{Wilma} Skrevet 3. desember 2008 #1 Del Skrevet 3. desember 2008 I tilfelle oljelampa begynner å lyse, eller dere går tom for spylevæske underveis ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyra Skrevet 3. desember 2008 #2 Del Skrevet 3. desember 2008 Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 3. desember 2008 #3 Del Skrevet 3. desember 2008 Som regel. Men det hender jeg glemmer det. Behovet for spylevæske har en tendens til å oppstå akkurat den dagen jeg slurve litt med å se etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 3. desember 2008 #4 Del Skrevet 3. desember 2008 Olje er alltid med, men har bare spylervæske hvis det var noe til overs sist jeg fylte. Har man først hatt skikkelig engelsk bil drar man aldri på tur igjen uten olje og slepetau. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nausicaä Skrevet 3. desember 2008 #5 Del Skrevet 3. desember 2008 Ja. Olje hadde ligget i uansett, siden bilen vår visstnok "spiser" sånt. Spylevæskedunken ligger der fordi vi ikke har noe annet sted å ha den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsC Skrevet 3. desember 2008 #6 Del Skrevet 3. desember 2008 Jepp, begge deler. Motorolje fordi den forrige bilen vi hadde drakk olje uten sidestykke. Var endel ganger vi måtte ringe tauebil og det er alltid like gøy, men best i romjula i - 20... Har bare blitt med videre etter nybil kjøp. Det skader jo ikke og plass er det mer enn nok av i bagasjerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 4. desember 2008 #7 Del Skrevet 4. desember 2008 Ikke olje, da det ikke trengs, men spylevæske har jeg liggende ja. Det er jo til bilen jeg trenger å bruke det, ikke hjemme eller i garasjen, så da er det jo mest naturlig at det ligger i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 4. desember 2008 #8 Del Skrevet 4. desember 2008 Har som regel olje, men ikke spylervæske. Tenkte jeg skulle kjøpe en flaske med konsentrert spylervæske som kan ligge til nødstilfeller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 4. desember 2008 #9 Del Skrevet 4. desember 2008 Nei, har ikke det. Hender innimellom at jeg har en skvett spylervæske som jeg ikke fikk på tanken liggende. Men ellers er jeg flink til å fylle på spylervæske regelmessig og peile olje og fylle på ved behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #10 Del Skrevet 4. desember 2008 Spyleveske pleier jeg å ha liggende, brukte den siste flaska nå så må vel fylle på snart igjen. Olje har jeg ikke liggende, men så bruker ikke bilen noe særlig heller, syntes ikke den har rørt på seg siden jeg kjøpte bilen for et år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 4. desember 2008 #11 Del Skrevet 4. desember 2008 Joda, begge deler. Jeg lever etter ideologien "bedre føre var enn ettersnar" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 4. desember 2008 #12 Del Skrevet 4. desember 2008 Spylevæske har jeg vanligvis liggende i bilen, men ikke olje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. desember 2008 #13 Del Skrevet 4. desember 2008 Vi har spylervæske i bilen, for når veiene er så fyll av snø og skit er det greit å få fyllt på når man ikke har mulighet til å gjette hvor veien er Olje har vi derimot ikke i bilen, til tvors for at den bruker det mye mer enn det som er vanlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobos Skrevet 10. desember 2008 #14 Del Skrevet 10. desember 2008 Ikke olje. Men har spylervæske, dekkskum og en liten kompressor fra biltema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. desember 2008 #15 Del Skrevet 10. desember 2008 Olje har jeg ikke. Bilen min bruker nesten ikke olje. I vinterhalvåret har jeg stort sett spylevæske liggende siden vinduene stadig søles til av salt og snø og søle. Om sommeren pleier jeg ikke ha det med, men etterfyller før jeg skal på litt lengre turer. (Her jeg bor er det så mye regn at vinduene får jevnlig vask i sommerhalvåret uansett ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 10. desember 2008 #16 Del Skrevet 10. desember 2008 Spylervæske har jeg liggende, men ikke olje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #17 Del Skrevet 10. desember 2008 Spylevæske har jeg som regel i bagasjerommet, men olje.... Har nettopp fått en skikkelig skyllebøtte av sambo etter at han sjekket oljen på bilen min i dag, og det var langt under minimumsstreken og jeg ikke hadde noe liggende.... :rødme: Bilen min bruker veldig lite olje, men før eller siden tar det slutt på oljen likevel, så jeg burde i alle fall peile den oftere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Infralove Skrevet 13. desember 2008 #18 Del Skrevet 13. desember 2008 Har frostvæske, spylervæske, girolje og motorolje i bilen. Har og nokre lyspærer liggande. Og akkurat no køyre eg rundt med sommardekka og eit reservedekk i bagasjen. Så eg er forbredt på det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 13. desember 2008 #19 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg har en eller flere kanner spylevæske, ekstra olje og frostvæske, ett reservesett tennplugger og pluggnøkkel, reservekanne med bensin, ekstra lyspærer, startkabler, reservedekk, hjulkryss, garasjejekk, hjulpumpe som går på sigarettenneren og gaffatape. Og ja, jeg kjører gammel bil. Spylevæske fyller jeg ikke før det er tomt, siden føleren ikke virker, og siden tanken tar 5 liter går det en hel kanne hver gang. Olje sjekker jeg først når den lyser, siden den begynner å lyse veldig tidlig. Vannnivået sjekker jeg når jeg allikevel er under panseret, eller hvis temperaturmåleren på bilen indikerer at det er noe rart. (Har slitt med at bilen koker tidligere.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta2 Skrevet 25. desember 2008 #20 Del Skrevet 25. desember 2008 Olje har jeg i bilen nå. Oljelampen lyser, men det er fult med olje på. Så har vi med vann, da den av og til slipper ut litt. Spyleveske har vi stående i garasjen. Men i dag er det i bilen, da mannen kjøpte en ny etter å ha fylt på i lillejulaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå