Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, tweet skrev:

Det har skjedd flere ganger på samme restaurant at de ikke vil slippe inn førerhunden til samboer, og det etter vi klaget på det. De krangler heldigvis ikke på det når vi forklarer at det er lov å ha han med inn da. 

Men på en annen restaurant måtte vi omtrent krangle oss til det. 

Servitør: Hei, dere kan ikke ta med hunden inn!

Jeg: Joda, det er en førerhund og da er det lov.

Han: Eeeh, men det er ikke lov med dyr her pga hygiene. 

Jeg: Hunden skal jo ikke være på kjøkkenet, så det skal gå fint altså. Han har rett på å være her.

Han: Vent litt, skal høre med kokken.

Kokken: Det er ikke lov med hund her pga allergi. Kan dere ikke sette han igjen ute? Eller i bilen?

Samboer: Nei, jeg er blind og har lov å ha med førerhund inn overalt!

Både servitøren og kokken er utenlandske, så jeg tenker at de kanskje ikke er klar over reglene (selv om de burde det). Så da spør jeg en norsk servitrise om hun kan reglene om førerhund i Norge. 

Hun: Jada, hunden får være med inn. 

Kokken: Et øyeblikk.. 

Han tar opp telefonen og googler det.

Kokken: Ok, det er greit, men da kan dere sitte der det ikke er så mye folk. 

🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Det skal sies at vi hadde med et bevis på at det er lov også, men de kranglet fortsatt på det.. 

Noe annet som også er jævlig irriterende, er når servitører/ansatte stiller meg spørsmål om samboeren min, mens han sitter der. «Skal han ha mer å drikke?». Han er blind, ikke døv!

 

Synes egentlig det siste er verre enn uenighet med å ha hunden med inn. (Men enig i at de burde visst reglene)

På senteret jeg jobber er det ikke lov med hunder. Unntakene er hvis det er førerhunder, eller de skal i dyrebutikken på senteret. Det hender de kommer innom butikken vår mens de er på senteret. Alle på jobben min er veldig glad i hunder så vi benytter hver anledning til å hilse på alle hunder vi får hilse på. Vi hilser imidlertid ikke på førerhunder, for de er jo på jobb. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.12.2018 den 10.55, smalls skrev:

Mens andre blir sure når butikkansatte ikke pakker inn gaver. Jammen meg ikke lett å jobbe i butikk i juletiden 

Jeg blir ikke sur og jeg krangler aldri på det, men jeg synes det handler om service til kundene!

For eksempel var jeg innom Home & Cottage for å kjøpe en gave. Jeg skulle rett i besøk etterpå. Det var kun noen få kunder i butikken, og på veien rundt hilste jeg på tre butikkansatte (måtte bare si ifra om jeg trengte hjelp). Velger ut det jeg skal ha, og går for å betale. Spør han som står i kassa om han kan pakke inn gaven, men nei, "det går ikke i disse juletider". Når jeg forlot butikken, sto han fortsatt alene ved kassa og så utover lokalet. Ingen hektisk aktivitet altså, og ingen kø.

Sånt gir meg et dårlig inntrykk, og jeg tenker at kanskje skal jeg heller kjøpe neste gave et annet sted. Synes dette har blitt verre i den senere tid, før var det heller slik at de butikkansatte spurte om de skulle pakke inn. Selv om jeg ikke har problemer med å pakke inn selv når jeg har tid og anledning, så er ikke jeg så proff som enkelte av dem som jobber i butikk. Når næringen også klager over færre kunder og stadig økende netthandel, burde man i hvert fall tenke over hvordan man skal satse på god service for å beholde kundene, og som et ledd i å trekke flere kunder til sentrene/butikkene.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, The Kitten skrev:

Synes egentlig det siste er verre enn uenighet med å ha hunden med inn. (Men enig i at de burde visst reglene)

På senteret jeg jobber er det ikke lov med hunder. Unntakene er hvis det er førerhunder, eller de skal i dyrebutikken på senteret. Det hender de kommer innom butikken vår mens de er på senteret. Alle på jobben min er veldig glad i hunder så vi benytter hver anledning til å hilse på alle hunder vi får hilse på. Vi hilser imidlertid ikke på førerhunder, for de er jo på jobb. 

Det er jeg enig i. Det er sjeldent noen protesterer på hunden heldigvis! :) Men dessverre er det både ansatte, bekjente og ukjente som gjør det siste stadig vekk. Utrolig frustrerende for han. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med noen fridager for meg som jobber i bokhandel....? I dag skrev jeg inn søkordet "No Jesbø". Fikk ingen treff og skjønte ikke engang hvorfor...... Kunden stod der og bare "eeeehm...."

Snaaart jaaanuuuar....

Endret av Sugar&Spice
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest middagshøyden
1 time siden, Sugar&Spice skrev:

På tide med noen fridager for meg som jobber i bokhandel....? I dag skrev jeg inn søkordet "No Jesbø". Fikk ingen treff og skjønte ikke engang hvorfor...... Kunden stod der og bare "eeeehm...."

Snaaart jaaanuuuar....

:hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2016 den 16.39, super-s skrev:

I dag var jeg i butikken, og hun som satt i kassa var tydeligvis veldig forkjøla, og satt og hostet og hostet mens hun scannet varene. Hun snudde seg ikke vekk eller hostet i albuen, neida, de gangene hun rakk å holde seg for munnen brukte hun håndflata. Er dette egentlig vanlig praksis? Jeg er klar over at det sannsynligvis er masse basilusker på alle varene fra før, men det er ikke så apetittelig å stå og se noen smøre basilusker ut over varene jeg handler. Etterpå gikk hun for å ta frukta.

Er det bare jeg som er sær som reagerer på dette?

Oi, det der høres ut som konen til butikksjefen i butikken hvor jeg jobbet da jeg var yngre. Hun hoster og nøs "på" kundene sine varer mens de gikk nedover båndet. Hun pleide også å klø seg i ørene mens hun sto i kassa (se for deg en hund som klør seg i/på/bak ørene sine, slik så hun ut ca.) 

Jeg bare: 😯 

Kunne ikke si noe heller, da. Konen til sjefen liksom.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg handlet på matbutikken da han bak kassa sa «er du sliten?» 

Jeg, lettere forfjamset: «ser jeg sliten ut?»

Han: «ja, du ser _veldig_ sliten ut!» 

Jeg: «...»

Måtte rett innom klesbutikken ved siden av og kikke meg i speilet. Synes jeg så helt normal ut, jeg. 

Unngår alltid kassa han sitter i nå 👀

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet på Coop obs for et par år siden og opplevde noe som bare var snodig. Betalte, og da kvitteringen var på vei ut, lener fyren bak kassa seg bakover med hendene bak hodet som om han skal slappe av (?). Jeg ser bare rart på han og vet ikke hva jeg skal si engang, og da «nikker» han mot kvitteringen og sier: «Bare ta den, du»

....? 🤨

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎12‎.‎2018 den 5.03, Chaya skrev:

Jeg blir ikke sur og jeg krangler aldri på det, men jeg synes det handler om service til kundene!

For eksempel var jeg innom Home & Cottage for å kjøpe en gave. Jeg skulle rett i besøk etterpå. Det var kun noen få kunder i butikken, og på veien rundt hilste jeg på tre butikkansatte (måtte bare si ifra om jeg trengte hjelp). Velger ut det jeg skal ha, og går for å betale. Spør han som står i kassa om han kan pakke inn gaven, men nei, "det går ikke i disse juletider". Når jeg forlot butikken, sto han fortsatt alene ved kassa og så utover lokalet. Ingen hektisk aktivitet altså, og ingen kø.

Sånt gir meg et dårlig inntrykk, og jeg tenker at kanskje skal jeg heller kjøpe neste gave et annet sted. Synes dette har blitt verre i den senere tid, før var det heller slik at de butikkansatte spurte om de skulle pakke inn. Selv om jeg ikke har problemer med å pakke inn selv når jeg har tid og anledning, så er ikke jeg så proff som enkelte av dem som jobber i butikk. Når næringen også klager over færre kunder og stadig økende netthandel, burde man i hvert fall tenke over hvordan man skal satse på god service for å beholde kundene, og som et ledd i å trekke flere kunder til sentrene/butikkene.

Høres ut som en ekstrahjelp som har fått beskjed om at "I julestresset har vi ikke tid til å pakke for kundene", men som ikke evner å tenke selv og bruke skjønn. 

Skjønner godt at du reagerte, men han trodde sikkert at han gjorde det eneste riktige :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde gledet meg masse til å endelig gå på standup show å ha litt barnefri. Jeg måtte ta bussen en time for å komme til showet men men det var det verdt. Jeg skulle kjøpe billett i døren men var ikke klar over at de kun tok imot kontanter. Det var selvfølgelig min feil at jeg ikke sjekket det på foran. 

Spurte om hun kunne holde av en billett til meg så jeg kunne springe til nærmeste kiosk å ta ut penger,jeg hadde vært tilbake innen maks 5 minutter. De som sto før meg i køen hadde også fått lagt av billetter som de hentet i døren. Dørvakten svarer at de har lagt av så mange billetter før idag at de kan dessverre ikke legge av en billett til meg. Ble ganske irritert over at det var så forskjellsbehandling men gikk ut av køen,tok ut penger,kom tilbake å da var de utsolgt for billetter! 

Jeg tenker at her burde de ha klare tydlige regler som gjelder alle. Enten bør de ha en regel at de dessverre ikke kan legge av billetter,men da må dette gjelde alle. Eller så kan de si at det er greit å holde av billetter men da må de jo holde av til alle som spør! Så tydlig forskjellsbehandling som dette gjør meg forbanna!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som regerer på dette?

Kommer bort til kassen og legger varene på disken. Da spør 99% av av alle butikkansatte:" Skal du ha dette?"

Er så fristende å svare "Nei, jeg bare la det her på gøy", og så bare gå.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Macro skrev:

Bare jeg som regerer på dette?

Kommer bort til kassen og legger varene på disken. Da spør 99% av av alle butikkansatte:" Skal du ha dette?"

Er så fristende å svare "Nei, jeg bare la det her på gøy", og så bare gå.

 

En talemåte, bare.

Noen ganger har jeg spurt om det jeg skal ha, kan ligge ved kassen mens jeg finner resten. Typisk i klesbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, student86 skrev:

En talemåte, bare.

Noen ganger har jeg spurt om det jeg skal ha, kan ligge ved kassen mens jeg finner resten. Typisk i klesbutikk.

Jeg skjønner jo det, men høres oppriktig teit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting jeg har reagert på i matvarebutikk er ansatte som ikke sier hei når det er min tur i kassen,å ikke engang sier hva beløpet kommer på nå jeg skal betale. Tror ikke hun likte jobben sin så veldig godt :P

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2018 den 3.40, tweet skrev:

Det har skjedd flere ganger på samme restaurant at de ikke vil slippe inn førerhunden til samboer, og det etter vi klaget på det. De krangler heldigvis ikke på det når vi forklarer at det er lov å ha han med inn da. 

Men på en annen restaurant måtte vi omtrent krangle oss til det. 

Servitør: Hei, dere kan ikke ta med hunden inn!

Jeg: Joda, det er en førerhund og da er det lov.

Han: Eeeh, men det er ikke lov med dyr her pga hygiene. 

Jeg: Hunden skal jo ikke være på kjøkkenet, så det skal gå fint altså. Han har rett på å være her.

Han: Vent litt, skal høre med kokken.

Kokken: Det er ikke lov med hund her pga allergi. Kan dere ikke sette han igjen ute? Eller i bilen?

Samboer: Nei, jeg er blind og har lov å ha med førerhund inn overalt!

Både servitøren og kokken er utenlandske, så jeg tenker at de kanskje ikke er klar over reglene (selv om de burde det). Så da spør jeg en norsk servitrise om hun kan reglene om førerhund i Norge. 

Hun: Jada, hunden får være med inn. 

Kokken: Et øyeblikk.. 

Han tar opp telefonen og googler det.

Kokken: Ok, det er greit, men da kan dere sitte der det ikke er så mye folk. 

🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Det skal sies at vi hadde med et bevis på at det er lov også, men de kranglet fortsatt på det.. 

Noe annet som også er jævlig irriterende, er når servitører/ansatte stiller meg spørsmål om samboeren min, mens han sitter der. «Skal han ha mer å drikke?». Han er blind, ikke døv!

 

Skjønner frustrasjonen. Mannen min er rullestolbruker og vi opplever jevnlig at ansatte både i butikk og på restaurant henvender seg til meg og ignorerer ham. "Vil han ha gaven pakket inn?" "Vil han ha mer å drikke?" "Hva vil han spise?" osv. Han er lam i beina og må bruke rullestol for å komme seg rundt, men ellers feiler det ham ingenting. Han opplever også jevnlig at folk snakker høyt og tydelig til ham. Han er ikke tunghørt. Han kan ikke gå og det påvirker ikke hørselen hans. Merkelige greier det der...og veldig irriterende.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konditorfrue
3 minutter siden, Christiane_W skrev:

Skjønner frustrasjonen. Mannen min er rullestolbruker og vi opplever jevnlig at ansatte både i butikk og på restaurant henvender seg til meg og ignorerer ham. "Vil han ha gaven pakket inn?" "Vil han ha mer å drikke?" "Hva vil han spise?" osv. Han er lam i beina og må bruke rullestol for å komme seg rundt, men ellers feiler det ham ingenting. Han opplever også jevnlig at folk snakker høyt og tydelig til ham. Han er ikke tunghørt. Han kan ikke gå og det påvirker ikke hørselen hans. Merkelige greier det der...og veldig irriterende.

Uff, blir sjokka 😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Meg: "Hei! Jeg vil ha en pizza til utkjøring,jeg ønsker pizza ×××  og drikke xxx til".

Den ansatte:  "pizzaen er klar til å hentes om 10 minutter". 

Så irriterenes når dette skjer ofte!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Kvepp said:

Meg: "Hei! Jeg vil ha en pizza til utkjøring,jeg ønsker pizza ×××  og drikke xxx til".

Den ansatte:  "pizzaen er klar til å hentes om 10 minutter". 

Så irriterenes når dette skjer ofte!

Om du sier du vil ha en "pizza til utkjøring" er jeg enig med pizzafolket, høres ut som du skal ha takeaway  😅 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎10‎.‎2015 den 10.47, AnonymBruker skrev:

Jeg var på Europris her om dagen,og lurer litt på hvorfor folk har valgt en jobb som innebærer å sitte i kassa hvis de ikke gidder å være litt serviceinnstilt?

Hun sa ikke hei,så ikke på meg og smilte ikke engang. Rakte meg et verdikort på 50 kroner uten å se på meg.

Ga meg en følelse av "ta dette og forsvinn!"

 

Ikke det at de er sånn voldsomt vennlige der,men de andre sier da i det minste hei og ser på deg.

 

 

Anonymkode: e9b51...907

Hva med dem ansatte som går rundt i butikken og smiler å sier hei, helt ukjente mennesker ??? Synes det hele virker teit. Du kjøper det du skal og går, det er vel det viktigste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...