Gjest Gjest_Elvira_* Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Jeg er 17 snart 18 0m7 mnd. Foreldrene mine er så utrolig teite på¨alle måter. Jeg sjønner att dem ikke vil at jeg skal være med skjæresten min om natten,men hvorfor kan jeg ikke bli med han på fest når jeg kommer hjem forskjempel kl, 1.00? Snart kan jeg jo faktisk bestemme selv. Jeg vet at vi ikke skal ha sex uten prevansjon.Gutten min er grei og er flink på skolen og han er flink til masse mere også. Vi liker begge naturen og fisking å båtturer og sånt.Han er veldig opptatt av naturen og han får meg til å nyte det på en anen måte enn før. Foreldrene mine er teite for dem lar meg ikke få lov til å eks overnatte hos han.Sex kan vi ha når som helst og hvorsomhelst.
Silmarill Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Tenk over dette jeg her skriver:...prøv å skjønne setningens betydning Da jeg var 14, var faren min så uvitende at jeg nesten ikke holdt det ut. Men da jeg ble 21 var jeg forbauset over hvor mye han hadde lært på syv år.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Tenk over dette jeg her skriver:...prøv å skjønne setningens betydning Da jeg var 14, var faren min så uvitende at jeg nesten ikke holdt det ut. Men da jeg ble 21 var jeg forbauset over hvor mye han hadde lært på syv år. Been there, done that....... Alt de får med seg .....
Purple Basil Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Been there, done that....... Alt de får med seg ..... Håper ikke dette kommer til å gjelde min mor, da skal jeg være flau resten av livet...
Gjest kom igjen a Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Tenk over dette jeg her skriver:...prøv å skjønne setningens betydning Da jeg var 14, var faren min så uvitende at jeg nesten ikke holdt det ut. Men da jeg ble 21 var jeg forbauset over hvor mye han hadde lært på syv år. Dette er den mest treffende lange replikken jeg har sett på lenge Kjempesant
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Håper ikke dette kommer til å gjelde min mor, da skal jeg være flau resten av livet... Jeg levde ett artig "hemmelig" liv for stefaren min fra jeg var 14 til jeg som 22 åring fikk dumpet i fanget: "bare fordi jeg ikke kommenterer ting, betyr IKKE at jeg ikke fikk det med meg..............." det ble en utrolig pinlig stillhet der min GODTROENDE mor smetter inn "åå? hva har skjedd her da?" stefaren min bare smilte lurt og så på meg, jeg trodde jeg skulle dø av skam og hadde vært så sikker på at han aldri hadde fått med seg noe, guess what....
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Foreldrene dine bryr seg om deg, get over it. De kommer til å gjøre det så lenge de lever, så sett pris på dem.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 (endret) Forledrene dine bryr seg om deg og så lenge du bor hjemme er det deres regler som gjelder. hadde det sånn som du og er i dag veldig glad for at noen brydde seg og tok vare på meg. Endret 27. november 2008 av jolie
Malama Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Jeg er svært usikker på hvor gammel TS sier hun er? Snart 17? Snart 18? 0mnd, 7 mnd? Eller snart 18 om 7 mnd? Nåja, uansett, foreldrene dine vil deg nok bare godt, tro det eller ei.
Eske Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 Jeg tipper (ut fra din litt rotete aldersinformasjon) at vi er omtrent like gamle. Selv har jeg også en kjæreste, han er like gammel osm meg og vi har vært sammen i 15 måneder. Tidligere i forholdet fikk vi ikke sove sammen, men det hikk seg til etterhvert, når mamma så at det var litt mer varig enn de "typiske" ukes-forelskelsene. Det jeg altså vil fra til, har dere vært sammen lenge? Har du hatt seriøse kjærester før ham? Bruker du f. eks p-piller, og vet foreldrene dine om det? Jeg tror i allefall at alt dette er faktorer som spiller inn, og at om dette er en seriøs greie, så vil de etterhvert slippe mer og mer tak. (Og du, de er garantert klare over at du har sex, men det kan jo være at de ikke helt er klare for å innse det? Og enda mindre la deg ha det i eget hus?)
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #11 Skrevet 26. november 2008 Dette er vell ikke seriøst. Er selv 16 år, men har da mer vett i hodet enn som så! Sluttet å tenke at mamma var "teit" rundt 13års alderen. Ingen jeg kjenner som er i den alderen skriver så barnslig eller oppfører seg sånn! Kjenner jeg blir litt flau. Ikke rart voksne ser på dagens ungdom som barnslige og rare
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #12 Skrevet 26. november 2008 Dette er vell ikke seriøst. Er selv 16 år, men har da mer vett i hodet enn som så! Sluttet å tenke at mamma var "teit" rundt 13års alderen. Ingen jeg kjenner som er i den alderen skriver så barnslig eller oppfører seg sånn! Kjenner jeg blir litt flau. Ikke rart voksne ser på dagens ungdom som barnslige og rare Fint at du er moden nok til å se ting også litt fra moren din sin side. Men jeg kjenner også noen som er 16, og som synes alle voksne er teite og dumme. Prøver man å snakke til denne 16-åringen som en voksen der man prøver å forklare hvorfor ting er som de er (f.eks. dårlig råd hjemme) får man himlende øyne og "whatever" tilbake. Jeg kunne likt å vite om du selv vet hva som fikk deg til å se ting fra en mer moden side. Må innrømme at jeg har lyst til å filleriste 16-åringen her i huset iblant, for oppførselen og holdningene er noen ganger så trassige at jeg lurer på om jeg har regnet fullstendig feil på alderen.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #13 Skrevet 26. november 2008 For å være litt seriøs så har jeg ingen problemer med at en 16-17-åring overnatter sammen med kjæresten sin.
jolie Skrevet 27. november 2008 #14 Skrevet 27. november 2008 Tråden er ryddet. Reglene. -jolie (mod)
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #15 Skrevet 27. november 2008 Mine foreldre var mitt i sin skillsmisse når jeg var 17 år og min far var hos sin nye flamme omtrent hele tiden og min mor var flyttet ut, så her var det fritt fram til og ha liggebesøk så ofte jeg ville. Det resulterte i at de fikk en gravid 17 år gammel datter. Greit at dere kan ha sex hvor som helst og når som helst men foreldrene trenger ikke akkurat legge opp til at det skal bli enklere for dere.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #16 Skrevet 27. november 2008 Greit at dere kan ha sex hvor som helst og når som helst men foreldrene trenger ikke akkurat legge opp til at det skal bli enklere for dere. Godt poeng. Det er lite foreldre egentlig kan stoppe en 17-åring fra å gjøre. Men å omtrent oppfordre tenåringen sin til å gjøre ting de ikke bifaller blir noe helt annet.
Sans Skrevet 27. november 2008 #17 Skrevet 27. november 2008 Hva med å skjønne at en 17-åring gjerne har sex med kjæresten sin, og ta en alvorsprat i stedet? Jeg mener; du kan ikke si at det var fordi foreldrene dine la opp til at det skulle være enkelt å ha sex at du ble gravid. Det var 1 - fordi de var FRAVÆRENDE (og da går ting over styr), og/eller 2 - fordi du på en eller annen måte ikke hadde fått med deg hvordan prevensjon brukes, eller ikke innså hvor viktig det er (og der er du ikke alene). Det jeg mener er; det er bedre med tilstedeværende foreldre som sier "du er for ung til å ha sex, men fordi jeg vet at sjansen for at du har det er stor på tross av mitt syn på det, ønsker jeg trygge rammer" og i tillegg gir en grundig innføring i bruk av prevensjon. Og når det er sagt; det er for sent om man vil hindre sex ved å nekte en 17-åring å overnatte hos kjæresten - holdningene er lagt for leeenge siden. Mine foreldre var klare på at det ikke var greit å ha sex i for ung alder, men samtidig (i og med at moren min ble gravid da hun var 15) var det ingen av dem som trodde at jeg IKKE hadde sex av den grunn, og de snakket heller med meg om konsekvenser og prevensjon, og håpet at de hadde gjort jobben sin godt nok til at jeg klarte å ta rimelige valg. Dumt å være så streng at du støter barnet ditt fra deg og kommunikasjonen dør - og dumt å være så fraværende at barnet ikke ser hvor grensene er.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #18 Skrevet 27. november 2008 Er det virkelig noen som synes det er problematisk at en 17-åring har sikker sex i et fast forhold? Det får da være grenser for overbeskyttelse.
FrizzleSizzle Skrevet 27. november 2008 #19 Skrevet 27. november 2008 Jeg synes det er greit å overnatte hos kjæresten når man er 17. Det fikk jeg lov til, såvidt jeg husker, var ikke akkurat ham jeg var mest opptatt av.
Gjest dalieo Skrevet 27. november 2008 #20 Skrevet 27. november 2008 Jeg er 17 snart 18 0m7 mnd. Foreldrene mine er så utrolig teite på¨alle måter. Jeg sjønner att dem ikke vil at jeg skal være med skjæresten min om natten,men hvorfor kan jeg ikke bli med han på fest når jeg kommer hjem forskjempel kl, 1.00? Snart kan jeg jo faktisk bestemme selv. Jeg vet at vi ikke skal ha sex uten prevansjon.Gutten min er grei og er flink på skolen og han er flink til masse mere også. Vi liker begge naturen og fisking å båtturer og sånt.Han er veldig opptatt av naturen og han får meg til å nyte det på en anen måte enn før. Foreldrene mine er teite for dem lar meg ikke få lov til å eks overnatte hos han.Sex kan vi ha når som helst og hvorsomhelst. Er du virkelig 17? :klø: Jaja, men når du uansett er 18 snart kan du vel vente litt til med å overnatte? Når dere uansett kan ha sex når som helst, og hvor som helst, som du sier Tviler på at det er så mye du får gjort med (de litt strenge) reglene til foreldrene dine, men du er jo snart myndig, så da bestemmer du helt selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå