Gå til innhold

Jobber sammen med to irakere...

Majken

Anbefalte innlegg

...og de var helt for krigen mot Irak de! Når de snakker om ødeleggelser av Irak er det Saddam de sikter til, ikke til Bush. Jeg også var for krigen, men mange av venninnene mine mente at jeg som kvinne burdte være i mot???!!!!! Som om det skulle ha noe å si om man var kvinne eller mann og var for eller i mot.....

Det er jo greit å vite nå i ettertid at i hvert fall irakerne var enig med meg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest salma
Det er jo greit å vite nå i ettertid at i hvert fall irakerne var enig med meg.......

Vanligvis syns jeg du sier mye fornuftig, Majken.

:wink:

Men hvordan kan du si dette (jfr sitatet) på bakgrunn av det 2 - TO - irakere bosatt i Norge sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mange irakere var for en krig, kan hende. Men nå ønsker de fleste irakere bosatt i irak at krigen aldri hadde kommet, for USA hadde ingen plan for hva som skulle skje etterpå.

Greit nok for folk som slipper å bo der nede, ja. Vi (eller irakerne dine) slipper å merke det på kroppen.

Kid-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Oi, da!?? Kanskje hun mente, når hun sa "irakerne", de to hun hadde snakket med? Slik oppfattet jeg det hvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oi, da!?? Kanskje hun mente, når hun sa "irakerne", de to hun hadde snakket med? Slik oppfattet jeg det hvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har sett i mediene så har ikke Irak akkurat blitt bedre etter krigen..

Kvinner blir tvunget til å gå tildekket verre en før krigen, dødstrusler om de ikke skjuler håret.

Blir voldtatt/slått etc og kan ikke bevege seg ute på kveld og natt lenger pga faren for dette.

Jeg vil høre fra litt mer en 2 norskboende Irakere før jeg tror at "Irakerne var/ er for krigen"...

Alle er vel enig om at det er bra Saddam er ute, men hva nå?

Burde ikke tiden etter krigen bli kontrollert av noen? Skulle ikke USA "styre" til de selv var oppe til å styre selv?

Hvorfor er det da enda verre en før i flere områder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er veldig lett for Irakere som ikke befant seg i irak på tidpunktet å si at de er enig med USA, de slapp å tenke på at husene deres kunne bli bombet vært øyeblikk. Hvem i familien som eventuelt ble drept, og hvor en kunne gå ut uten å være redd for hva som hendte. De sitter her i trygge Norge og behøver ikke bekymre seg for dette, vel da sier jeg også at det spiller ingen rolle hva folk gjør så lenge det ikke går ut over meg selv. men slik kan en ikke tenke, ja det var felt det Saddam gjorde, men var det mer riktig det USA gjorde? Har de mer rett til å drepe mennesker enn Saddam? og om de har det, på vilket grunnlag har de det? Skal en begynne å diskutere menneskerettigheter brøt ikke USA menneskerettighetene ved å gå inn i Irak uten støtte fra FN?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...