Supraspinatus Skrevet 22. november 2008 #1 Del Skrevet 22. november 2008 Lurer på om det er på tide å skifte bremser på min litt eldre vw polo. Tenkte først å fremst å skifte klosser, men lurer på om jeg skal skifte skiver også. Det jeg lurer på er om jeg kan se om det er på tide å skifte begge deler? Klossen ser man om er slitt, men hvordan ser jeg om skivene er slitt? Mine skiver har spor i seg, men de er blanke. Litt rust er det, men det er utenfor der bremseklossene tar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #2 Del Skrevet 22. november 2008 Lurer på om det er på tide å skifte bremser på min litt eldre vw polo. Tenkte først å fremst å skifte klosser, men lurer på om jeg skal skifte skiver også. Det jeg lurer på er om jeg kan se om det er på tide å skifte begge deler? Klossen ser man om er slitt, men hvordan ser jeg om skivene er slitt? Mine skiver har spor i seg, men de er blanke. Litt rust er det, men det er utenfor der bremseklossene tar. Skivene har et min. tykkelse mål som de må være innenfor, står som regel stemplet på skivene en plass (innsiden/utsiden på navet). Det kan være vanskelig å se pga rust. Hvis skivene har slitekant kan du like godt skifte skivene, de er ikke så kostbare på feks, Biltema, Mekkonomen etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå