smalls Skrevet 30. mai 2015 #1341 Skrevet 30. mai 2015 Ja, det kan jo hende:) Har bare vært det på alle jeg har vært på Var jeg som var anonym forresten, må ha kommet borti knappen:P Er ikke sånn her Kan bare finne deg en plass hvis det er noe ledig.
pinar Skrevet 31. mai 2015 #1342 Skrevet 31. mai 2015 Var innom en klesbutikk her om dagen. I kassa når jeg skal betale sier den ene ansatte til den andre: åå nå er det en time igjen, håper det ikke kommer masse folk. Hun andre svarer at det hadde vært så typisk. Ansatt nr 1 sier da at dagen før var det såå mange innom. Altså, helt greit at man ikke vil ha masse stress siste timen og at man ser frem til å dra hjem, men dårlig stil å ta den samtalen foran kunder man ekspederer. 13
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #1343 Skrevet 31. mai 2015 Vet ikke om det bare er i min by (Tønsberg), men alle som jobber på Bik Bok snakker med den overdrevne baby-stemmen... Blir helt satt ut hver gang jeg er innom. Anonymous poster hash: 14634...e10 1
Leini Skrevet 31. mai 2015 #1344 Skrevet 31. mai 2015 "Beklager vi har stengt" *Jeg ser på klokka og påpeker at det fortsatt er 7 minutter igjen* "Men vi trenger den tiden til å rydde og ta oppgjør. Stengetid er når jeg skal gå hjem".. 15
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #1345 Skrevet 31. mai 2015 "Beklager vi har stengt" *Jeg ser på klokka og påpeker at det fortsatt er 7 minutter igjen* "Men vi trenger den tiden til å rydde og ta oppgjør. Stengetid er når jeg skal gå hjem".. Men i alle dager!? Dette ville jeg vurdert å kontakte kjeden (om det er en) sentralt om... Anonymous poster hash: f5d7b...15b 2
Jolene Skrevet 31. mai 2015 #1346 Skrevet 31. mai 2015 Men i alle dager!? Dette ville jeg vurdert å kontakte kjeden (om det er en) sentralt om...Anonymous poster hash: f5d7b...15b Hadde ikke vurdert det, men gjort det. 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #1347 Skrevet 31. mai 2015 "Beklager vi har stengt" *Jeg ser på klokka og påpeker at det fortsatt er 7 minutter igjen* "Men vi trenger den tiden til å rydde og ta oppgjør. Stengetid er når jeg skal gå hjem".. Her er det nok en sjef som ikke er villig til å betale for lønn etter stengetid, og da kan jeg skjønne at de ansatte ikke har lyst til å bli igjen gratis etter stengetid. Altfor mange sjefer som er gjerrige. Anonymous poster hash: 3cee5...db8 14
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #1348 Skrevet 31. mai 2015 Det begynner å bli en stund siden sist, med mindre noen har nevnt hendelser herfra uten å ta med butikknavn, men nærbutikken min har tidligere blitt nevnt en del ganger i denne tråden. Nå føler jeg det er på tide med et gjensyn. Først en liten introduksjon, som ikke er noe dumt en ansatt har sagt. Tvert i mot. For en stund siden sluttet en av de mangeårige faste ansatte. Jeg traff h*n tilfeldigvis igjen på en annen butikk. H*n strålte, det var lett å se at h*n likte seg bedre. Da jeg spurte om h*n savnet den gamle jobben bare lo h*n. Det sier vel det meste. Jeg vet ikke om det er på grunn av denne tidligere ansattes bytte av arbeidsplass, men for en tid tilbake begynte det en ny fyr i kassa i min nærbutikk. Han er vel grei nok, men det er noe rart med ham. For det meste går det på at han er lite fokusert og tilsynelatende uinteressert i arbeidet sitt. Allikevel tror jeg nok mange vil like ham, for han har ikke noe i mot å slå av en prat. Man kjenner ham lettest igjen om det står ei fin jente foran seg i kassakøen. Ofte prøver han seg på en samtale. Både jeg og jentene tolker det som dårlig maskert flørting. Greit nok, akkurat det plager ikke meg, men kanskje jentene? Hvem vet, noen av dem liker det sikkert. Andre blir åpenbart brydde. Det trekket som virkelig irriterer er at han blir helt borte når de går. Jeg har stått med varer på båndet i flere minutter (det virker i alle fall slik!) mens han stirrer tankefullt mot jenta som går oppover bakken på utsiden av butikken. Det er noe feil med innstillingen når man må si i fra om at man gjerne vil få skannet varene sine og betale. I dag toppet det seg virkelig. Først den sedvanlige jenta. Ingen forsøk på flørting, men han blir litt satt ut. Så satt ut at han kjører mine varer rett ned i hennes som fortsatt ligger i ene siden av båndet. Den andre siden var ledig. Plutselig stopper han opp og sier en sum. Selv om jeg er eneste kunde i kassa på dette tidspunktet tror han åpenbart at de andre varene som ligger på båndet, uten noe merkbart skille eller skillepinne, ikke er mine. Til slutt klarer han å åpne en potetgullpose mens han prøver å få den skannet, og presterer å spørre om jeg vil ha den allikevel. Det hele ender opp i at han, i stedet for å gjøre ferdig handelen med meg, har startet å diskutere potetgull med kunden som har kommet bak meg i køen mens jeg henter en ny pose potetgull. Jeg skjønner at det ikke er kjempeartig å være på stengevakta på en fredag kveld med det fantastiske været som har vært i Bergen i dag, og jeg hadde nok ikke tenkt så mye over det om det hadde vært en hvem som helst annen jeg hadde truffet i kassa. Men han er alltid sånn. Sukk. Opplevd noe av det samme selv. Stod 2 knisende ungjenter foran meg i køa på matbutikken som tydeligvis kjente han som satt i kassa og skulle på fest med han senere på kvelden. De stod å snakket å planla og når de hadde betalt for seg å det var min tur lener den ansatte seg bakover i stolen med henda bak hodet å fortsetter å prate med disse jentene. Jeg stod å venta i 1 minutt før jeg ikke greide holde meg mer. Hadde jobba i 14 timer og ville hjem å legge meg. Så jeg bare "Her var det visst ikke mulig å få handla" og så stakk jeg derifra. Greit nok, du er sikkert drittlei jobben din og tar den ikke særlig seriøst, men det er ikke mitt problem. En ting de her sure, sløve studentene som jobber i matbutikker rundt om bør tenke på er at de faktisk er butikkens ansikt utad enten de vil eller ei. PRØV litt da hvertfallAnonymous poster hash: 8f72b...6e2 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #1349 Skrevet 31. mai 2015 Jeg har forståelse for at det er lange dager og mye automatikk når man står i kassen i en dagligvarebutikk, men to ganger har jeg seriøst klødd meg i hodet og lurt på om hvor hjernen har tatt veien hos betjeningen. 1. Var med min mormor på handel. Hun hadde skjært opp brød og sikkert ikke knyttet godt nok igjen posen. Jenta i kassen kaster den ned etter å ha scannet og brødskivene faller ut. Jenta blir litt satt ut og krummer armen og soper opp skivene og legger de inn i posen igjen. "beklager! Det ble ikke like bent, men det går fint å knytte posen igjen, eheh". 2. Jeg hadde en del varer, deriblant en eske med blåbær. Kassedamen er litt hard når hun skyver bort den greia som skiller båsene nederst på bandet når hun skal betjene neste kunde, og vips er det blåbær over alt. Hun plukker opp blåbærene som ligger strødd og gir eg esken uten å si noe. Altså, ÆSJ?! Igjen, jeg har forståelse for at det er stressende når det er kø, men hva med å beklage seg og be kunde hente seg ny da du ikke har mulighet pga. køen bak? Aldri i min villeste fantasi hadde jeg spist noe som har ligget direkte på det skitne rullebåndet. (jada, jeg kunne ha vasket blåbærene) Anonymous poster hash: fecbd...7bf 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #1350 Skrevet 31. mai 2015 Her er det nok en sjef som ikke er villig til å betale for lønn etter stengetid, og da kan jeg skjønne at de ansatte ikke har lyst til å bli igjen gratis etter stengetid. Altfor mange sjefer som er gjerrige. Anonymous poster hash: 3cee5...db8 Butikkene skal jo stenges kl 8 (bare et eksempel) og det er vel ingen som gidder å jobbe 10 min gratis fordi noen kommer rett før de skal stenge og holder på med kasseoppgjøret. Skjønner meg ikke på de som kommer i siste liten.Anonymous poster hash: b1b83...884 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #1351 Skrevet 31. mai 2015 Butikkene skal jo stenges kl 8 (bare et eksempel) og det er vel ingen som gidder å jobbe 10 min gratis fordi noen kommer rett før de skal stenge og holder på med kasseoppgjøret. Skjønner meg ikke på de som kommer i siste liten.Anonymous poster hash: b1b83...884 Nei, det er jo det jeg sier? Men det er ikke riktig at det er sånn. Sjefen burde betale til man er ferdig med stengerutinene og faktisk kan gå. Irriterende med folk som kommer rett før stengetid, men så lenge man er ferdig betalt til stengetid er det ikke noe problem. Anonymous poster hash: 3cee5...db8 3
Dark Angelina Skrevet 3. juni 2015 #1352 Skrevet 3. juni 2015 Butikkene skal jo stenges kl 8 (bare et eksempel) og det er vel ingen som gidder å jobbe 10 min gratis fordi noen kommer rett før de skal stenge og holder på med kasseoppgjøret. Skjønner meg ikke på de som kommer i siste liten. Helt greit at ingen ønsker å jobbe gratis, men det står at butikken skal være åpen til klokken er åtte, skal kunder ha mulighet til å handle til klokken er åtte. Jeg jobber selv i butikk og hater å være "fem-på-kunde," men hvis åpningstidene er som de er, skal kunden alltid ha mulighet til å handle til butikken stenger i dette tilfelle klokken åtte 15
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #1353 Skrevet 3. juni 2015 Seriøst? Nei? Anonymous poster hash: 129f7...473 Seriøst, ja? Det var et spørsmål, da det er ei sånn på min lokale meny.Anonymous poster hash: f4518...b4b
Lucid Skrevet 4. juni 2015 #1354 Skrevet 4. juni 2015 Jeg og min mor gikk gjennom et lite senter og så en plakat med en veldig billig vare som jeg hadde behov for, så i farta svingte vi innom for å kjøpe denne varen. Vi går til kassa, finner frem pengene, legger varen og pengene på disken, hun i kassa ser på meg, sender et mikroskopisk smil i min retning, forlater kassaområdet og blir borte veldig lenge. Flere kommer og stiller seg i kø, og ingen av oss skjønner en dritt. Plutselig kommer hun tilbake og stiller seg bak kassa igjen uten å gjøre en mine til å ta varene mine, i stedet skyver hun dem unna. Min mor skyver dem tilbake og sier "Kan vi betale nå? Vi har det travelt", men kassadamen glefser tilbake om at hun ikke kan ta pengene fordi hun må slå inn varen i kassa, og at hun må ta en annen kunde først. Samtidig kommer en eldre dame og tvinger seg frem i køa (som hadde rukket å bli fem-seks kunder lang) og bokstavelig talt dytter meg vekk fra disken for å betale varen sin. Når det endelig blir min tur, etter noe som føltes som en evighet får vi ei skikkelig sur lekse om at "når du skal handle har du ikke lov til å ha det travelt, du må ta hensyn til at ting kan ta tid, og du kan ikke bare.. blablabla" kombinert med et sånn dra-til-helvete-smil. Vi ble skikkelig satt ut, men fikk endelig betalt, og så kommer jeg på at jeg skulle ha hatt en pose, så jeg begynner å rote rundt i lommene etter ei krone, mens jeg spør om jeg kan få en pose i tillegg. Hun gir meg et blikk som sier "hvis jeg ikke hadde vært på jobb nå hadde jeg spytta deg i trynet" og knurrer "Gi meg en krone da!!" jeg gir henne krona og hun nesten kaster posen etter meg. Altså.. jeg har jobba i butikk selv, og har full forståelse for at man har dårlige dager og at man er sliten på slutten av dagen, og at det er stressende når du står alene og har mye å gjøre - men det får da være måte på! Og jeg skulle virkelig ønske at jeg overdrev veldig nå. Jeg skjønner fortsatt ikke hva jeg gjorde galt 17
Pingting Skrevet 5. juni 2015 #1355 Skrevet 5. juni 2015 Jeg skjønner fortsatt ikke hva jeg gjorde galt Mest sannsynlig: ingen verdens ting. Du var en normal kunde som traff på en alt annet enn normal ansatt. Jeg kan også bli utrolig irritert/provosert/lei meg av sånne. Pleier å konkludere med at jeje, det der var skikkelig urettferdig og teit, men jeg vinner likevel fordi jeg er et bedre menneske enn det der, jeg er glad jeg ikke er sånn. Jeg er hyggelig ,jeg 2
Brimi Skrevet 5. juni 2015 #1356 Skrevet 5. juni 2015 Wtf? Spytte på deg? :-O Man sier vel ikke sånt og i hvertfall ikke når man jobber i butikk :-O 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #1357 Skrevet 5. juni 2015 Wtf? Spytte på deg? :-O Man sier vel ikke sånt og i hvertfall ikke når man jobber i butikk :-O Hun sa ikke det, hun "ga et blikk som sa det". Men kjærringa hørtes ille nok ut hun altså, jeg hadde latt henne få høre det. Evt klagd til noen høyere opp, sånn oppfører man seg ikke når man er på jobb.Anonymous poster hash: 08c59...51d
