Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, Elghund skrev:

Husker ikke om jeg har sagt det før, men var på Vita og skulle kjøpe fuktighetskrem.  Spurte hva som egentlig er forskjellen på dagkrem og nattkrem.  Dama så på meg som om jeg hadde to hoder, og forklarte veldig sakte at dagkremen har man på om dagen, nattkremen om natten.

Imponerende svar! :fnise:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Elghund skrev:

Husker ikke om jeg har sagt det før, men var på Vita og skulle kjøpe fuktighetskrem.  Spurte hva som egentlig er forskjellen på dagkrem og nattkrem.  Dama så på meg som om jeg hadde to hoder, og forklarte veldig sakte at dagkremen har man på om dagen, nattkremen om natten.

Haha! 😂 Bestefaren min fortalt meg da jeg var liten at det var krise om Bestemor tok på feil krem, for hvis man tok på nattkrem om dagen så bare sovnet man. 😂😂 Jeg trodde på det til jeg var ganske stor.. 😆

Endret av Akvarium85
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2018 den 13.35, slumkim skrev:

På temaet "Dumme ting kunder sier", så er det jo nesten ukentlig videreføring av den evindelige pose-diskusjonen der.  Men ja, det hender det er dem i kassa som også kan være litt brød der. 

Her for noen dager siden, damen i kassen slår inn varene mine, høflig som jeg er sier jeg også at jeg trenger en pose, hun nikker, slår inn ferdig, og jeg betaler.  Går til bunnen av båndet for å pakke, men ingen pose. 

Meg:  Unnskyld, jeg skulle gjerne hatt posen min. 

kassa:  Du sa nei til pose. 

Meg:  Da har det nok blitt litt missfortåsele.  Men uanett, jeg trenger en pose. 

Kassa:  Det blir en krone, men du får vente til jeg er ferdig med denne kunden (hun hadde jo selvsagt begynt på neste) 

Så mens jeg venter, så kikker jeg for engangs skyld på kvitteringen min, og hva skuer mine blå?  En stk pose slått inn..... 

Når hun er ferdig med kunden sin, og jeg viser kvitteringen min, så er det bare et surt stønn å høre, mens hun kaster 7-8 poser nedover båndet, uten å si et ord, for så å begynne på neste kunde.   Ikke store greiene for meg, men et lite beklager hadde vært på sin plass.... syns nå jeg.

Æsj, for en drittoppførsel. Hvorfor klarer ikke folk innrømme og beklage når de tar feil?! Det gjelder både kunder og butikkansatte...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Min samboer her om dagen måtte betale med kort på 1 kr for en pose etter hun hadde betalt for varene. Hun handlet en del og ble aldri spurt om det, og tenkte ikke på det. Den ansatte insisterte på at det kostet en krone, og da måtte kortet trekkes. Det blir litt tafatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Example said:

Det blir litt tafatt.

Ja det er litt tafatt å gå rundt uten å ha så mye som en mynt på seg. Men det blir hennes valg – hun liker nok å taste, da? 
For man vil jo gjerne uansett betale for seg, det er en æressak ikke å bli mistenkt for å ville snylte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant denne tråden for noen dager siden (og dermed forumet) og må bare si at den er helt fantastisk :)

Jeg irriterer meg mest, når jeg handler ting og ikke får det jeg ber om.

For eksempel, jeg stiller meg i kø, bestiller en cheeseburger, uten dressing. To stressa unge jenter, tar imot ordren og pengene. Mens jeg går vekk overhører jeg ene som har laget ferdig noe mat for en annen kunde, "maten er ferdig", og lurer på hvem som skal ha maten. Andre dama sier da "nei det jeg ikke". Da sier den første, " ta og spør da". Svaret: "nei det tørr jeg ikke." Gjett om det ble dressing på hamburgern. :) (som jeg spiste halvparten av, uten å klage.) Bestiller bevisst ikke mat på steder hvor jeg ser betjeningen er stresset og hvor det er håpløst mange kunder.

 

For mange år siden, sammen med en kamerat (vi er sikkert da rundt 20) bestiller hamburger, og chips og  cola. Jeg bestiller meny, betaler og når kameraten min skal betale det samme, får han ett mye høyere beløp. Lurer jo litt, men får som svar, at det var fordi han ikke sa ordet meny. Han betalte uten protester, det var jo en rimelig gøyal grunn, vi spiste maten og hadde det moro etterpå :) 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden, så leverte jeg og en til, ett kjøleskap. Vi bærte inn, satte på plass, og skulle så fortelle kunden at stikkontakten ikke kunne settes i, før det hadde gått 4 timer. (I dag anbefaler jeg 8 timer, pga lyd.)

Men kunden snakka ikke norsk,

Jeg begynte å rydde vekk søppel, mens jeg hørte bærehjelpen si: "and you put the ehhh   ledning in the eehh   stikkontakt"

Kunden nikka til og med :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evig frustrasjon:

Når jeg og min engelskspråklige mann bestiller noe, og de henvender seg til meg på norsk..f.eks i dag:

Jeg bestiller burger.

Han bestiller pizza og hvitløksdressing.

Mannen i kassa til meg , på norsk: vi har ikke hvitløksdressing, bare rømmedressing.

Jeg: they dont have garlic sauce. Just regular.

Han: its ok. I will take the rømmedressing.

*stillhet*

Jeg: han tar rømmedressing......

....🤡😡 

Endret av tunaen
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, tunaen said:

Evig frustrasjon: Når jeg og min engelskspråklige mann bestiller noe, og de henvender seg til meg på norsk... F. eks i dag: Jeg bestiller burger. Han bestiller pizza og hvitløksdressing. Mannen i kassa til meg, på norsk: Vi har ikke hvitløksdressing, bare rømmedressing. Jeg: They don't have garlic sauce, just regular. Han: It's ok, I will take the rømmedressing. *Stillhet* Jeg: Han tar rømmedressing...

Du er tolk for mannen din. Og poenget var...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
5 minutter siden, GauteS skrev:

Du er tolk for mannen din. Og poenget var...?

Folk "tør" ikke snakke direkte med mannen på engelsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, padawan said:

Folk "tør" ikke snakke direkte med mannen på engelsk. 

Hvorfor i all verden skulle en forsøke å snakke på et fremmedspråk når en har tolk tilgjengelig? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, padawan said:

Fordi det er uhøflig å ikke snakke direkte med folk når en kan språket vedkommende snakker. 

Nei, den "regelen" er bare oppspinn. 
Dessuten, kan og kan... Jeg lærte mine tre fremmedspråk på skolen som alle andre og kan lese dem (mer eller mindre), men prate –? Og forstå dialekter? Hvorfor skal jeg og den fremmede bry våre hjerner og kanskje ende opp med en misforståelse, når den suverene løsningen på våre problemer, tolken, står rett ved siden av oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger fra marked.no: "Hvorfor har du bil når du ikke er i jobb?"

I fjor sommer ble jeg stoppa på gata i Oslo av noen som ville verve meg som kunde til marked.no, en netthandel for dagligvarer. Jeg svarte at det ikke var aktuelt fordi jeg er trygdet, og har tid til å handle varene selv. Selgeren fortsatte med å at hvis jeg handlet hos dem, slapp jeg å bære varene selv. Jeg svarte at jeg har bil, så hvis jeg skal handle tyngre varer, kjører jeg til butikken. Det var da kun kom med kommentaren over.

Egentlig burde jeg bare ha sagt at det er ikke din sak, men forklarte at jeg trenger bil fordi familien min bor på et sted med lite kollektivtrafikk, og at jeg trenger bil når jeg skal hjelpe min mamma som er over 80 år.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest padawan
13 timer siden, GauteS skrev:

Nei, den "regelen" er bare oppspinn. 

Du får gjøre som du vil men hvis du ikke vil snakke et språk du kan bare på trass så tror jeg du kommer til å møte en del hevede øyebryn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, MalloryK skrev:

Ikke rart de nettopp gikk konkurs

Ja, det stemmer. Det står på nettsiden deres at de stenger, og ikke tar i mot flere bestillinger. For min del er det ikke aktuelt å handle dagligvarer på nett, kanskje bortsett fra hvis jeg skulle bli syk og ikke klarer å handle selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dere som klager på å måtte betale for pose :skjønner greia når den bak kassa har glemt å spørre, men det er utrolig mye tap i poser som gis bort iløpet av et år, mange mange tusen. Tro det eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...