Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skulle kjøpe ny vaskemaskin, og hadde en runde til diverse butikker for å kikke. På Elkjøp fikk vi "hjelp" av en gutt som tydeligvis ikke hadde vaskemaskiner som sin sterke side..hehe..

Han: "Denne er god, A for energibruk"

Vi: "Ja..men hva er forskjellen på denne og den her? (to ved siden av hverandre, med nesten identiske spesifikasjoner bortsett fra litt forskjell i antall omdreininger, men stooor prisforskjell)

Han: "Neeei.... (kikke febrilsk på de påklistrede lappene)...ehm..denne her går litt fortere rundt enn den!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kjøpe oppvaskmaskin på Elkjøp, viste akkurat hvilken og gikk rett bort til den. En mann kommer bort å spør om han kan hjelpe meg.

Jeg: Ja, jeg vil ha den oppvaskmaskinen der.

Han: Neinei, du må ha denne er (peker på en dyrere ved siden av)

Jeg: Nei, jeg skal ha den der.

Han: Nei, du må ha denne her (peker fortsatt på den dyre ved siden av)

Jeg: Ehh..nei, jeg skal ha den der (peker på den jeg vil ha) er du tom for den kanskje?

Han: Nei, vi har den på lager.

Jeg: Ja, da skal jeg ha en slik.

Han: Nei. Du må ha en slik (peker fortsatt på den dyre)

Og slik sto vi i lenge. Jeg prøvde å forklare at nei, jeg vil ikke ha den andre, den er dyrere og jeg har ikke penger. Den jeg vil ha er bra nok for meg. Osv, men han sto på sitt.

Til slutt måtte jeg bare gå, det ble for pinlig. Gikk tilbake etter en halvtime og fikk snakke med en annen person. Da fikk jeg kjøpe oppvaskmaskinen uten problemer.

Åååh, sånt er fælt. Jeg fikk samme leksa da jeg skulle kjøpe digitalkamera for noen år siden. Hadde sett meg ut et som kom godt ut i flere tester, men da jeg gikk til kassen og sa jeg skulle ha det protesterte fyren heftig. Han mente jeg kom til å "vokse fra det" ettersom det bare hadde 2 megapiksler. Jeg måtte minst ha 4-5 (det var fortsatt ganske dyrt på det tidspunktet). Jeg prøvde å forklare at det var optikken jeg var mest interessert i, og at antallet megapiksler var temmelig likegyldig ettersom jeg ikke skulle ta store utskrifter. Neineinei, jeg måtte ikke finne på å kjøpe et så "dårlig" kamera, osv. Det endte selvsagt med at jeg forlot butikken temmelig grinete, og bestilte kameraet mitt på nett... Og jeg byttet det ut først i fjor, og da fordi det ble ødelagt, ikke fordi jeg hadde "vokst fra det". Såh!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt, alle ansatte som jobba på Avalon her i Trondheim var kjempetrivelige...jeg ble kjempetrist når de la ned. På Outland er det også bare trivelige og hjelpsomme folk, ihvertfall her i byen.

Vi snakket om butikken som lå i Oslo.. Sikkert ikke de samme ansatte her som i Trondheim.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde akkurat spinket sammen til å få råd til videokamera, og var veldig fornøyd med det jeg hadde fått hjelp til å velge ut. Det kostet 2000,- og for meg som bare er en amatørfilmer, holder det helt greit (jeg syns det er mye penger).

Da jeg gikk til kassen for å betale var kassadamen så grei og informerete meg om diverse, fra den tida det tok å slå det inn til jeg fikk posen:

Kassadama: Ja jeg kjøpte meg også sånn billigkamera og filma masse da vi var på ferie i San Fransisco!

Jeg: Åjah.

Kassadama: Ble mye bein og sånn da vettu, glemte å slå av kamera da vettu!

Jeg: Jah!

Kassadama:Men det blir ganske bra med sånn billigkamera også!

Jeg: Jah...

Kjente faktisk at jeg lot meg bli litt usikker idet jeg gikk ut døra der, følte meg ganske dum og fattig.

Endret av *Ulla*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 14 år skulle jeg få min første slalompakke. Mamma og jeg dro til en sportsbutikk for å titte litt. Vi fikk raskt hjelp, og selv om vi sa at vi bare skulle titte, ville han i butikken gjerne hjelpe oss, noe som jo var hyggelig. Han plukket frem noen støvler som skulle være veldig bra, og de var sikkert helt OK, men jeg syntes ikke at de var så fine og så syntes jeg at de var ganske dyre, og det skjønte jeg at mamma også syntes. Jeg så noen jeg syntes var finere, og de var veldig mye billigere, så jeg spurte om jeg kunne se på dem. "Ja, men det er fjorårets modell, altså!" svarte fyren. "Ja..?" "Ja, det er fjorårets modell! Disse som står her er årets modeller, men de som står der er fra forrige sesong!" "Ja, kan jeg ikke kjøpe dem, da, eller..?" "Joda, men det er altså fjorårets modell!" Javel, men for det første var jeg vant til å arve ting og kjøpe ting brukt, dessuten skulle jeg ha dette i flere år og da skjønte jeg ikke helt hva et år fra eller til hadde å si... Vel, vi hadde ikke med nok penger til å kjøpe den dagen (dette var før det ble så vanlig å bruke kort), så vi ville komme tilbake.

Neste gang dro jeg med broren min (ti år eldre) og hadde med penger. Vi kom inn med: "Vi skal ha slalomski og staver og støvler og alt sammen til henne." Han som hjalp oss virket mer interessert i å følge med på et sportsarrangement på TV'en i butikken enn å hjelpe oss. På det tidspunktet var jeg kanskje 160 cm høy og hadde stått slalom to ganger før. Selgeren var allikevel skråsikker på at jeg kom til å vokse mye mer og at jeg kom til å ønske meg lengre ski når jeg ble flinkere til å stå, så vi kunne like godt kjøpe lange ski med en gang! Jeg prøvde å si at jeg ikke trodde at jeg kom til å vokse så mye lenger, men joda, det kom jeg helt sikkert til å gjøre! Broren min protesterte ikke, så det ble 180 cm lange slalomski til meg... Lange og tunge som fy, både å kjøre med og bære med seg... Jeg er i dag 168 cm høy, så det kan man vel si var bomkjøp. De skiene jeg har i dag tror jeg er 160 cm lange, jeg var drittlei lange ski da jeg kjøpte dem...

Jeg har ikke siden handlet en eneste ting i den samme butikken, selv om jeg har vært mange ganger på handlesenteret hvor den lå/ligger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn i en klesbutikk på Byporten en gang. Ei jente på ca. 20 år sto bak kassa og snakka i telefonen. Ut fra både kroppsspråk og hvordan hun snakket skjønte jeg fort at det var en privat prat med en venninne. Det var ingen andre kunder i butikken, så jeg reagerte ikke på at hun sto i en privat samtale med det samme, men tenkte at hun vel ville legge på da jeg kom inn. Men nei. Jeg gikk og titta litt rundt, og hun snakka og snakka. Jeg fant et plagg jeg kunne tenke meg, men ville spørre om noe først. Jeg tok da plagget med meg og gikk til kassa. Etter å ha stått der og stirra på jenta i minst et minutt ble jeg irritert. Hun gjorde ingen miner til å hverken legge på eller ta en pause og spørre om jeg trengte hjelp. Til slutt smalt jeg plagget på disken, snudde på hælen og marsjerte ut. Jeg har en venninne som har jobba i skobutikk, og det hendte at jeg ringte henne mens hun var på jobb. Enten sa hun at hun ikke kunne snakke fordi hun var på jobb, eller så sa hun at hun var på jobb, men at hun måtte legge på hvis det kom en kunde. Med en gang det kom noen, sa hun: "Nå kom det en kunde, nå må jeg legge på!" og så kunne det hende at hun ringte opp igjen hvis kunden "bare ville titte" eller gikk igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste tilfellet jeg kommer på akkurat nå er den blodharry dama i matbutikken vår. Hun skravler alltid vanvittig mye, og en gang hadde hun besøk av ei venninne: Mens hun bippet inn varene våre fikk jeg fyldig innføring i at hun ikke hadde noen problemer med å kjøpe brennevin til ungene sine, og at de ofte fikk det av henne. Det var jo bare tullete at de ikke skulle få drikke sprit!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg var ute og spiste lunsj her en dag da jeg opplevde en ganske så frekk servitør. Jeg fikk regningen som var på 142 kroner og la frem en 200-lapp. Servitøren kommer for å hente pengene, ser på meg og sier: "vil du ha penger igjen eller?" i en veldig nedlatende tone. Jeg pleier vanligvis å tipse ganske bra, men denne gangen tok jeg med meg alt av vekslepenger du gitt. Makan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle
Det eneste tilfellet jeg kommer på akkurat nå er den blodharry dama i matbutikken vår. Hun skravler alltid vanvittig mye, og en gang hadde hun besøk av ei venninne: Mens hun bippet inn varene våre fikk jeg fyldig innføring i at hun ikke hadde noen problemer med å kjøpe brennevin til ungene sine, og at de ofte fikk det av henne. Det var jo bare tullete at de ikke skulle få drikke sprit!

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ute og spiste lunsj her en dag da jeg opplevde en ganske så frekk servitør. Jeg fikk regningen som var på 142 kroner og la frem en 200-lapp. Servitøren kommer for å hente pengene, ser på meg og sier: "vil du ha penger igjen eller?" i en veldig nedlatende tone. Jeg pleier vanligvis å tipse ganske bra, men denne gangen tok jeg med meg alt av vekslepenger du gitt. Makan.

Er det mulig? Så servitøren forventet å få nesten 60 kroner i tips? Det var jammen bra at du ikke tipset i det hele tatt, for det går virkelig ikke an å tro at man skal få så mye tips når du har spist for 142 kroner!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med min eldre mor på Jysk. Hun gikk til kassen og betalte.

Spurte så om hun kunne få et nett til å ha varene i..

Han bak kassen: hæ? *på en litt spydig måte*

Min mor: et nett takk..

Han bak kassen: hæ? *skjønner ikke..*

Min mor: et nett til varene..kan jeg få et nett?

Han bak kassen: vi har ikke det her, vi har bare plastposer..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med min eldre mor på Jysk. Hun gikk til kassen og betalte.

Spurte så om hun kunne få et nett til å ha varene i..

Han bak kassen: hæ? *på en litt spydig måte*

Min mor: et nett takk..

Han bak kassen: hæ? *skjønner ikke..*

Min mor: et nett til varene..kan jeg få et nett?

Han bak kassen: vi har ikke det her, vi har bare plastposer..

Det er mulig det er jeg som er teit nå, men hva var merkelig med dette...? (Bortsett fra den spydige tonen på hæ'et, som han naturligvis kunne spart seg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Christabelle
Det er mulig det er jeg som er teit nå, men hva var merkelig med dette...? (Bortsett fra den spydige tonen på hæ'et, som han naturligvis kunne spart seg.)

Dette blir det samme som om hvis en kunde kommer til meg og spør om "taco". Jeg skjønner selvsagt at vedkommende mener Nachos (vi har ikke taco). Det er ikke noe vits i å latterliggjøre kunden ved å late som om man ikke skjønner hva kunden mener.

Alle skjønner at når en eldre dame sier "nett", mener hun pose. Spesielt hvis kunden står der med varen sin og ingenting å ha den i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir det samme som om hvis en kunde kommer til meg og spør om "taco". Jeg skjønner selvsagt at vedkommende mener Nachos (vi har ikke taco). Det er ikke noe vits i å latterliggjøre kunden ved å late som om man ikke skjønner hva kunden mener.

Alle skjønner at når en eldre dame sier "nett", mener hun pose. Spesielt hvis kunden står der med varen sin og ingenting å ha den i.

Ok, så er det jeg som er teit, men jeg forstår ikke hvorfor man automatisk burde forstå at nett betyr pose. Jeg er selvfølgelig enig i at man skal legge godviljen til for å forstå, men her synes jeg faktisk ikke at det var så logisk. Når en kunde står i kassa og spør etter et nett, ville jeg nok antatt at det var et nett hun mente. Det er blitt veldig vanlig med nett ved kassene nå, og Jysk er jo så absolutt en butikk hvor de kunne vært troende til å selge en slik vare inne i selve butikken også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så er det jeg som er teit, men jeg forstår ikke hvorfor man automatisk burde forstå at nett betyr pose. Jeg er selvfølgelig enig i at man skal legge godviljen til for å forstå, men her synes jeg faktisk ikke at det var så logisk. Når en kunde står i kassa og spør etter et nett, ville jeg nok antatt at det var et nett hun mente. Det er blitt veldig vanlig med nett ved kassene nå, og Jysk er jo så absolutt en butikk hvor de kunne vært troende til å selge en slik vare inne i selve butikken også.

Når han kommenterer "her har vi berre plastposer" så er det vel veldig tydeleg at han skjønte kva ho meinte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han kommenterer "her har vi berre plastposer" så er det vel veldig tydeleg at han skjønte kva ho meinte.

Men tror du ikke at han kan ha trodd hun mente disse flerbruksnettene da?

Jeg hadde slitt litt med å forstå at man mener plastpose når man sier nett. :sjenert:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...