Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

1 hour ago, 97'girl said:

Dette er ikke en stor sak akkurat. Men jeg blir oppgitt når jeg skal betale i kassa og h*n som sitter der ikke engang kaster et blikk på meg, sier ikke "hei" eller noe. Slår inn varene, sier prisen med robot-stemme, kikker ut i lufta og venter på jeg skal betale. Føler jeg er i veien eller at jeg må skynde meg å bli ferdig, akkurat som om den ansatte er dritlei av kundene som skal komme å forstyrre eller noe..? :klo: Det koster vel ikke så mye å møte blikket til kunden, gi et lite smil og si hei?

Der er jeg uenig. I butikken er jeg for å handle, og går det unna raskt og smertefritt, er jeg fornøyd. Hilsninger fra ukjente mennesker savner jeg ikke i det hele tatt, vi vet jo alle at det som sies er blank løgn – i virkeligheten er det dem knekkende likegyldig om en ukjent kunde får en "fin dag" eller ei, ikke kan de sjekke etterpå hvordan det gikk og ikke kan de påvirke det på noen måte.
Bortkastet falskt tøv!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2/21/2009 den 0.27, Marilyn0103 skrev:

Uansett, jeg ble møtt på en ekkel måte da hun nektet meg å bytte, og oppfattet det som dårlig service! Og jeg vet hva jeg snakker om.

Dere var begge frekke og rasistiske.

Litt mer fokus neste gang dere handler og litt mindre hue-oppi-rævva så går det fint. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Antoinette skrev:

Dere var begge frekke og rasistiske.

Litt mer fokus neste gang dere handler og litt mindre hue-oppi-rævva så går det fint. 

Innlegget er over 8 år gammelt

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod i kassen i en butikk og ventet på å betale. Køen bak meg vokste, og damen i butikken stod midt i butikken og snakket i tlf. Kunne høre at det var en personlig samtale. Når hun kom bak disken så kom det ingen "beklager for det". 

Ellers, så synes jeg ingenting om private samtaler foran kunder. En ting er når de står alene og så avslutter når kunden kommer i nærheten, men når de fortsetter praten foran kunden så blir det bare uproft. Du er på jobb så vær profesjonell og serviceinnstilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GauteS skrev:

Der er jeg uenig. I butikken er jeg for å handle, og går det unna raskt og smertefritt, er jeg fornøyd. Hilsninger fra ukjente mennesker savner jeg ikke i det hele tatt, vi vet jo alle at det som sies er blank løgn – i virkeligheten er det dem knekkende likegyldig om en ukjent kunde får en "fin dag" eller ei, ikke kan de sjekke etterpå hvordan det gikk og ikke kan de påvirke det på noen måte.
Bortkastet falskt tøv!

Den ser jeg. Men synes likevel det kan gjøre en liten forskjell hvis den ansatte er blid og hyggelig - det er faktisk et av kravene når man har en servicejobb og jobber med folk. Man skal være imøtekommende og hyggelig. For andre betyr det kanskje ikke så mye, men jeg får iallfall en mer positiv opplevelse hvis de smiler litt ;)

Endret av 97'girl
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, 97'girl said:

Man skal være imøtekommende og hyggelig. 

Joda, du har rett i det. Det omvendte er ikke bra i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.9.2017 den 14.37, 97'girl skrev:

Den ser jeg. Men synes likevel det kan gjøre en liten forskjell hvis den ansatte er blid og hyggelig - det er faktisk et av kravene når man har en servicejobb og jobber med folk. Man skal være imøtekommende og hyggelig. For andre betyr det kanskje ikke så mye, men jeg får iallfall en mer positiv opplevelse hvis de smiler litt ;)

Samme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har fått en jakke i gave, og de i butikken har glemt å ta av alarmen. 

 

Jeg gikk inn i butikken med jakken på, alarmen hyler og jeg går rett til kassen. Forklarer i en hyggelig tone hva som har skjedd. Forventet bare at de skulle beklage og ta av alarmen.

Ansatte: Har du kvittering?

Meg: Nei, som sagt så var det en gave. 

Kunde: For du må ha kvittering for at vi skal ta av alarmen. Dessuten er ikke dette våre alarmer. 

Så diskuterte vi litt frem og tilbake, og jeg ringer min mor for å høre om hun var helt sikker på at det var i den butikken jakken ble kjøpt. 

Da det var avklart sa de at jeg måtte dra på et kjøpesenter på andre siden av byen for der trodde de at alarmen kunne bli tatt av. De kunne ikke ringe og dobbeltsjekke for meg. Da måtte jeg visst bare dra opp og håpe på det beste. 

 

Altså jeg forstår at de blir skeptisk når jeg kommer uten kvittering, men når jeg går rett inn i butikken med jakken på meg så lurer jeg på når jeg skulle ha stjålet den? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg har fått en jakke i gave, og de i butikken har glemt å ta av alarmen. 

 

Jeg gikk inn i butikken med jakken på, alarmen hyler og jeg går rett til kassen. Forklarer i en hyggelig tone hva som har skjedd. Forventet bare at de skulle beklage og ta av alarmen.

Ansatte: Har du kvittering?

Meg: Nei, som sagt så var det en gave. 

Kunde: For du må ha kvittering for at vi skal ta av alarmen. Dessuten er ikke dette våre alarmer. 

Så diskuterte vi litt frem og tilbake, og jeg ringer min mor for å høre om hun var helt sikker på at det var i den butikken jakken ble kjøpt. 

Da det var avklart sa de at jeg måtte dra på et kjøpesenter på andre siden av byen for der trodde de at alarmen kunne bli tatt av. De kunne ikke ringe og dobbeltsjekke for meg. Da måtte jeg visst bare dra opp og håpe på det beste. 

 

Altså jeg forstår at de blir skeptisk når jeg kommer uten kvittering, men når jeg går rett inn i butikken med jakken på meg så lurer jeg på når jeg skulle ha stjålet den? 

 

Dette burde kunne løses ved at man sjekker opptak fra sikkerhetskamera sånn at man kan se at du kom inn i butikken med jakken på, da er sannsynligheten for at du har stjålet jakken så liten at det synes jeg de burde gi deg. Ellers forstår jeg godt skepsisen deres altså, da det å kle på seg klær inne i butikken er en ganske vanlig metode for å stjele.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, sunflower skrev:

 

Dette burde kunne løses ved at man sjekker opptak fra sikkerhetskamera sånn at man kan se at du kom inn i butikken med jakken på, da er sannsynligheten for at du har stjålet jakken så liten at det synes jeg de burde gi deg. Ellers forstår jeg godt skepsisen deres altså, da det å kle på seg klær inne i butikken er en ganske vanlig metode for å stjele.

Ser den, men det var den eneste jakken jeg hadde med meg. Eller tenkte de kanskje at jeg gikk jakkeløs hjemmefra for å satse på å finne en jakke å stjele? 

Og når det var fastslått at jeg ikke hadde stjålet den så burde det minste de kunne gjort vært å ringe den butikken som kanskje kunne ta av alarmen og sjekke hvilket alarmsystem de har. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

for ett par uker siden skulle en jeg kjenner kjøpe seg en ny mobiltelefon, så han gikk og kikket seg litt rundt på utvalget i butikken. Etterhvert kom det en ansatt bort til ham, og de ble stående og snakke litt om de forskjellige mobiltelefonene. 

men den ansatte prøvde nok litt i hardeste laget, for å få solgt den aller dyreste telefonen. I tillegg ønsket den ansatte at han skulle kjøpe med ett dyrt abonnement med lang bindingstid. Samt at han påstod at den mobiltelefonen med størst skjerm vissnok kom til å bruke mer data, enn andre "duppeditter" som hadde en litt mindre skjerm! :P   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎14‎.‎11‎.‎2017 den 20.56, The Kitten skrev:

Jeg har fått en jakke i gave, og de i butikken har glemt å ta av alarmen. 

 

Jeg gikk inn i butikken med jakken på, alarmen hyler og jeg går rett til kassen. Forklarer i en hyggelig tone hva som har skjedd. Forventet bare at de skulle beklage og ta av alarmen.

Ansatte: Har du kvittering?

Meg: Nei, som sagt så var det en gave. 

Kunde: For du må ha kvittering for at vi skal ta av alarmen. Dessuten er ikke dette våre alarmer. 

Så diskuterte vi litt frem og tilbake, og jeg ringer min mor for å høre om hun var helt sikker på at det var i den butikken jakken ble kjøpt. 

Da det var avklart sa de at jeg måtte dra på et kjøpesenter på andre siden av byen for der trodde de at alarmen kunne bli tatt av. De kunne ikke ringe og dobbeltsjekke for meg. Da måtte jeg visst bare dra opp og håpe på det beste. 

 

Altså jeg forstår at de blir skeptisk når jeg kommer uten kvittering, men når jeg går rett inn i butikken med jakken på meg så lurer jeg på når jeg skulle ha stjålet den? 

Det kunne ha vært at du hadde stjålet den for noen uker siden, å nå kommer tilbake å sier den er "fått i gave" :) 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, #Sunrise skrev:

Det kunne ha vært at du hadde stjålet den for noen uker siden, å nå kommer tilbake å sier den er "fått i gave" :) 

Joda, og jeg og min mor har gått sammen og laget identiske forklaringer. :roll: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, The Kitten skrev:

Joda, og jeg og min mor har gått sammen og laget identiske forklaringer. :roll: 

Min tidligere venninen var helt rå på å stjele i butikker, å du skulle bare vist alle triksene hun kunne bruke:P 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, The Kitten said:

Joda, og jeg og min mor har gått sammen og laget identiske forklaringer. :roll: 

Jeg synes ikke den butikkansatte gjorde noe galt. Det er helt vanlig å ikke ta av alarmen på varer som kunder ikke har kvittering for... Det at du fysisk gikk med jakken ender ikke på det. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Skulle kjøpe boken «optiske illusjoner» lette først, men fant den ikke så jeg gikk å spurte 😊

jeg: har dere boken optiske illusjoner?

kassadama: mener du sånn hvor bilde kommer ut på en måte?

Jeg: ja stemmer 😊

kassadame: ehh nei jeg vet ikke, kanskje den boka her?

*peker på en bok med 3-d cover*

😩😩😩😩😩😩😩😩😩

 

jeg har ingen planer om å bruke 350kr på en bok med 3-d cover 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Men, jeg var innom Lefdal, og kjøpte et par greier (husker ikke hva).
Men, da jeg kom til kassen med varene (jeg hadde noen spørsmål om noe), her er det som skjedde videre

Jeg: Hei, du jeg..
Kjerringen bak disken: Hei, *piip piip piip*
Jeg: Hei, kan du
Kjerringen ser opp på taket
Jeg: Ja, denne varen her...
Kjerringen: piip piip
Kjerringen bak kassen: Pose?
Jeg: Ja, men det var...
Kjerringen: Det blir kr xxxxx
Jeg: Ja, men du jeg vil spørre...
Kjerringen bak kassen (i dette øyeblikk så hun på neste kunde, mens kun "sa" til med: Ha en fin dag!
Jeg: Dra til helvete (jeg sa det da jeg gikk)
Hun: Hei, hva kan jeg hjelpe deg med? (kunden etter meg)

Jeg trykket på "surefjes" på den automaten da jeg gikk ut, og sendte en lang klage via epost. Jeg venter fortsatt på svar, 2 år etterpå...)
Hun var en robot. Hvis jeg hadde sagt at verden gikk under om 5 minutter hadde hun uansett ønsket meg en fin dag videre

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På temaet "Dumme ting kunder sier", så er det jo nesten ukentlig videreføring av den evindelige pose-diskusjonen der.  Men ja, det hender det er dem i kassa som også kan være litt brød der. 

Her for noen dager siden, damen i kassen slår inn varene mine, høflig som jeg er sier jeg også at jeg trenger en pose, hun nikker, slår inn ferdig, og jeg betaler.  Går til bunnen av båndet for å pakke, men ingen pose. 

Meg:  Unnskyld, jeg skulle gjerne hatt posen min. 

kassa:  Du sa nei til pose. 

Meg:  Da har det nok blitt litt missfortåsele.  Men uanett, jeg trenger en pose. 

Kassa:  Det blir en krone, men du får vente til jeg er ferdig med denne kunden (hun hadde jo selvsagt begynt på neste) 

Så mens jeg venter, så kikker jeg for engangs skyld på kvitteringen min, og hva skuer mine blå?  En stk pose slått inn..... 

Når hun er ferdig med kunden sin, og jeg viser kvitteringen min, så er det bare et surt stønn å høre, mens hun kaster 7-8 poser nedover båndet, uten å si et ord, for så å begynne på neste kunde.   Ikke store greiene for meg, men et lite beklager hadde vært på sin plass.... syns nå jeg. 

 

 

 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...