Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Gjest middagshøyden
På 27.6.2019 den 23.34, Rørleggerfrue skrev:

Ansatt: Er ikke du sånn Google-generasjon da?

Meg:  😐

 

Fikk hjelp av en kunde som overhørte han. 

:overrasket: Da hadde jeg googlet "kundeservice" foran ham og vist ham resultatet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Dette er ikke noen "big deal", men jeg stusset litt da jeg handlet i sted. Utenfor var det pissregn, kassene er like ved store vinduer, så man må være blind om man ikke ser hva slags vær det er der ute. Allikevel presterer damen i kassen å spørre meg om jeg vil ha plast eller papirposer. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
6 minutter siden, SardintrollReturns skrev:

Dette er ikke noen "big deal", men jeg stusset litt da jeg handlet i sted. Utenfor var det pissregn, kassene er like ved store vinduer, så man må være blind om man ikke ser hva slags vær det er der ute. Allikevel presterer damen i kassen å spørre meg om jeg vil ha plast eller papirposer. :P 

Slike spørsmål går helt automatisk 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Luna Llena skrev:

Slike spørsmål går helt automatisk 😉

Jeg vet, jeg har selv prestert å spørre om kunden vil ha papir, og så følt for å bite tunga av meg når jeg ikke bare ser men også hører regnet dette. :fnise: Men det blir annerledes når man selv er kunde. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Gjest ElMona
5 hours ago, jordbær86 said:

At de spør om du vil ha en pose når du har så mange varer at du trenger flere poser

Dette er fordi veldig veldig mange har med seg bærenett. Og poser koster penger og kunder blir sure om du bare slår inn poser de ikke trenger. OG mange har begynt å bruke pappkasser, eller tar varene tilbake i vogna og kjører de rett i bilen. 

 Så butikkansatte må spørre, uansett hvor mange varer kunden har, de kan ikke bare anta. 

Endret av ElMona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden når jeg jobbet i en brustadbu type butikk midt i oslo, så gjorde jeg en litt flau feil. 

Det var søndag, midt på sommeren, og det var dritvarmt. Hadde jobbet 11timer i strekk, da han som skulle avløse meg aldri kom på jobb, svarte ikke i tlf, og vi hadde store problemer med å få tak i flere folk. Uansett, det var kø gjennom hele butikken og nærmest ut døra, vi hadde kun to kasser, og den andre kassa slutta plutselig å funke, så den måtte resettes. Og det tar litt tid. Til vanlig var jeg både rask og effektiv i kassa, men her dummet jeg meg ut. 

En som skal handle for rett under 100kroner, gir meg 5mynter og sier behold resten. Jeg ehm, beklager men du har ikke gitt meg nok til å betale for alt. Joda, sier han, se igjen du. 

Han hadde gitt meg 5stk 20kroninger og hodet mitt sa 5stk10ere xD. ble så flau, var stressa og følte meg særdeles lite smart og veldig ueffektiv. Han tok det bra men noen av de andre kundene syns det tok for lang tid ja.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være veldig pågående. Det er så irriterende når butikkansatte kommer bort til deg og spør f.eks. "Trenger du hjelp?" før du i det hele tatt har rukket å kikke rundt. Jeg foretrekker å finne ting selv og spørre om jeg eventuelt trenger hjelp.

Jeg har gått ut av flere butikker pga for pågående selgere

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, The Kavorka skrev:

Å være veldig pågående. Det er så irriterende når butikkansatte kommer bort til deg og spør f.eks. "Trenger du hjelp?" før du i det hele tatt har rukket å kikke rundt. Jeg foretrekker å finne ting selv og spørre om jeg eventuelt trenger hjelp.

Jeg har gått ut av flere butikker pga for pågående selgere

Vår tidligere sjef  mente vi måtte være sånn i starten, men heldigvis var vi mest alene så vi styrer dette selv. Synes det er slitsom å være pågående selger.


Jeg kan si hei ganske kjapt (dette er jo også for å forebygge stjeling, blant annet.), men pleier å avvente litt med å spørre om kunder trenger mer hjelp. Synes det var flaut å være her når sjefen var her, for han lot ikke kundene være i fred om de vil titte heller. Det veldig få ganger det å være pågående lønner seg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd å få beskjed fra daglig leder om at vi måtte være pågående mot kundene, for å selge mer. Jeg hater pågående butikkansatte selv, så jeg nektet å være så pågående mot alle. Man må jo se an kundene litt, man merker fort om de vil gå i fred eller om de faktisk ønsker at en butikkansatt skal følge dem rundt i butikken og vise dem hva de bør kjøpe. Jeg pleide å smile og si hei når kunden kom inn, vente litt og så si at de bare må si i fra dersom de trenger hjelp til å finne noe. Da får de som vil det gå i fred, og så får de som ønsker hjelp tilbud om det. Jeg solgte minst like mye som de mer pågående selgerne, så noe rett måtte jeg da gjøre. :)

Noe av det verste jeg vet, er når man er alene eller en av få kunder i en butikk med flere selgere, og så får man "trenger du noe hjelp, eller?" tre ganger fra tre ulike selgere. Jeg prøver å være høflig, men kjenner at når tredjemann spør blir jeg oppgitt og svarer kanskje litt skarpt. Det er ikke snakk om veldig store og uoversiktlige butikker heller.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet nye rullegardiner på Jysk. Når vi kom hjem og åpnet den så vi at metallstangen inni var ødelagt så vi tok den med tilbake for å bytte. Vi fikk en helt ny en, mot at vi fremviste kvittering og skrev under på den. 
Når vi omsider kom hjem igjen skulle vi montere denne rullegardina, men det viste seg at den ikke var 180 cm bred som det sto på pakken, men 177 cm så den passet dessverre ikke vårt vindu. Når vi dro tilbake å skulle returnere produktet så fikk vi ikke det da vi måtte fremvise kvitteringen. Men den har jo dere, sa vi.
- Nei, vi tar ikke vare på kvitteringer, sa hun i kassa. 
Da synes jeg det var rart at vi måtte skrive under på kvitteringen å levere den til han i kassen. Vi fikk jo ikke ny kvittering tilbake.

Den butikkansatte spurte hvordan han i kassen så ut den dagen.

»Åja, det er Joakim. Han bruker å kaste kvitteringene. Han har fått advarsler da men heh. Men hvis du ikke kan fremvise kvittering er det ikke mye jeg kan gjøre»

Jeg viser henne på mobilbank- appen når kjøpet ble og hvor og sum. Det holdt ikke. 

Hun sa at hvis størrelsen ikke passer så kan vi bytte i noe annet å sage og klippe til rullegardina selv. «Det er enkelt så det klarer dere!!» sa hun.

Så da gikk vi hjem igjen med en persienne som er for liten.. utrolig dårlig kundeservice. Handler ikke hos Jysk igjen.. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjøre forskjell på kunder når det gjelder vennlighet. Det blir observert av andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katerinaa1998

En ansatt på Kiwi ropte etter meg for å spørre om jeg vil ha kvittering når jeg bare kjøpte en liten tyggispakke... 😂 

Endret av Katerinaa1998
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2020 den 2.45, Katerinaa1998 skrev:

En ansatt på Kiwi ropte etter meg for å spørre om jeg vil ha kvittering når jeg bare kjøpte en liten tyggispakke... 😂 

Automatikk det der 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle kjøpe en veske i bursdagsgave, og fant en del barnetøy i samme butikk som jeg også ville kjøpe. Veska var pent brettet sammen med en fin sløyfe rundt. Når jeg hadde betalt foreslo den ansatte å bruke veska som pose, og før jeg fikk sagt noe hadde hun revet opp sløyfa og skulle til å stappe alt det andre jeg hadde kjøpt oppi veska. Når jeg sa at det var en gave og at jeg heller ønsket å kjøpe en pose til varene, så ble hun skikkelig snurt på meg og sa "javel? 🤔" til meg i en frekk tone som om jeg var fullstendig urimelig som krevde noe sånt. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke butikkansatt, men restaurantansatt, men føler allikevel den passer inn i tråden.

17:45: Bestilte to pizzaer fra den lokale italienske restauranten. Den som tok telefonen sjekket med kokken og jeg fikk beskjed om at pizzaene kunne hentes 20 minutter senere.

18:15: Jeg ankom restauranten for å hente 10 minutter etter planen, måtte kjøre omvei pga trafikkulykke. De hadde ikke pizza klar til meg og fant ikke bestillingen. Jeg viste dem anropsloggen på telefonen min og fortalte at den som tok i mot bestillingen hadde sjekket hvor lang tid det ville ta med kokken. Etter litt diskusjon mellom de ansatte kom de frem til at de kunne ha pizzaene mine klare om 30-45 minutter. 

Jeg påpekte at jeg hadde bestilt over en halvitme tidligere og hadde fått beskjed om at jeg kunne hente pizzaene om 20 minutter. Svaret jeg fikk var at de hadde glemt å legge inn bestillingen min og nå hadde de mange gjester i restauranten og måtte prioritere gjestene der som ventet på mat. Jeg kunne få et glass vann mens jeg ventet. Null beklagelse for at de hadde surret. Jeg endte på Peppes.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ferie og hadde fått en Coop-kupong med 20% rabatt på et valgfritt Ty kosedyr. På en Obs! butikk la jeg den største versjonen av leoparden Dottie i handlevogna. Kassadama sa at det ikke var strekkode på den, men fant prisen. Jeg viste kupongen på mobilen at jeg hadde 20% rabatt. Dama visste ikke hva hun skulle gjøre, og ringte etter hjelp. Da jeg kom til hytta, og hadde ryddet bort matvarene, så jeg kvitteringa. Jeg hadde kjøpt Dottie til 80% rabatt!
 

 

Endret av MyMichelle
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, MyMichelle skrev:

Jeg var på ferie og hadde fått en Coop-kupong med 20% rabatt på et valgfritt Ty kosedyr. På en Obs! butikk la jeg den største versjonen av leoparden Dottie i handlevogna. Kassadama sa at det ikke var strekkode på den, men fant prisen. Jeg viste kupongen på mobilen at jeg hadde 20% rabatt. Dama visste ikke hva hun skulle gjøre, og ringte etter hjelp. Da jeg kom til hytta, og hadde ryddet bort matvarene, så jeg kvitteringa. Jeg hadde kjøpt Dottie til 80% rabatt!
 

 

Det er jo en vinn-situasjon for deg haha!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...