Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Cocosa said:

Sikker på at hun ikke mente «barn», altså at du kunne betale i barneavdelinga? 🙄

 

Barneavdelingen...rett borti gata? Skal hun liksom ta med seg varene ut av butikken? =D

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cocosa
3 timer siden, Oardnji skrev:

 

Barneavdelingen...rett borti gata? Skal hun liksom ta med seg varene ut av butikken? =D

Tenkte kanskje hun hadde misforstått og ikke skrev ordrett her hva som ble sagt. Hvis man misforstår er det lett å huske feil når man tolker setningene i ettertid. Men hva vet vel jeg. Var bare et forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde en gang på bik bok at to ansatte der baksnakket høylytt ei «venninne». Hun venninen hadde tydeligvis vært så sløtt i helgen å blitt med tidnes rundbrenner hjem fra byen den lørdagen, hørte navnet hennes og hele pakka.. Det var ikke vanskelig å finne ut av hvem denne venninna var for å si det sånn..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror en opplevelse som rett og slett gjorde meg dårlig var når jeg skulle få papirer på å få ta med meg vival tabletter til utlandet fra apoteket en sommer og hadde 2 sommervikarer som skulle hjelpe meg. Servicen var dårlig, de visste lite om programverene (forståelig siden de ikke jobber der til vanlig) Men det som gjorde meg frustert var jo... kan vel si at de vival tablettene var for kraftig angst, ( sto på selve pakningen) Og han ene sommervikaren var stressa og han tok opp tablettene mine og lo mens han kikket på meg: hahah ,bør vel ta meg en slik tablett jeg også .

 

Jeg tenker vel i relateten at han aldri mente noe vondt med det, men er det noe jeg misliker er det når ansatte skal kommentere tablettene du tar og halveis ''gjør narr av det'' uff a meg

Endret av Oddy
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2018 den 19.12, Oardnji skrev:

 

Barneavdelingen...rett borti gata? Skal hun liksom ta med seg varene ut av butikken? =D

Meg her, nei hun sa "baren" ikke "barn". Hun var i dårlig humør, og det var ment frekt, ikke for å hjelpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

Er så snodig nå rundt juletider, alt du kjøper spør de butikkansatte om skal pakkes inn, til og med ett hårstrikk som jeg kjøpte i går 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Er så snodig nå rundt juletider, alt du kjøper spør de butikkansatte om skal pakkes inn, til og med ett hårstrikk som jeg kjøpte i går 😂

Mens andre blir sure når butikkansatte ikke pakker inn gaver. Jammen meg ikke lett å jobbe i butikk i juletiden 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
9 minutter siden, smalls skrev:

Mens andre blir sure når butikkansatte ikke pakker inn gaver. Jammen meg ikke lett å jobbe i butikk i juletiden 

Ja, det er bare tåpelig, å bli sur for noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, smalls skrev:

Jobbet i dyrebutikk i en periode. Holdt ikke ut lenge. Hatet det!

Sikkert, men hva var det for noe dumt du sa på den tida? Se på trådens tittel!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, smalls skrev:

Så klart  :)

Dumme ting jeg har opplevd på kafé/restaurant: bestiller mat eller drikke og spør om allergener osv. Og så glemmer de det rett etterpå. Har ikke ført statistikk, men det har blitt gjort mye feil. Kunne like gjerne spist hjemme!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På café. Ser på kaffekartet og tenker jeg går for en iskaffe og hun i disken ser på meg og sier, hvordan lager jeg det? Isbiter i kaffen? Uuuhm, går for en latte jeg... 

Endret av Sphynx
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Vox_populi skrev:

Sikkert, men hva var det for noe dumt du sa på den tida? Se på trådens tittel!

Feil tråd 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde mistet en transformator/adapter til en lysdekorasjon og prøvde fortvilt å få tak i ny til advent, så jeg trålte rundt i alle butikkene her i byen uten hell. Ingen hadde. Den siste butikken jeg dro innom var Power, en butikk jeg i utgangspunktet boikotter fordi de ansatte er så lite hyggelige. Men jeg tenkte at det ville være for dumt å ikke spørre der i tilfelle de faktisk hadde det jeg trengte.
Jeg kikket litt rundt selv mens jeg ventet på ledig selger, og fikk etterhvert hjelp av en ung fyr (ikke verdens hyggeligste men grei nok). Jeg forklarte hva jeg skulle ha og han svarte at nei de solgte ikke sånne, men at det sikkert var noen andre butikker som hadde. Jeg sa at jeg hadde vært hos alle andre butikkene i byen som førte elektro-artikler, men ingen hadde den typen jeg var ute etter. Da spurte han om jeg hadde sjekket med Coop Obs, og jeg svarte at jeg hadde vært der og sett og de hadde heller ikke. Da spurte han i en temmelig sarkastisk tone "men spurte du en av de ansatte?" Jeg svarte nei og da sa han at det burde jeg gjøre for "de har masse sånne der". Ok, tenkte jeg og dro ens ærend tilbake til Coop og spurte en av de ansatte om de hadde. Det hadde de ikke. De solgte kun komplett belysning med tilhørende strømforsyning, og ikke løse adaptere/transformatorer.

Takk Power-filialen i min by, for at dere nok en gang får meg til å føle meg som en teit kunde, når det egentlig er dere som er dårlige kundebehandlere og påstår ting som ikke er tilfelle...

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de solgte vel strengt tatt slike på OBS bare at ikke du ville kjøpe de ekstra lysene som du ikke trengte?

Endret av padawan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, padawan skrev:

Men de solgte vel strengt tatt slike på OBS bare at ikke du ville kjøpe de ekstra lysene som du ikke trengte?

Nei faktisk ikke. Jeg var så desperat at jeg vurderte å kjøpe en lysslynge eller stjerne bare for å få den dingsen jeg trengte, men fant ingen med samme type.
Dette burde jo forresten fyren på Power også tenkt på om han var interessert i å selge :)

Problemet løste seg heldigvis til slutt, da det viste seg at noen i familien hadde juletrelys de ikke lenger brukte, med samme typen dings. Så da ble det heldigvis lys i adventspynten min læll :)

Endret av Ardwinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd flere ganger på samme restaurant at de ikke vil slippe inn førerhunden til samboer, og det etter vi klaget på det. De krangler heldigvis ikke på det når vi forklarer at det er lov å ha han med inn da. 

Men på en annen restaurant måtte vi omtrent krangle oss til det. 

Servitør: Hei, dere kan ikke ta med hunden inn!

Jeg: Joda, det er en førerhund og da er det lov.

Han: Eeeh, men det er ikke lov med dyr her pga hygiene. 

Jeg: Hunden skal jo ikke være på kjøkkenet, så det skal gå fint altså. Han har rett på å være her.

Han: Vent litt, skal høre med kokken.

Kokken: Det er ikke lov med hund her pga allergi. Kan dere ikke sette han igjen ute? Eller i bilen?

Samboer: Nei, jeg er blind og har lov å ha med førerhund inn overalt!

Både servitøren og kokken er utenlandske, så jeg tenker at de kanskje ikke er klar over reglene (selv om de burde det). Så da spør jeg en norsk servitrise om hun kan reglene om førerhund i Norge. 

Hun: Jada, hunden får være med inn. 

Kokken: Et øyeblikk.. 

Han tar opp telefonen og googler det.

Kokken: Ok, det er greit, men da kan dere sitte der det ikke er så mye folk. 

🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Det skal sies at vi hadde med et bevis på at det er lov også, men de kranglet fortsatt på det.. 

Noe annet som også er jævlig irriterende, er når servitører/ansatte stiller meg spørsmål om samboeren min, mens han sitter der. «Skal han ha mer å drikke?». Han er blind, ikke døv!

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...