva jeg mener? Mayamor Jepp, da tror jeg at vi begge skjønner hva vi selv og hverandre mener :o Og da er det greit for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå