Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, allesote skrev:

Det er jo en vinn-situasjon for deg haha!

Ja, og jeg dro ikke tilbake for å oppklare situasjonen 😆

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får av og til spørsmålene "trenger du NOEN poser" hvor jeg bare får en pose likevel. Eller "trenger du pose?" hvor jeg svarer "ja, takk. Jeg trenger nok 3stk". Også får jeg kun en. Skjer så ofte så begynner å lure på om noen gjør det med vilje. Synes Rema er best på poser. De spør ofte mens de legger på første varen. Det er mye bedre for da får man pakket før man skal betale og køen går mye raskere. 

Hater maset på meny i de selvbetjente kassene hvis jeg skal kjøpe alkohol. Pleier å gå i vanlig kasse om det er lite kø siden jeg vet man må inn med fingeravtrykk/de må godkjenne. Men noen ganger er det mye kø i kassene og av og til står det en ansatt og hjelper de som bruker de selvbetjente kassene. Skjer støtt og stadig at jeg kjøper et par øl også må ha hjelp. Har forsøkt å registrere avtrykk flere ganger, men er alltid noe feil som skjer. Så sier alltid at jeg ikke ønsker å registrere det fordi det ofte blir feil likevel. Men så må de mase og mase også må jeg styre på meg avtrykk igjen og igjen. 

Er fryktelig irriterende hvis de lar båndet gå og gå selv om de ser at varer blir trykt hele nede med båndet eller flate toro-poser osv som er på vei inn i rullebåndet. Jeg forsøker å legge på varer "riktig", men ikke alltid så lett om man storhandler. Utrolig frustrerende når bringebærene blir most, urtene ikke blir satt til siden osv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2020 den 2.38, Depresso skrev:

Handlet nye rullegardiner på Jysk. Når vi kom hjem og åpnet den så vi at metallstangen inni var ødelagt så vi tok den med tilbake for å bytte. Vi fikk en helt ny en, mot at vi fremviste kvittering og skrev under på den. 
Når vi omsider kom hjem igjen skulle vi montere denne rullegardina, men det viste seg at den ikke var 180 cm bred som det sto på pakken, men 177 cm så den passet dessverre ikke vårt vindu. Når vi dro tilbake å skulle returnere produktet så fikk vi ikke det da vi måtte fremvise kvitteringen. Men den har jo dere, sa vi.
- Nei, vi tar ikke vare på kvitteringer, sa hun i kassa. 
Da synes jeg det var rart at vi måtte skrive under på kvitteringen å levere den til han i kassen. Vi fikk jo ikke ny kvittering tilbake.

Den butikkansatte spurte hvordan han i kassen så ut den dagen.

»Åja, det er Joakim. Han bruker å kaste kvitteringene. Han har fått advarsler da men heh. Men hvis du ikke kan fremvise kvittering er det ikke mye jeg kan gjøre»

Jeg viser henne på mobilbank- appen når kjøpet ble og hvor og sum. Det holdt ikke. 

Hun sa at hvis størrelsen ikke passer så kan vi bytte i noe annet å sage og klippe til rullegardina selv. «Det er enkelt så det klarer dere!!» sa hun.

Så da gikk vi hjem igjen med en persienne som er for liten.. utrolig dårlig kundeservice. Handler ikke hos Jysk igjen.. 

Jysk, ja... Jeg liker egentlig den butikken men det er en del tull med varene der, som f.eks. flatpakkede møbler som mangler deler.

Jeg var innom Jysk en gang og skulle kjøpe en liten ting. Det var ingen i kassa da jeg skulle betale, så jeg ble stående å vente der mens jeg så etter ledige selgere. En annen kunde kom gående inn døra og stilte seg bak meg. Kort tid etter kom en selger gående et stykke unna, han så meg stå ved kassen, men akkurat da bestemte kunden bak meg seg for å gå bort til selgeren for å spørre om dyner og puter og noe greier. Selgeren ble da stående og snakke med denne kunden borte ved hyllene, mens jeg sto ved disken uten å få hjelp. Jeg sto ei stund til, men det kom ingen andre, og den ene selgeren viste ingen tegn til å ekspedere meg før han fortsatte den langvarige samtalen om dyner og puter. Så da la jeg varen på disken og gikk.

Mulig jeg var litt overfølsom, men selgeren så jo at jeg sto ved kassen og at den andre kunden var bak meg i "køen". Jeg mener han burde ha ekspedert meg først (det hadde tatt ham noen få minutter), og deretter brukt tid på å hjelpe den andre kunden. Men sånn går nå dagan.

  • Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ardwinna skrev:

Jysk, ja... Jeg liker egentlig den butikken men det er en del tull med varene der, som f.eks. flatpakkede møbler som mangler deler.

Jeg var innom Jysk en gang og skulle kjøpe en liten ting. Det var ingen i kassa da jeg skulle betale, så jeg ble stående å vente der mens jeg så etter ledige selgere. En annen kunde kom gående inn døra og stilte seg bak meg. Kort tid etter kom en selger gående et stykke unna, han så meg stå ved kassen, men akkurat da bestemte kunden bak meg seg for å gå bort til selgeren for å spørre om dyner og puter og noe greier. Selgeren ble da stående og snakke med denne kunden borte ved hyllene, mens jeg sto ved disken uten å få hjelp. Jeg sto ei stund til, men det kom ingen andre, og den ene selgeren viste ingen tegn til å ekspedere meg før han fortsatte den langvarige samtalen om dyner og puter. Så da la jeg varen på disken og gikk.

Mulig jeg var litt overfølsom, men selgeren så jo at jeg sto ved kassen og at den andre kunden var bak meg i "køen". Jeg mener han burde ha ekspedert meg først (det hadde tatt ham noen få minutter), og deretter brukt tid på å hjelpe den andre kunden. Men sånn går nå dagan.

Har muligens nevnt det i denne tråden før, men en gang jeg var på jysk, så spurte jeg en av de ansatte om de hadde en utstillings modell av et spesifikt møbel, hun var ikke sikker, og gikk for å spørre noen. Omtrent 10 min senere kom hun tilbake, og små lo litt mens hun unnskyldte at det tok litt tid, hun hadde nemlig møtt på en kollega hun ikke hadde sett på noen uker, så det hadde tatt en liten prat....Det blir litt for dumt

  • Liker 23
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

For halvannen måneds tid siden var jeg innom et hagesenter i nærområdet på jakt etter en spesifikk plante. Fikk beskjed om at den kom inn et par dager senere og fikk tilbud om at de kunne sette av til meg, noe jeg takket ja til. Jeg ba henne sette av to stykker.

Dagen etter at de skulle ha kommet inn dro jeg på hagesenteret. Hun jeg snakket med første gangen jeg var innom var ikke å se, så jeg spurte en annen ansatt som hevdet at de aldri satte av varer. Hun gikk på lageret og sjekket uten å finne noe. De hadde heldigvis flere igjen, så jeg fant to planter, betalte og dro hjem. Ute av verden tenkte jeg.

I dag var jeg innom samme hagesenter igjen. Hun som tilbød seg å sette av plantene var på jobb. Velkomsthilsnen hennes var "Du kom aldri å hentet plantene jeg satte av til deg." Prøvde å forklare henne hva som hadde skjedd, men hun ville ikke høre og var bare irritert over at jeg ikke hadde hentet plantene og fortsatte med å legge ut om hvor håpløst det var at folk ikke hentet når de satte av ting.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Match. Hadde kjøpt en topp der jeg var veldig fornøyd med og stakk innom for å se om de hadde en pen bukse som passet til toppen, siden den hadde en litt sær spesiell farge. Hadde den derfor med. 

Gikk og tittet og en dame spurte om jeg trengte hjelp. Sa at jeg foreløpig bare tittet, men at jeg har med en genser jeg kjøpte der tidligere og kunne tenke meg å prøve toppen til noen bukser. Plukket toppen opp fra posen for å vise hvilken det var snakk om. Hun røsket toppen ut av hendene på meg og spurte om jeg hadde kvittering på dette. Nei det hadde jeg ikke, men du ser vel at genseren er vasket flere ganger og at det luktet vaskemiddel av den? Hvis jeg hadde stjålet den så hadde jeg vært passe dum som kom tilbake med den? 

Kunder med lange ører stod rundt og jeg følte meg såpass klein at jeg bare gikk ut og har ikke vært innom siden. Kanskje det var jeg som var dum kunde her men det var noe med måten hun snakket til meg på, har forøvrig aldri stjålet noe i mitt liv så tror ikke akkurat jeg er noen "mistenkt". 

  • Liker 17
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på Kiwi og kjøpte diverse i går. Det stod en Karen foran meg i køen og da hun skulle betale ble hun heller stående å legge ut i det vide og brede om at Meny delte ut gratis munnbind til kunder og hun skjønte ikke hvorfor Kiwi ikke kunne gjøre det samme. At køen hopet seg opp bak henne spilte tydeligvis ikke noen rolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
padawan skrev (1 minutt siden):

Var på Kiwi og kjøpte diverse i går. Det stod en Karen foran meg i køen og da hun skulle betale ble hun heller stående å legge ut i det vide og brede om at Meny delte ut gratis munnbind til kunder og hun skjønte ikke hvorfor Kiwi ikke kunne gjøre det samme. At køen hopet seg opp bak henne spilte tydeligvis ikke noen rolle. 

Men her var det jo kunden som var dum.....ikke den butikkansatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orbis skrev (På 19.6.2020 den 23.17):

Har muligens nevnt det i denne tråden før, men en gang jeg var på jysk, så spurte jeg en av de ansatte om de hadde en utstillings modell av et spesifikt møbel, hun var ikke sikker, og gikk for å spørre noen. Omtrent 10 min senere kom hun tilbake, og små lo litt mens hun unnskyldte at det tok litt tid, hun hadde nemlig møtt på en kollega hun ikke hadde sett på noen uker, så det hadde tatt en liten prat....Det blir litt for dumt

Apropos utstillingsvarer på Jysk... Jeg var innom der for noen måneder siden for å kjøpe en stumtjener de hadde på salg. Jeg så de hadde en sånn jeg ville ha, stilt ut i butikken, og gikk til kassa og spurte om de hadde den på lager. Det hadde de ikke, så jeg spurte om å få kjøpe den som sto i butikken. Det fikk jeg ikke (noe jeg egentlig forventet), og selgeren kunne i tillegg fortelle meg hvorfor hun ikke kunne selge meg utstillingsvaren; "Hvis vi selger utstilte varer, må vi møte på jobb på søndag for å montere en ny vare til utstilling, uten å få betalt for det!"
Jo takk for opplysningen, men det hadde vel egentlig holdt å bare si nei :P 

(Og så lurer jeg litt på om dette faktisk er sant)

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Ardwinna said:

Apropos utstillingsvarer på Jysk... Jeg var innom der for noen måneder siden for å kjøpe en stumtjener de hadde på salg. Jeg så de hadde en sånn jeg ville ha, stilt ut i butikken, og gikk til kassa og spurte om de hadde den på lager. Det hadde de ikke, så jeg spurte om å få kjøpe den som sto i butikken. Det fikk jeg ikke (noe jeg egentlig forventet), og selgeren kunne i tillegg fortelle meg hvorfor hun ikke kunne selge meg utstillingsvaren; "Hvis vi selger utstilte varer, må vi møte på jobb på søndag for å montere en ny vare til utstilling, uten å få betalt for det!"
Jo takk for opplysningen, men det hadde vel egentlig holdt å bare si nei :P 

(Og så lurer jeg litt på om dette faktisk er sant)

Høres merkelig ut... Om de ikke har varen inne så får de den vel ikke levert på søndag? Og får de den før det så er det vel bare å slenge den opp med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på jula jeg spurte en ansatt om de kunne holde av en vare som de tydelig sa de skulle få Inn på lager. vi ble enige om at de skulle holde av varen til oss da dette er en vare som ofte fort de går Tom for. det var ca 1 uke til de skulle få varene på lager de noterte navn tlfnr og alt.  da vi kom tilbake for og hente varen fikk jeg beskjed om at nei de hadde ikke holdt av noen vare og de hadde heller ikke lov til og holde av varen og de hadde tydelighvis ikke registrert reservasjonen. da ringte jeg til kundesenteret og da fikk jeg beskjed om at varen ikke kom Inn før i jan/feb. 😐😦 så der hadde jeg stått høygravid og i kø i over 20 min. og i tillegg ringt til kundesenteret fordi en ansatt løyv til meg. og garanterte meg 1 uke tidligere om at varen kom Inn på lager om 1 uke og den var holdt av til oss.

Endret av Diamondlady
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overvektig og var på en Victoria's Secret butikk i USA og fikk beskjed da jeg kom inn at de har dessverre ikke min størrelse. Jeg svarte at det var da rart siden jeg jeg har flere BH'er derfra allerede og har muligens på meg en akkurat nå. Jeg så meg litt rundt, prøvde noen BHer, og hun hjalp meg å finne min størrelse i BH-modellene jeg var interessert i. 36DD i noen og 36D i andre, og de har ett nummer større i omkrets og opp til DDD i cup i de fleste BH-modeller.

Ikke min størrelse, du liksom. Hun sa aldri unnskyld for den kommentaren. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lokale Europris! De legger dyrere varer blant salgsvarer (dette er en gjenganger) og blir sure når man i god tro forsøker å kjøpe rælet som jo selvfølgelig ikke var på tilbud. Det som for øvrig faktisk er tilbudsvarer slås også inn til fullpris. Ingen vet noensinne noe om noe som helst og er som standard sure og lite hjelpsomme. 
 

Det toppet seg da jeg skulle reklamere på en koffert som ikke engang var billig, det ene hjulet ramlet av på flyplassen allerede før innsjekk. De mente at jeg måtte ta det på forsikringen min og at jeg løy om hendelsesforløpet. Følte meg så til de grader mistenkeliggjort.


Butikksjefen ga meg aller nådigst en ny koffert etter mye frem og tilbake, en billigere og mindre variant jeg slett ikke ville ha! Var så lei og ydmyket at jeg bare tok med meg spetakkelet og gikk. 
 

Nå har jeg lært leksen og gir opp. Fool me once..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ElMona skrev (15 timer siden):

Høres merkelig ut... Om de ikke har varen inne så får de den vel ikke levert på søndag? Og får de den før det så er det vel bare å slenge den opp med en gang

Tror selgeren mente at så snart varen kom inn igjen, måtte en ny vare monteres til utstilling, og dette hadde de ikke tid/lov til å gjøre i ordinær arbeidstid. Istedet, som straff, måtte de møte på en søndag og montere uten å få betalt for det.

Hyggelig arbeidsmiljø de har der. Best å ikke gjøre noe feil! :P

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i en bokhandel. Kjøpte cellofan og gavepapir. Kassadamen kommenterte da "du vet at dette er cellofan? Det er gjennomsiktig" i et tonefall jeg oppfattet som nedlatende. Jeg svarte bare at "Ja, det er jeg klar over". Det var jo en grunn til at jeg kjøpte det...var sikkert ment som god informasjon. Men de fleste vet hva cellofan er, og man kan egentlig se på rullen at den er gjennomsiktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloodflowers skrev (1 minutt siden):

Var i en bokhandel. Kjøpte cellofan og gavepapir. Kassadamen kommenterte da "du vet at dette er cellofan? Det er gjennomsiktig" i et tonefall jeg oppfattet som nedlatende. Jeg svarte bare at "Ja, det er jeg klar over". Det var jo en grunn til at jeg kjøpte det...var sikkert ment som god informasjon. Men de fleste vet hva cellofan er, og man kan egentlig se på rullen at den er gjennomsiktig.

Jeg vil nok tro hun bare ville forsikre deg om at du visste hva du kjøpte. Jeg gjorde den feilen en gang. Trodde det var sølvpapir 😛 Vil nok tro det er flere som har gjort den feilen og derfor informerer hun om det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 17.2.2016 den 16.07):

De fleste spør om man har kjennskap til preparatet og lar det være med det dersom kunden har det, og de fleste har såppas forståelse at man heller snakker lavt og diskret dersom man har vært I hylla for intimvarer. Men dette er vel untaket som blir nevnt, de som ikke spør og det er ikke deres jobb å skrike ut og informere hele apoteket om canesten og andre produkter. 

Anonymkode: 01952...ac6

Jeg ble nektet å kjøpe canesten en gang jeg... 😳 

Hun på apoteket spurte meg om jeg hadde vært hos legen å sjekket for soppinfeksjon. Jeg bare nei, men jeg vet at... hun; "da får du ikke kjøpe den, den er kun om man har soppinfeksjon, så du får sjekke hos legen først!" Ble så utrolig flau og brydd, at jeg bare dro. Veldig unødvendig å rope ut til halve apoteket, så alle skjønner at noe problemer i underlivet har jeg jo... litt eldre i dag, så nå hadde jeg nok bare gjentatt meg selv, å sagt at canesten er reseptfritt, så hun må i så fall gi meg en god grunn for å nekte, men der og da ble jeg bare brydd av hele greia. 

Dro på et annet apotek, og fikk selvsagt kjøpt med en gang. Drar ikke på det første apoteket igjen, for å si det sånn..  

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansatt på POWER: 

Selger:Vil du kjøpe telefonen med Telia abonnement å få 500kr avslag på telefonen?

meg: Nei jeg har ikke dekning hjemme med telia. Har kun dekning med Telenor.

selger: Ja men du får fem hundre kroner avslag!!!!!

meg: Betaler heller 500kr ekstra for telefonen enn å ikke ha dekning...

 

 

 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (6 timer siden):

Tror selgeren mente at så snart varen kom inn igjen, måtte en ny vare monteres til utstilling, og dette hadde de ikke tid/lov til å gjøre i ordinær arbeidstid. Istedet, som straff, måtte de møte på en søndag og montere uten å få betalt for det.

Men det er jo fullstendig ulovlig jf. Arbeidsmiljøloven. Fatter ikke at folk finner seg i sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (14 timer siden):

Men det er jo fullstendig ulovlig jf. Arbeidsmiljøloven. Fatter ikke at folk finner seg i sånt.

Ikke alle kan loven dessverre. Når jeg var fersk i arbeidslivet jobbet jeg et par ganger 10 dager i strekk, ante ikke at det ikke var lov og ville ikke «klage» ettersom jeg var ny der

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...