Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Den 17.9.2016 at 12.33, AnonymBruker skrev:

Er dere helt sikre på at de BHene dere vanligvis bruker faktisk er korrekt størrelse da?

Kanskje de butikk-ansatte hos klesbutikkene mente at en annen størrelse er mer passende for dere?

Anonymkode: a1838...679

Jeg vet min størrelse bedre enn en dame som gir puppene mine ett raskt blikk igjennom en oversize hettegenser. 

Fins uansett bedre måter å si det på. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

På 17. september 2016 den 14.33, AnonymBruker skrev:

Er dere helt sikre på at de BHene dere vanligvis bruker faktisk er korrekt størrelse da?

Kanskje de butikk-ansatte hos klesbutikkene mente at en annen størrelse er mer passende for dere?

Anonymkode: a1838...679

Jeg ønsker og tro at jeg vet det best selv, og at en ansatt i en klesbutikk ikke kan se på meg hvilken størrelse jeg skal bruke i BH-ene mine.. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Dark Angelina skrev:

Jeg ønsker og tro at jeg vet det best selv, og at en ansatt i en klesbutikk ikke kan se på meg hvilken størrelse jeg skal bruke i BH-ene mine.. :fnise:

Nå er det jo sånn at veldig mange faktisk ikke vet hvilken størrelse de skal ha, og bruker feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ElMona skrev:

Nå er det jo sånn at veldig mange faktisk ikke vet hvilken størrelse de skal ha, og bruker feil

Selvfølgelig, det er jeg klar over. Men jeg tror fortsatt ikke hun kunne se på meg hvilken str jeg egentlig skulle bruke :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Jeg skulle kjøpe meg en ny BH, den ansatte spurte hvilken størrelse, jeg sa hvilken, så kikket hun dumt på meg og sa, er ikke det litt stort for deg? Jeg hadde på meg en stor vinterjakke, så hun kunne umulig se hvilken størrelse jeg hadde.

Syns det var frekt å si sånn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canacas
15 timer siden, Dark Angelina skrev:

Jeg ønsker og tro at jeg vet det best selv, og at en ansatt i en klesbutikk ikke kan se på meg hvilken størrelse jeg skal bruke i BH-ene mine.. :fnise:

 

15 timer siden, ElMona skrev:

Nå er det jo sånn at veldig mange faktisk ikke vet hvilken størrelse de skal ha, og bruker feil

 

12 timer siden, Dark Angelina skrev:

Selvfølgelig, det er jeg klar over. Men jeg tror fortsatt ikke hun kunne se på meg hvilken str jeg egentlig skulle bruke :)

 

23 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Jeg skulle kjøpe meg en ny BH, den ansatte spurte hvilken størrelse, jeg sa hvilken, så kikket hun dumt på meg og sa, er ikke det litt stort for deg? Jeg hadde på meg en stor vinterjakke, så hun kunne umulig se hvilken størrelse jeg hadde.

Syns det var frekt å si sånn 

Jeg bare MÅ kommentere dette. Det finnes ikke en sjel på denne planeten som kan gjette seg til min bh-størrelse bare ved å se på meg, der jeg står med klær og kanskje en jakke på. Haha. Og ingen tror på størrelsen heller. 

Dersom det hadde vært en skikkelig undertøysbutikk så kanskje det hadde vært akseptabelt å spørre. Men en Cubus, H&M osv? Neppe om de har mer peil enn innehaver av boobsa :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, canacas skrev:

 

 

 

Jeg bare MÅ kommentere dette. Det finnes ikke en sjel på denne planeten som kan gjette seg til min bh-størrelse bare ved å se på meg, der jeg står med klær og kanskje en jakke på. Haha. Og ingen tror på størrelsen heller. 

Dersom det hadde vært en skikkelig undertøysbutikk så kanskje det hadde vært akseptabelt å spørre. Men en Cubus, H&M osv? Neppe om de har mer peil enn innehaver av boobsa :laugh:

Folk med ufattelig høy iq kan

Anonymkode: 577ec...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

På Burger King/Mc Donalds når jeg bestiller hamburger/chrispy chicken plain og det ikke er plain :angry: Pågrunn av dette så sjekker jeg alltid burgerne før jeg drar derfor :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle innom en lekebutikk og kjøpe en bursdagsgave i full fart. Røsker med meg en Elsa-dukke til 249,- og kommer til disken. Den ansatte ser på prisen og sier, "hmmm, 249,-?? Denne koster da ikke 249,-!" Hun piller da av prislappen, som har 399,- under. Jeg blir paff og sier at oi, det visste jeg ikke. Kassadamen gir meg DET blikket som tilsier at hun helt sikker regner med at jeg har jukset med prislappen, og sier sarkastisk; "akkurat ja, du visste det heeelt sikkert ikke. Skal du ha den til 399,- eller ikke?" Jeg sier nei, det var litt dyrt. Hun snøfter og forlater kassen mens jeg står der, følte meg som en tjuv! Skikkelig ekkelt!

Anonymkode: cbfba...fd1

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Olivers&Co....skjønner at de vil ha mersalg,men faen for et mas!

Skulle kjøpe olivenolje og ville prøve noe nytt enn den jeg har kjøpt de siste 3 gangene så den overhyggelige ansatte vil selvfølgelig anbefale meg "En av de vi selger mest av" som (selvfølgelig)var en av de dyreste. Smakte på den og den smakte forjævlig! Smakte som om de hadde fylt halve flaska med eddik...sa at jeg ikke likte smaken og da var det "Nei da kan du prøve denne her,den er en bestselger og den vi selger mest av😊😊😊😊"(standard setning tydeligvis) Denne smakte forøvrig ok,men jeg gikk for den jeg alltid har tatt...

Til kassen det bar,og forsøk på mersalg ble gjort..."Har du prøvd denne sjokoladekremen?Den er SÅ utrolig god! Jeg småspiser av den hele dagen!!😊😊😊😊" Ser at den inneholder nøtter og jeg KAN få reaksjoner på det av og til,sier det til henne og da er det "ja,samme her,tåler ikke nøtter!" Javel ja....men du eeeelsker denne sjokoladekremen MED nøtter tenkte jeg. Så fulgte"har du prøvd denne/smakt denne osv"på 3 andre produkter...

Greit at de må ha mersalg,men går litt over styr når man nesten gruer seg til å handle på Olivers&Co...

I sånne butikker som h&m og cubus som jeg ikke så ofte er I, opplever jeg at det ofte er sånne "hippe"folk med stygg klesstil bak kassa...det er så FEIL markedsføring! Altså noen av dem ser jo forjævlig ut. Jeg synes det er litt gøy da å se hvor stygt folk kan kle seg😆😆😆

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i et konsern som har flere butikker. Butikksjefen i nabobutikken fortalte meg at hun hadde hatt en ansatt som ringte henne for å fortelle henne at det var rolig på jobb, og at hun kjedet seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme ting butikkansatte sier.

Spør om jeg skal ha pose, og senere spør de om jeg skal ha kvittering. Jeg blir like sjokkert hver gang. Svarer ofte ja etter jeg har kommet over sjokket da.

Anonymkode: 45bb8...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dumme ting butikkansatte sier.

Spør om jeg skal ha pose, og senere spør de om jeg skal ha kvittering. Jeg blir like sjokkert hver gang. Svarer ofte ja etter jeg har kommet over sjokket da.

Anonymkode: 45bb8...9ce

Jeg tar det for gitt at du tuller.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, February 29, 2016 den 12.29, AnonymBruker skrev:

Man skulle tro at 1 kr veltet budsjettet til enkelte kunder:fnise: Men er enig, å snakke stygt om kundene i butikken er ikke greit. Det får man heller ta på pauserommet.

Anonymkode: 4426f...386

Enig. Jeg jobber selv i butikk og vi tar aldri betalt for poser i ettertid om vi enten har glemt å spørre kunden om pose, kunden har ombestemt seg vedr pose eller kunde trenger kanskje et par poser til etter han har pakket.. og finner ut at han må ha en pose til. Det er trolig nok veldig mange kunder som tilbyr seg å betale den ene krona for pose, men det avslår vi som en del av servicen i de tilfellene over. I noen få tilfeller tar vi heller ikke betalt for 1 pose under ekspedisjonen hvis vi feks ser at med posen blir det 901 kr feks når det blir rundt tall ellers.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, November 26, 2008 den 14.41, Tropehus skrev:

Var innom den lokasjefenvesen her om dagen hvor en slapp, kvisete tenåringsgutt sto d og diskuterte lønn/sykepenger/etterbetaling av lønn ganske så høyt og litt påtrengene for oss som var inne i butikken med sjefen. Da sjefen fjernet seg lenger og lenger vekk med det han drev med, hevet bare gutten stemmen enda mer der han stod og hang ved en isdisk. Til slutt nærmest ropte han igjennom lokalet. Dette er en stor butikk på sikket 100kvm.

 

Slikt synes jeg er smakløst. Å baksnakke kollegaer/kunder i kunders påhør likeså.

Svært enig i den siste setningen du skrev! Ellers reagerer jeg mest på denne sjefen som ikke stoppet sin unge ansatte som duret i vei, i stedet for å fjerne seg lenger vekk. Tenker at dette var en svært veik sjef! Pinlig å ikke stoppe den unge ansatte, både ovenfor seg selv, bedriften og ikke minst kundene. Litt ryggrad må man ha som sjef, syns jeg! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.8.2016 den 22.05, Fireflies skrev:

Typisk når jeg bestiller kaffe.

"En mocca med laktosefri melk"
"Skal du ha krem på den"
"Er den laktosefri?"
"Selvfølgelig ikke"
"Da skal jeg selvfølgelig ikke ha den"

Altså, jeg betaler ikke fem kroner ekstra for den forbanna melka fordi jeg liker å betale mer enn andre kunder...

Jeg har jobbet som barista og du aner ikke hvor mange som skal ha laktosefri drikke med krem. Gjerne ekstra mye også. Trodde først det var logisk når noen spurte etter en laktosefri kakao eller frappe å ikke ta krem på, men alt for mange ganger har jeg fått en sur mine og en furten "skal jeg ikke få krem på!?" som respons. Når jeg svarte "du vet at kremen inneholder laktose...?" så sa de "ja, vil ha soya/laktosefri melk, men sa ingenting om at jeg ikke ville ha krem! >:(". Mens andre kunder blir sure når jeg spør, og roper "vet du ikke at det er LAKTOSE i krem!? Utrolig uprofesjonelt at du ikke vet det, jeg kan bli skikkelig syk!". Damned if you do, damned if you don't 🙄

I dag var jeg den dumme ansatte. En kunde kjøpte en vare som kom i flere deler, og i det jeg rullet de inn i papir og la de ned i posen hennes ble jeg distrahert av en annen kunde som stilte meg et spørsmål. Den første dama tok posen og gikk før jeg ble ferdig å svare den andre kunden, og da hun var gått så jeg at den siste delen av varen hennes enda lå ved kassa. Fikk sykt dårlig samvittighet, håper hun ikke blir alt for sur når hun merker det. 

Anonymkode: b3ec6...000

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte som jobber i den lokale butikken her jeg bor, er litt...hva skal man si? Direkte. Ja, direkte. Jeg fikk litt store øyne da kassadamen ba meg vente fordi hun skulle "putte snusen inni kjeften" :fnise: Titt og ofte ser jeg de andre ansatte tygger tyggis på jobb og skravler/kjefter på hverandre. 

Var også på elkjøp forleden dag og skulle kjøpe meg ipad. Jeg stod i ca 30 min og sjekket ut de forskjellige ipadene, mens 3 av de ansatte hadde kaffeklubb rett ved siden av meg. De sa ikke hei, ikke spurte de om jeg trengte hjelp, ikke et blikk eller et smil en gang, de lo og skravlet med hverandre. Vet ikke om det var fordi det jeg gikk i joggeklær og uten sminke, men jeg ble virkelig ikke sett. Dro heller bort på expert like ved og kjøpte meg en ipad til 4000 kr.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2016 den 5.21, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet som barista og du aner ikke hvor mange som skal ha laktosefri drikke med krem. Gjerne ekstra mye også. Trodde først det var logisk når noen spurte etter en laktosefri kakao eller frappe å ikke ta krem på, men alt for mange ganger har jeg fått en sur mine og en furten "skal jeg ikke få krem på!?" som respons. Når jeg svarte "du vet at kremen inneholder laktose...?" så sa de "ja, vil ha soya/laktosefri melk, men sa ingenting om at jeg ikke ville ha krem! >:(". Mens andre kunder blir sure når jeg spør, og roper "vet du ikke at det er LAKTOSE i krem!? Utrolig uprofesjonelt at du ikke vet det, jeg kan bli skikkelig syk!". Damned if you do, damned if you don't 🙄

I dag var jeg den dumme ansatte. En kunde kjøpte en vare som kom i flere deler, og i det jeg rullet de inn i papir og la de ned i posen hennes ble jeg distrahert av en annen kunde som stilte meg et spørsmål. Den første dama tok posen og gikk før jeg ble ferdig å svare den andre kunden, og da hun var gått så jeg at den siste delen av varen hennes enda lå ved kassa. Fikk sykt dårlig samvittighet, håper hun ikke blir alt for sur når hun merker det. 

Anonymkode: b3ec6...000

Jeg er en av de rare som vil ha laktoseri med krem. Jeg reagerer mest på oppvarmet melk, men kan tåle noen gram laktose. Så jeg tar gjerne kre, bare jeg ikke får varm melk.

Anonymkode: 87516...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke bare butikk, men også verksted. De skal jo yte servis så jeg klager i veg her. Hadde bestilt EUkontroll på bilen og en reparasjon, jeg fortalte hva som var galt og at de måtte bytte delen. På tlf sa han at det var helt ok og at de skulle gjøre det, de satte av bedre tid til meg. Da jeg skulle hente bilen hadde de ikke gjort det, de hadde satt det som feil på eukntroll og jeg måtte ha etterkontroll. Jeg sa at jeg hadde bedt om reparasjon, og han ble skikkelig sur han jeg snakket med på Sullan. Han sa at de ikke hadde delen på lager, og jeg sa at jeg hadde sagt at delen måtte byttes, han ble enda surere og sa at de jobber slik og det måtte kundene godta og kvinnfolk viste ikke noe om bil. Han var ufin. Så ville han sette opp time for å fikse det og ha etterkontroll... Da hadde det alt lynet stått i øynene mine og jeg så på han og spurte om han faktisk trodde jeg kom til å sette bilen min på verksted der når de ikke holder avtaler. Det stod flere kunder der som nikket til meg. De ble ikke noe takk eller ha en fin dag, bare et hade.. Pleier alltid å være hyggelig mot servis folk, men den mannen håpet jeg fikk en dritt dag og ble trekt i lønn, fikk diare og byllepest.

Anonymkode: 01952...ac6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...