Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg: "Har dere jeans i merket xxx?"

Butikkansatt: "Ja, på lageret. Men de er veldig dyre, altså"

Fordrar ikke når butikkansatte kommenterer pris. Utrolig dårlig service.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom den lokale Narvesen her om dagen hvor en slapp, kvisete tenåringsgutt stod og diskuterte lønn/sykepenger/etterbetaling av lønn ganske så høyt og litt påtrengene for oss som var inne i butikken med sjefen. Da sjefen fjernet seg lenger og lenger vekk med det han drev med, hevet bare gutten stemmen enda mer der han stod og hang ved en isdisk. Til slutt nærmest ropte han igjennom lokalet. Dette er en stor butikk på sikket 100kvm.

Slikt synes jeg er smakløst. Å baksnakke kollegaer/kunder i kunders påhør likeså.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ferie i New York, og skulle sende postkort til slekt og venner i Norge. Så jeg gikk inn i en souvenirbutikk, hvor halve butikken var fyllt opp av postkort, og de reklamerte med at de solgte frimerker. Jeg plukker ut kort, og går bort til kassen for å betale. I kassen står en middelaldrende, asiatisk dame.

Jeg: "Could I have three stamps for Europe, please?"

Dame: "You sure to Europe? More expensive".

Jeg. "Eh.. yes, I'm gonna send these cards to Europe, so I need stamps for Europe."

Dame. "You sure? Very expensive"

og sånn holdt det på en stund. Til slutt fikk jeg overbevist henne om at JA, jeg ville faktisk ha frimerker til Europa, selv om det var dyrere enn å sende innad i USA... Hva så hun for seg egentlig? "ånei, er det dyrere sier du? Da kjøper jeg heller amerikanske frimerker, og sender til noen villt fremmede folk her i USA i stedet for til bestemor i Norge". Hjelpes.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg: "Har dere jeans i merket xxx?"

Butikkansatt: "Ja, på lageret. Men de er veldig dyre, altså"

Fordrar ikke når butikkansatte kommenterer pris. Utrolig dårlig service.

Hadde en liknende opplevelse da jeg og kjæresten var ute og skulle dele en flase vin.. Vi fikk drikkekartet og kjæresten min begynner å bestille. Han sier hva slags vin vi skal ha og at han skal ha en vodka eplemost.. Og da kommer servitøren med at både vodkaen og vinflasken var begge av den dyreste sorten, noe vi sikkert ikke hadde råd til så vi burde heller se på noen av de billigere variantene:P Jeg er ganske ung og tjener ikke stort, men kjæresten min er 26 år, og har nok penger. Han ser ung ut, men fortsatt.. Litt drøyt å komme med en sånn kommentar....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jobber ikke jeg i butkk sånn sett men som frisør... Det værste jeg har vært med på er at x-sjefen har stått å diskutert private ting som angår oss som ansatte med kunder.. Og fortelle historier om oss som vi har fortalt henne i fortrolighet..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Hadde en liknende opplevelse da jeg og kjæresten var ute og skulle dele en flase vin.. Vi fikk drikkekartet og kjæresten min begynner å bestille. Han sier hva slags vin vi skal ha og at han skal ha en vodka eplemost.. Og da kommer servitøren med at både vodkaen og vinflasken var begge av den dyreste sorten, noe vi sikkert ikke hadde råd til så vi burde heller se på noen av de billigere variantene:P Jeg er ganske ung og tjener ikke stort, men kjæresten min er 26 år, og har nok penger. Han ser ung ut, men fortsatt.. Litt drøyt å komme med en sånn kommentar....

Jeg hadde en pinlig opplevelse for en del år siden da barna mine var i grunnskolealder. Jeg stod med full handlevogn i kassakø i den lokale Prixbutikken. I kassen sitter sjefen selv, som jeg kjente litt perifert. Da det var min tur, legger jeg varene på båndet. Jeg hadde blant annet en boks Nesquick. Da sier han høyt og tydelig, så alle i nærheten nødvendigvis måtte høre det: "Du, vi har O'boy på tilbud nå til halv pris. Du som er alene med så mange barn, har vel ikke så god råd." Det var nok sikkert godt ment, men ikke noe jeg satte videre pris på å få kringkastet :-(.

Endret av Belladonna
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_siljel_*

Jeg var på rema 1000 for noen uker siden, og fant et matlagingsredskap jeg har lett etter lenge, men det stod ingen pris på den.

Tok denne med bort til kassa og la varene på båndet, og kassadama slo de inn, helt til hun kom til denne tingen.

Kassadama: Så du hvor mye denne kostet?

Jeg: Nei, det gjorde jeg ikke...

Kassadama: .....

Jeg: Nei det stod ikke noe pris på den..

Kassadama: Nei det er ikke noe sånn lapp på den heller skjønner du(strekkode)

Jeg: Neivel??

Kassadama: Nei så da får jeg ikke slått den inn...

Jeg:Nehei..?

Kassadama:Nei for når det ikke står noe på den så får jeg ikke slått den inn skjønner du....

Jeg: Neivel...!!??!!

Kassadama: .....

Jeg: Nei da så....

Kassadama: .....

Etter en lang pause hvor kassadama bare sitter å kikker dumt på meg, fordi JEG ikke kan prisene på varene i butikken HUN jobber,

ber jeg ho om å bare drite i den og legge den vekk,

også fortsetter ho med resten av varene...

Det kan jo selvfølgelig være jeg som er kravstor, men jeg syntes det er naturlig at den butikkansatte hører med noen andre hvis h*n ikke vet prisen..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på rema 1000 for noen uker siden, og fant et matlagingsredskap jeg har lett etter lenge, men det stod ingen pris på den.

Tok denne med bort til kassa og la varene på båndet, og kassadama slo de inn, helt til hun kom til denne tingen.

Kassadama: Så du hvor mye denne kostet?

Jeg: Nei, det gjorde jeg ikke...

Kassadama: .....

Jeg: Nei det stod ikke noe pris på den..

Kassadama: Nei det er ikke noe sånn lapp på den heller skjønner du(strekkode)

Jeg: Neivel??

Kassadama: Nei så da får jeg ikke slått den inn...

Jeg:Nehei..?

Kassadama:Nei for når det ikke står noe på den så får jeg ikke slått den inn skjønner du....

Jeg: Neivel...!!??!!

Kassadama: .....

Jeg: Nei da så....

Kassadama: .....

Etter en lang pause hvor kassadama bare sitter å kikker dumt på meg, fordi JEG ikke kan prisene på varene i butikken HUN jobber,

ber jeg ho om å bare drite i den og legge den vekk,

også fortsetter ho med resten av varene...

Det kan jo selvfølgelig være jeg som er kravstor, men jeg syntes det er naturlig at den butikkansatte hører med noen andre hvis h*n ikke vet prisen..

Det er jo så gale!!! Kunne jo liksågodt vært full selvbetjening. Blir helt flau på sjefens vegne når de ansatte oppfører seg slik

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missLady

Haha sykt bra!! Har opplevd det samme som ei lenger opp her, at butikkansatten ikke viste hva varen kostet og derfor kunne jeg ikke kjøpe den.. :sjokk: Hva er vitsen med å ha en BUTIKK, om kundene IKKE får kjøpe varene...

Det andre jeg har opplevd er at den ansatte spurte meg om JEG viste hvilket frimerke som var jeg skulle ha (jeg sa vanlig frimerke, men han viste ikke hvordan det så ut, og han hadde bare en stor eske med frimerker som han ikke viste forskjellen på) Da jeg hadde funnet frimerke jeg skulle ha, spurte han om jeg viste hva det kostet. Jeg sa 7 kr, han misforsto og trodde jeg sa 20 kr! "20kr ja! Det er vel prisen jaaaaah" (Nå husket han prisen liksom.. :hoho: )

Jeg: Neeei, 7kr ja!

Han: Åjaaaa... he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle betale et ostehorn, og det gikk slik som dette:

Gutten i kassa: hva er dette for no`a? En bolle?

Jeg: øh?

Gutten i kassa: er det en bolle?

Jeg: eh, nei det er da et horn.

Gutten i kassa: jaha? hva koster det`a? Skal vi si 10 kroner kanskje?

Jeg: Nei, jeg tror de koster bare 6 kroner.

Gutten i kassa: åhja? Horn altså?

Han ble der ikke så lenge, i jobben altså. Lurer på hvorfor. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på rema 1000 for noen uker siden, og fant et matlagingsredskap jeg har lett etter lenge, men det stod ingen pris på den.

Tok denne med bort til kassa og la varene på båndet, og kassadama slo de inn, helt til hun kom til denne tingen.

Kassadama: Så du hvor mye denne kostet?

Jeg: Nei, det gjorde jeg ikke...

Kassadama: .....

Jeg: Nei det stod ikke noe pris på den..

Kassadama: Nei det er ikke noe sånn lapp på den heller skjønner du(strekkode)

Jeg: Neivel??

Kassadama: Nei så da får jeg ikke slått den inn...

Jeg:Nehei..?

Kassadama:Nei for når det ikke står noe på den så får jeg ikke slått den inn skjønner du....

Jeg: Neivel...!!??!!

Kassadama: .....

Jeg: Nei da så....

Kassadama: .....

Etter en lang pause hvor kassadama bare sitter å kikker dumt på meg, fordi JEG ikke kan prisene på varene i butikken HUN jobber,

ber jeg ho om å bare drite i den og legge den vekk,

også fortsetter ho med resten av varene...

Det kan jo selvfølgelig være jeg som er kravstor, men jeg syntes det er naturlig at den butikkansatte hører med noen andre hvis h*n ikke vet prisen..

Jeg jobber selv i butikk, og det hender at noen varer ikke er priset. Jeg spør da om de så tilfeldigvis så prisen, noe mange har. Har de ikke sett den ringer jeg etter en som kan gå og sjekke prisen. Men: Jeg forventer ikke at kunden skal kunne prisen.

Endret av The Kitten
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto ved kassene på en stor alt-mulig-butikk og ventet på noen som fortsatt var inne og kikket. Jeg overhørte da en feiende flott samtale mellom to kassadamer som jobbet i hver sin kasse med et par meter mellom seg.

Jente 1: Du har altså sååå langt hår, du!

Jente 2: Ja, det har jeg!

Jente 1: Fy søren jeg missunner deg håret ditt.

Jente 2: Ja, det er veldig langt, jeg vet det! Det er det skikkelig mange som sier.

Jente 1: Har du alltid hatt langt hår?

Jente 2: Ja, det er fordi jeg er halvt norsk, halv irsk og halvt fra Marokko. (Ikke skjønner jeg at det er mulig rent matematisk, men dem om det.)

Jente 1: Ååå, er det derfor du skriver navnet ditt så rart?

Jente 2: Ja, det er det! Noen skriver navnet mitt med C, og noen med S, og noen med SCH, og noen med Z og noen med ZH!

Jente 1: Men du har skikkelig langt hår, assa.

Dette gjorde i alle fall min ventetid noe mer spennende..!

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kanskje ikke heeelt det samme, men litt morsomt nå i ettertid...

jeg gikk inn på en shell stasjon hvor jeg skulle kjøpe ... kremt... kondomer.. Noe som i utgangs punktet kan være litt pinlig. så jeg gikk å dilla litt først, henta en kartong med melk mens jeg ventet på at det skulle bli litt mindre folk i butikken. Når det jeg endelig tok motet til meg gikk jeg bort til kassen, satte fra meg melka og sa lavt, men tydelig: "og en pakke Profil". Da spør den unge mannen bak disken høyt: " en pakke repsils??". Og jeg svarer da rødmende og fnisende tilbake, "neei en pakke profil...." hvorpå gutten svarer like rød: "ååå... heheh.... Vil du ha en pose?" (eeehhh.. JA!!!) De få som var igjen i butikken fniste godt av meg da ja ;)

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest- Lena *

Så gøy denne diskusjonen var.. he.. he.. får fortsette jeg da :gjeiper:

Jeg var inne på klesbutikken Lindex.. får å se etter et belte, belte jeg skulle ha rundt livet på en kjole.. :jepp:

Er det som er ganske inn nå? :)

Ja... uansett.. så fikk jeg dama som jobbet på butikken til å hjelpe meg..

Jeg er en lite og nett jente.. noe som jeg selv vet :ler:

Jeg såg et belte som jeg likte godt, men da jeg skulle prøve den, så såg jo jeg selv at den var alt for stor til meg...

Da kommer hun dama bort å ser " Nei... den kan ikke du ha.. du er så liten"

Trur hun sa det 3 ganger eller noe.....

Da tenke jeg hva i huleste????

Jeg vet jo selv at jeg er liten.... Jeg sa til henne at jeg ser jo at den er stor for meg..

hun sa igjen at jeg var " alt for liten til belte"

Ja.. ja... hun kunne like godt sendt meg inn på barneavdelingen.. :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg trodde ikke jeg hadde opplevd så mye rart, men blir mint på noen episoder av historiene her.

Kiosk på en eller annen strekning Trondheim-Oslo:

Jeg: *finner vare, legger på disken*

Kassefjortis1: Vet du hva den koster?

Jeg: Nei.. så ingen pris..

Kassefjortis 1 til kassefjortis 2: Hva skal vi si - 10 kr? 20 kr?

Det er jo litt forskjell på prisnivå da, selv om det ikke er mye penger. Husker ikke hva jeg endte med å betale.

Har også opplevd endel ansatte som står og har private samtaler, blant annet ei på en egentlig veldig koselig kafé/restaurant, som pratet høylytt om helgens eskapader og fyll. Sjarmerende og ikke minst sofistikert.

Og jeg lurer på om det er veeeeeldig godt jobbmiljø på Noa Noa; jentene der står alltid og prater, og har nesten alltid besøk av enten ei venninne eller kollega med fri eller noe. Både i flere butikker i Oslo, og den i Trondheim, er det sånn :klø: Jaja, de pleier å være greie med meg som er kunde også.

Har også fått noen doser av folk som synes det er så kult å jobbe i butikker som selger trendy merker at de ikke gidder nedlate seg til å gi service til kunden. Nesten så man ikke får betale :fnise:

Vi har også hatt en ansatt i den lokale matbutikken som ikke er så glad i logistikk. Om det er mer enn én kunde i nærheten av kassa og to kunder i butikken, pleide han å be om å få åpnet en kasse til "for det ble så mye stress". Og han klarte aldri å gi oss bare én pose, nei her skal det være en hel bunt. Greit nok det, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...