novacane Skrevet 5. juni 2015 #1358 Skrevet 5. juni 2015 Jeg og min mor gikk gjennom et lite senter og så en plakat med en veldig billig vare som jeg hadde behov for, så i farta svingte vi innom for å kjøpe denne varen. Vi går til kassa, finner frem pengene, legger varen og pengene på disken, hun i kassa ser på meg, sender et mikroskopisk smil i min retning, forlater kassaområdet og blir borte veldig lenge. Flere kommer og stiller seg i kø, og ingen av oss skjønner en dritt. Plutselig kommer hun tilbake og stiller seg bak kassa igjen uten å gjøre en mine til å ta varene mine, i stedet skyver hun dem unna. Min mor skyver dem tilbake og sier "Kan vi betale nå? Vi har det travelt", men kassadamen glefser tilbake om at hun ikke kan ta pengene fordi hun må slå inn varen i kassa, og at hun må ta en annen kunde først. Samtidig kommer en eldre dame og tvinger seg frem i køa (som hadde rukket å bli fem-seks kunder lang) og bokstavelig talt dytter meg vekk fra disken for å betale varen sin. Når det endelig blir min tur, etter noe som føltes som en evighet får vi ei skikkelig sur lekse om at "når du skal handle har du ikke lov til å ha det travelt, du må ta hensyn til at ting kan ta tid, og du kan ikke bare.. blablabla" kombinert med et sånn dra-til-helvete-smil. Vi ble skikkelig satt ut, men fikk endelig betalt, og så kommer jeg på at jeg skulle ha hatt en pose, så jeg begynner å rote rundt i lommene etter ei krone, mens jeg spør om jeg kan få en pose i tillegg. Hun gir meg et blikk som sier "hvis jeg ikke hadde vært på jobb nå hadde jeg spytta deg i trynet" og knurrer "Gi meg en krone da!!" jeg gir henne krona og hun nesten kaster posen etter meg. Altså.. jeg har jobba i butikk selv, og har full forståelse for at man har dårlige dager og at man er sliten på slutten av dagen, og at det er stressende når du står alene og har mye å gjøre - men det får da være måte på! Og jeg skulle virkelig ønske at jeg overdrev veldig nå. Jeg skjønner fortsatt ikke hva jeg gjorde galt Oj! Det er kanskje noe av det værste jeg har lest på denne tråden! Uakseptabel oppførsel av den ansatte!
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #1359 Skrevet 5. juni 2015 Var innom en klesbutikk her om dagen. I kassa når jeg skal betale sier den ene ansatte til den andre: åå nå er det en time igjen, håper det ikke kommer masse folk. Hun andre svarer at det hadde vært så typisk. Ansatt nr 1 sier da at dagen før var det såå mange innom. Altså, helt greit at man ikke vil ha masse stress siste timen og at man ser frem til å dra hjem, men dårlig stil å ta den samtalen foran kunder man ekspederer. Så merkelig. Jeg trodde det alltid var sånn at de ansatte ønsket at det skulle komme mange kunder, også den siste timen. Forstår at det ikke er er noe særlig å komme noen minutter før stengetid. Da blir klokken raskt litt over. Men den siste timen er det da bare fint. Jobber i klesbutikk selv, og alle ansatte ønsker at det skal komme mange kunder. Hvis ikke det kommer mange kunder, ha gjør dere da? Da pusser vi gjerne speil, tørker støv, rydder osv. Mye hyggeligere når det kommer kunder. Anonymous poster hash: e33ad...954 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #1360 Skrevet 5. juni 2015 Butikkene skal jo stenges kl 8 (bare et eksempel) og det er vel ingen som gidder å jobbe 10 min gratis fordi noen kommer rett før de skal stenge og holder på med kasseoppgjøret. Skjønner meg ikke på de som kommer i siste liten. Øh, en blir betalt for de 10-15 minuttene det tar å stenge i ettertid. Når jeg arbeidet på kafe fikk vi dette, og dette var en privat (dritt)kafe. Men, hva er det med under som skal komme innom rett før stengetid å bestille noe som tar tid å lage??? DA mener jeg det er innenfor å si at "Beklager, det rekker vi ikke før det stenger, men kan vi tilby..... i stedet?". Anonymous poster hash: a622c...81d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå